Defender 90 puma 2008 alarm

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Mlampie

Defender 90 puma 2008 alarm

Berichtdoor Mlampie » 27 Okt 2015, 17:06

Hallo allemaal,

Even een vraagje, het gebeurd wel eens dat ik een raam of dak open wil laten staan maar toch mijn auto op slot wil doen.
bij het inschakelen gaat ook de interieur beveiliging aan met als gevolg zodra er iets naar binnen waait gaat het alarm af.

Nu las ik dat als je de bestuurders deur openlaat dan het alarm inschakelt en dan de deur sluit dat je zo de binnenbeveiliging zou uitschakelen.
Alles lijkt goed te gaan echter als ik daarna de bestuurdersdeur dicht doe is deze niet op slot (de andere deur en achterklep wel)

Doe ik iets verkeerd?

Erik Peters

Re: Defender 90 puma 2008 alarm

Berichtdoor Erik Peters » 27 Okt 2015, 18:42

En wat als je de voordeur met de sleutel op slot draait, na bediening van het alarm?
Volgens mij maakt het niet uit of je de voordeur, achterdeur of motorkap open hebt staan tijdens het bedienen van de afstandsbediening, als er maar één schakelaar 'niet ingedrukt is', dan wordt de bewegingssensor niet ingeschakeld (en de claxon toetert twee keer kort).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Mlampie

Berichtdoor Mlampie » 27 Okt 2015, 18:55

Hallo Erik, dat van de Claxon klopt die hoor ik idd.

Ik zal het eens proberen met de sleutel, moet je zeggen dat ik daar de sleutel nog nooit voor heb gebruikt ;-)

Bedankt voor je reactie

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 27 Okt 2015, 19:04

Tsja, ik gebruik altijd de sleutel, dat moet wel, want ik heb geen centrale deurvergrendeling. Niet op de 300 Tdi noch op de Td5.

Je zou ook kunnen proberen om de deurknop ingedrukt te houden (wanneer je de deur open hebt) en dan tegelijkertijd de afstandsbediening in te drukken.
Het zou goed kunnen dat de deur dan wel op slot zit na dicht doen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Okt 2015, 22:40

Ik meen dat nadat je de auto op alarm hebt gezet met de deur open (en dus de auto klaxoneert*) dat dan het alarm compleet geactiveerd wordt minus de interieur-bewegingssensor. (Zou je een en ander met de klep open doen dan blijft die sensor afgeschakeld.)
Daarna kan de de deur dichtgooien en wellicht met de deurknop-truuk en anders met de sleutel.
Bij mijn Puma is er nog een andere truuk, een "gevaarlijke": nl een andere deur als de chauffeursdeur open laten staan, alarm activeren, en daarna de deur dicht gooien - daarna zou het maar zo kunnen dat ook die deur op slot gaat (het gevaarlijke is dus dat je de sleutels kan opsluiten - verstandig is het dus een kopie-sleutel in je portmonnaie of elders bij je te steken.

Groeten MarcS

* Het pseudo-franse woord claxon is een hypercorrectie, de oorspronkelijke Amerikaanse producent van toeters heette Klaxon

Terug naar “Techniek”