Defender 110 2000 grijs kenteken ruit rechterzijde

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
LennardG

Defender 110 2000 grijs kenteken ruit rechterzijde

Berichtdoor LennardG » 29 Okt 2015, 19:00

Hallo allemaal,
Mijn defender staat op grijs kenteken met een tussenschot van 30 cm. Ook zijn beide ruiten vervangen voor platen. Nu kwam ik de laatste tijd veel defenders tegen op grijs kenteken waarvan de rechterzijde wel een schuifraam heeft. Nu kan ik nergens duidelijk vinden of dit nu wel of niet mag. Heeft iemand een defender op deze manier op grijs kenteken staan? Zo ja, heb je er ooit problemen mee gehad?
Groeten lennard
Land rover serie 3 109 verkocht
Land rover defender td5 1999

Landmarcs

Re: Defender 110 2000 grijs kenteken ruit rechterzijde

Berichtdoor Landmarcs » 29 Okt 2015, 20:01

Lennard,

Je mag één "opening" aan de rechterzijde hebben.
De term "opening" wordt kennelijk zo gelezen dat je ook een (schuif)raam met een spijltje oid mag hebben.
Ik heb zelf de Belastingmannen eens gevraagd of je nu ook een "bus-raam"* mocht, en dat mocht (uiteindelijk heb ik nog steeds geen raam rechts).
    * Met "bus-raam" doel ik op een raam met bovenin een smal schuifraampje
.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 29 Okt 2015, 20:05

Volgens mij is in de laadruimte één zijruit (van glas) toegestaan aan de rechter zijde. Ik meen dat die zijruit maximaal de halve lengte van de laadruimte mocht zijn.
Bij mijn 300 Tdi (110 csw commercial) heb ik het smalle raampje in het rechter achterportier (weer) gemonteerd. Dat leek mij makkelijker met zijwaarts achteruit kijken (je kunt net iets verder kijken dan 'normaal'), dan een ruit (veel) verder naar achteren, met een blind stuk ertussen.
In de Td5 heb ik dit (nog) niet, maar ga dit wel doen ter zijner tijd.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

LennardG

Berichtdoor LennardG » 29 Okt 2015, 21:22

Oke dus als ik het goed begrijp zou ik voor een schuifraam aan de achterkant het smalle ruitje in het rechterportier moeten afdekken?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Okt 2015, 22:11

LennardG schreef:Oke dus als ik het goed begrijp zou ik voor een schuifraam aan de achterkant het smalle ruitje in het rechterportier moeten afdekken?

Dat is de vraag, er was als ik het goed heb een verruiming van de regels waar het gaat om zo'n laatste smal ruitje, dus wellicht mag je zelfs rechts tevens de originele schuiframen weer terugplaatsen (of dat nu echt een winst is ... dat is een kwestie van smaak).
Maarrrr .... wil je het precies weten stel dan je vraag, schriftelijk, aan de belastingmannen.
Ik deed dat indertijd (meer dan 10 jaar geleden) ook, en d'r kwam een mannetje langs die direct mijn auto opmat (en goed bevond), jammergenoeg kreeg ik zijn accoord mbt de door mij toen verkozen ruitoplossing niet op schrift maar ter plekke I(en dus mondeling).

Groeten MarcS

LennardG

Berichtdoor LennardG » 29 Okt 2015, 22:21

Ja van die verruiming heb ik dus ook gehoord. Nou dat schuifraam hoeft niet per se mooi te zijn maar ik zal mijn hond er erg gelukkig mee maken haha! Bedankt voor de info in ieder geval

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Okt 2015, 22:36

als het om ventilatie gaat..... volgens mij zijn er geen bepalingen die een schuif/kantel dakraam verbieden voor grijs kenteken
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 29 Okt 2015, 23:55

Roger B. schreef:als het om ventilatie gaat..... volgens mij zijn er geen bepalingen die een schuif/kantel dakraam verbieden voor grijs kenteken

Dat betwijfel ik, er zit dan een raam in de laadruimte, er van uitgaand dat je hem daar (in het dak) plaatst.
Bij mijn LR's zaten ook dakramen (van die alpine ruitjes in de kromming van het dak), deels in de laadruimte en die zijn vervangen voor alu. beplating.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Okt 2015, 00:17

Dakramen mogen gewoon in de laadruimte. 80% van alle D2's op grijs kenteken heeft 2 dakramen waarvan er dus 1 in het laad gedeelte zit.

De alpine ramen hoeven ook niet dicht want die zitten ook in het dak. Sommige keurmeesters vinden ze echter teveel aan de zijkant zitten en dus worden ze vaak dichtgemaakt om gezeik te voorkomen, maar het hoeft niet.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

LennardG

Berichtdoor LennardG » 30 Okt 2015, 08:11

Nee de alpine ruitjes zijn bij mij gesloten maar ik heb het over een groot schuifraam aan de rechterzijde van de cabine. Als je nu bijvoorbeeld op marktplaats kijkt naar defenders met een grijs kenteken hebben een aantal een schuifraam aan de rechterzijde.

Terug naar “Techniek”