Hallo,
Laatste keer in Overloon goed vastgezeten. Zelf helaas nog geen lier...dus die moet er nu ook eens op. Vraag is: wat is een goede lier, kan iemand wat advies geven hierover? Ik weet er nog te weinig van. Welke kabel/trekkracht/fabrikant etc.
Bedankt!
Marcel
S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
- Marcel SIII Stawag
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28 Aug 2015, 22:29
- Locatie: Bergschenhoek
S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
Series III Stawag 1977 | Defender 90 TD5 Stawag 2000
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
Om een juiste lier te kiezen (afgezien van minimale treksterkte) is het van belang op een rijtje te zetten wat je belangrijk vindt en hoe en hoevaak je de lier waarvoor zult gaan gebruiken.
gone
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
zou eerst voor een goed kinetisch touw gaan....
en weet niet wat je wilt uitgeven, en nieuw/tweedehands.... maar met alleen een lier ben je er nog niet...
ook nog een lierbumper, solenoid, touw enz...
je ging idd bijna om, en goed vast

en weet niet wat je wilt uitgeven, en nieuw/tweedehands.... maar met alleen een lier ben je er nog niet...
je ging idd bijna om, en goed vast

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
- peter191064
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
- Locatie: Brouwershaven
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
Op LRCH dagen rijden er zat mensen met een lier rond die maar al te blij zijn je te kunnen helpen, die moet je d`r lolletje toch niet uit handen nemen.
Ik heb "voor `t geval dat" een tirfor 1600kg met klapblok in de auto liggen, en die kan ik zowel voor als achter gebruiken.
Ik heb "voor `t geval dat" een tirfor 1600kg met klapblok in de auto liggen, en die kan ik zowel voor als achter gebruiken.
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
Wat ik vaak alhier heb gelezen; Warn heeft de naam en het imago, maar maakt het te matig waar; inwendig te vaak onderhoud nodig ed.
De goedkope(re) chineeze kloonen schijnen het goed en probleemloos te doen, evenals een lier als T max.
Al met al kan het wel aardig oplopen:
lier, lierbumper, bekabeling, electrische aanpssing als evt 2 accu's enzenz.
De goedkope(re) chineeze kloonen schijnen het goed en probleemloos te doen, evenals een lier als T max.
Al met al kan het wel aardig oplopen:
lier, lierbumper, bekabeling, electrische aanpssing als evt 2 accu's enzenz.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
extra accu niet nodig voor sporadisch gebruik, bij een series/defender kun je met beperkte kosten een versteviging /lierplaat op/in de originele bumper maken.
maar uitgaande van nieuw kopen moet je toch snel aan een 350-500 euro denken en dan heb je niet heel gek gedaan kwa kosten inderdaad
maar uitgaande van nieuw kopen moet je toch snel aan een 350-500 euro denken en dan heb je niet heel gek gedaan kwa kosten inderdaad
gone
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
kwam wel een lier op Modderpoel voorbij....
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 20&t=30655
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 20&t=30655
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
Roger B. schreef:extra accu niet nodig voor sporadisch gebruik, bij een series/defender kun je met beperkte kosten een versteviging /lierplaat op/in de originele bumper maken.
Gaat dat ook met de kleine accu en dynamo van een S III 109" benzine ??
Roger B. schreef:maar uitgaande van nieuw kopen moet je toch snel aan een 350-500 euro denken en dan heb je niet heel gek gedaan kwa kosten inderdaad
peter191064 schreef:......
Ik heb "voor `t geval dat" een tirfor 1600kg met klapblok in de auto liggen, en die kan ik zowel voor als achter gebruiken.
Dat kan dus voor (minder dan) de helft van de kosten van een elektrische lier (als je een chinese Tirfor-kloon neemt).
Groeten MarcS
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
Landmarcs schreef:extra accu niet nodig voor sporadisch gebruik, bij een series/defender kun je met beperkte kosten een versteviging /lierplaat op/in de originele bumper maken.
Gaat dat ook met de kleine accu en dynamo van een S III 109" benzine ??
in principe kun je op 1 accu prima lieren, alleen met een 65A dynamo en een standaard accu kom je uiteindelijk wel stil te staan....al ligt dat aan het gebruik en intensiteit
een red/yellowtop bijv. doet al meer.... en een 100A dynamo ook... en twee accu's met een cyrix nog meer.... en heb je een oude diesel
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: S3 109", 1977, Benzine: Lier kiezen
ppw schreef:Landmarcs schreef:extra accu niet nodig voor sporadisch gebruik, bij een series/defender kun je met beperkte kosten een versteviging /lierplaat op/in de originele bumper maken.
Gaat dat ook met de kleine accu en dynamo van een S III 109" benzine ??
in principe kun je op 1 accu prima lieren, alleen met een 65A dynamo en een standaard accu kom je uiteindelijk wel stil te staan....al ligt dat aan het gebruik en intensiteit![]()
een red/yellowtop bijv. doet al meer.... en een 100A dynamo ook... en twee accu's met een cyrix nog meer.... en heb je een oude diesel![]()
werkt het nog net even wat makkelijker....
Ik weet niet wat er normaal aan dynamo en accu in een benzine Series III zit, het zou maar zo geen 65A maar minder kunnen zijn.
De accu is gebruikelijk navenant kleiner, en dat maakt dat het "uiteindelijk stil staan" snel heel dichtbij komt.
Anyway ... een goed werkende elektrische lier kost snel een boel meer als alleen de chinese lier zelf.
(De hand versus elektrisch discussie hebben we al uit ten treure gehad, dus kijk daar ook even.)
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten