Ik vond mijn Def al twee dagen flink stinken in plaats van de heerlijk verbrande diesellucht.
nu dacht ik eens te kijken of ik wat kon vinden niks dus behalve dat ik ca 10cm teveel in mijn carter had zitten. Mijn reservoir was trouwens tot de bodem leeg en vorige week bij gevult. Hoeveel liter is er nodig om het oliepeil 10cm te laten stijgen? de olie op de peilstok spettert bij vuur dus ga ik ervanuit dat er koelwater in de carter zit.
Dan nu:
Wat moet ik onderzoeken om te achterhalen wat het is. kop defect of alleen de pakking. kan het ook via een andere manier in de carter komen zoals waterpomp waterpomp ofzo.
Ik moet erbij vermelden dat de Defender gewoon Prima rijd ik merk geen verlies van vermogen en trekt normaal als altijd. alleen dat stinken...
+ 10cm meer carter inhoud Td5
+ 10cm meer carter inhoud Td5
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
-
Roger B.
Re: + 10cm meer carter inhoud Td5
10 cm... das veul liter of 5 ofzo?
meen dat in de oliekoeler, achter je turbo op de zijkant van het blok, ook water in de olie kan komen
meen dat in de oliekoeler, achter je turbo op de zijkant van het blok, ook water in de olie kan komen
gone
jep ben ik net een topic over aan t lezen... das ook een flinke klus zeg..pff
in order of appearance
zou eerst ook eens kijken wat het is dat er in je olie zit
kan namelijk ook prima diesel zijn dat in je carter terecht komt.
vrij veel voorkomend probleem ook. lekt geloof ik via de afdichtringen van de injectoren je blok in.
kan namelijk ook prima diesel zijn dat in je carter terecht komt.
vrij veel voorkomend probleem ook. lekt geloof ik via de afdichtringen van de injectoren je blok in.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
Roger B.
denk dat diesel in de olie een ander effect geeft dan spetteren als je er open vuur bij houdt...
gone
Ik hield een aansteker eraan en het ging branden...hmm...ok dus schone olie gepakt die brandde ook. eigenlijk logisch. Het knetterde niet heel erg...
Als ik nu eens de olie aftap en het een poos laat staan gaat het water toch naar de bodem of is dit met koelvloeistof anders.
Waarom stinkt mijn uitlaat gas zo?.....
heb in elkgeval besloten het zelf te repareren dus ga de auto schorsen dan gaat ik er maar een project van maken ipv een probleem.....dus met pijn in me hart loop ik langs mijn defender naar me nieuwe (995,- euro) seat inca....
Als ik nu eens de olie aftap en het een poos laat staan gaat het water toch naar de bodem of is dit met koelvloeistof anders.
Waarom stinkt mijn uitlaat gas zo?.....
heb in elkgeval besloten het zelf te repareren dus ga de auto schorsen dan gaat ik er maar een project van maken ipv een probleem.....dus met pijn in me hart loop ik langs mijn defender naar me nieuwe (995,- euro) seat inca....
in order of appearance
-
sleen42
Dat is dan in ieder geval een reden om hem snel klaar te maken
Jeroen
Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)
-
Roger B.
nee, ook koelvloeistof is zwaarder dan olie. Als ie een tijdje staat en je tapt af zou er weleens eerst water uit kunnen komen....
je zegt dat je koelvloeistofreservoir leeg is, dus dat is ook een indicatie dat het goed koelvloeistof kan zijn...
ook al geroken of ie naar diesel ruikt (de olie)?
je zegt dat je koelvloeistofreservoir leeg is, dus dat is ook een indicatie dat het goed koelvloeistof kan zijn...
ook al geroken of ie naar diesel ruikt (de olie)?
gone