Discovery 2 Td5 2004 startmotor probleem

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
MCH

Discovery 2 Td5 2004 startmotor probleem

Berichtdoor MCH » 27 Okt 2015, 10:43

Beste disco rijders en sleutelaars,

Enige tijd geleden heb ik al eens iets geplaatst over de startmotor van mijn discovery 2 GANT 2004.
Bij het starten geeft de start motor een luide tik, maar de motor slaat niet aan. Pas na 3 a 4 keer en soms pas na een kwartier proberen slaat de motor aan. Er is spanning genoeg.

In het antwoord dat ik ontving stond dat dit een simpel probleem was, maar ik kan dit antwoord niet meer vinden. :oops:

Het was een bekend probleem en zou opgelost zijn met een klein onderdeeltje te vervangen in de startmotor.
iemand een idee? :?:

sketcher

Re: startmotor probleem Discovery 2

Berichtdoor sketcher » 27 Okt 2015, 11:27

Ik neem aan dat het om een Td5 gaat? Ja dat is idd een veel voorkomend probleem. Ik heb het zelf nooit voor gehad maar genoeg gezien. Er wordt dan slecht contact gemaakt door een versleten solenoid en contactjes. Over een luide tik heb ik nog niet eerder gehoord volgens mij. Wanneer hoor je die? Bij elke poging of enkel als hij aanslaat? Vergeet ook niet te kijken of de accu goed contact maakt dat kan ook startproblemen veroorzaken. Controleer beide polen goed voor je onderdelen er uit gaat halen.

Mocht het toch de tartermotor zijn, je kunt hem idd makkelijk repareren met een kit als deze:
http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Discovery-TD5-2-5-Diesel-Full-Denso-Solenoid-Starter-Motor-Repair-Kit-/321827221417?hash=item4aee65afa9:g:kp0AAOSwjVVVxgs3

en een beschrijving van de reparatie: (Discovery 2 club, je moet eerst registreren om het te kunnen zien)
http://www.thed2boysclub.co.uk/viewtopic.php?f=15&t=9610

Een bout van de startmotor zou trouwens erg moeilijk te bereiken zijn heb ik meermaals gelezen maar zoals gezegd geen eerste hands ervaring mee.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

conny

Re: Discovery 2 Td5 2004 startmotor probleem

Berichtdoor conny » 28 Okt 2015, 11:03

Wel ervaring; vervang maar de hele startmotor, je hebt hem toch in je handen.
Verwijderen: 3 boutjes, verschillende maat, buitenste 2 makkelijk, binnenste (tussen motorblok en startmotor) alleen met een hoop gepiel. Kijk even op internet.

Vandaar mijn advies om die hele startmotor te vernieuwen; je wilt hem niet nog een keer lost halen. 8-)

succes.

Roger B.

Re: Discovery 2 Td5 2004 startmotor probleem

Berichtdoor Roger B. » 28 Okt 2015, 11:11

10 pond contactjes en 10 min vervangwerk of 200 euro ofzo voor een startmotor.. das nogal een verschil... en zo veel werk is het verwijderen van een Td5 startmotor nou ook weer niet... van onder van vooraf met paar verlengstukjes en iemand die van bovenaf meekijkt om net dopje op zijn plek te manouvreren.. kwartier tops
gone

Terug naar “Techniek”