Defender 110 2000 grijs kenteken ruit rechterzijde

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Defender 110 2000 grijs kenteken ruit rechterzijde

Berichtdoor Edward » 30 Okt 2015, 10:06

Bij een vijfdeurs kun je toch gewoon de raam in de passagiersdeur gebruiken? Als die het niet doet kun je hem gangbaar maken. die mag gewoon open kunnen en ook van glas zijn.

De achterste ramen moeten altijd dicht zijn bij grijs. Heb nog nooit anders gezien.

En op Markplaats kun je zo 20 auto's vinden die niet aan de inrichtingseisen voldoen. Als je dat als richtlijn neemt mag alles. Tot omkatten aan toe....... :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Okt 2015, 11:51

Erik Peters schreef:
Roger B. schreef:als het om ventilatie gaat..... volgens mij zijn er geen bepalingen die een schuif/kantel dakraam verbieden voor grijs kenteken

Dat betwijfel ik, er zit dan een raam in de laadruimte, er van uitgaand dat je hem daar (in het dak) plaatst.

Vlgs de "regels" gaat het om "openingen" (en dus niet om ramen) in de (zij)wanden van de laadruimte.
Daarom mogen dak-ramen of dak-luiken wel, dichte zijluiken mogen ook (net als een geblindeerde deur), ventilatieroosters idem, maar bijv een oprolbare lap voor een raampje in een huif mag weer niet. En de term "opening" wordt kennelijk zo gelezen dat een raam met spijlen, en dus met meer ruiten, gezien wordt als één opening.
En ... de regel dat de opening niet langer mag als een percentage van de laadlengte is vlgs mij slechts een persoonlijke invulling van de regels.

Anyway, het blijft verstandig - na je goed op de hoogte gesteld te hebben (ik bijv. ook even naar hoe LandRover ze nu aflevert) - om je vraag bij de officiele instanties te droppen - schriftelijk, en liefst geïllustreerd met schetsen en/of foto's. Als je dan een "akkoord" hebt heb je in ieder geval iets om op terug te vallen wanneer er later discussie is.
En dan nog ... weet je het nooit 100%. Toen de huidige (basis)regels voor grijs werden ingevoerd moesten ineens al die ramen in voorheen grijze auto's dicht om grijs te blijven.

Groeten MarcS

sticmer

Berichtdoor sticmer » 30 Okt 2015, 19:43

Ik heb een schuifraam Rechts op de plaats waar ook het raam van een 7 persoons het schuif raam heeft. dat zijraampje in de deur is niet echt handig. jr auto is nog een 11/2 meter langer.
Maar grote raam achter is super als je achteruit de straat op rijdt dan zie je een meter eerder het verkeer
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985

Terug naar “Techniek”