Tweede vraag: is de hardy spicer CV joint de meerwaarde waard? Want het scheelt 96 pond
Defender Td5 1999 steekas + CV joint
Defender Td5 1999 steekas + CV joint
Aangezien ik een 'klik' in de aandrijflijn en ook nog eens speling op de lagers heb, heb ik vandaag de hele boel maar eens losgehaald aan de linkerkant. De uiteinden van de as van mijn CV joint (eigenlijk is het niet echt een homokineet), waar de meenemer op zit, zijn licht verroest. Daarnaast ook de meenemer met speling. Die kunnen dus in ieder geval vervangen. Maar toen ik mijn steekas eruit haalde voelde ik ook lichte speling op de aansluiting tussen steekas en CV joint. Nu is mijn vraag: wat is handig om te doen? Beiden vervangen? Ik heb heb CV joint al van de steekas af, die wordt in ieder vervangen. Maar omdat er lichte speling in zit en ik zou zeggen: de CV joint is ingelopen op de steekas, dus die 'moet' je samen vervangen. Klopt die gedachtegang? Of kun je met gemak een forse tijd (zeg 100.000 km) doorrijden zonder iets te merken (slijtage, speling, etc).
Tweede vraag: is de hardy spicer CV joint de meerwaarde waard? Want het scheelt 96 pond
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Roger B.
Re: Defender Td5 1999 steekas + CV joint
Wat is volgens jou dan het verschil tussen een homokineet en een CV joint? ( waarom zeg je dat het geen echte homokineet is)
Als de steekas harder is dan de homokineet kun je best speling krijgen door alleen slijtage van de homokineet en dus de steekas geen slijtagw hebben.
Hardy spicer prijsverschil waard tov wat?
Als de steekas harder is dan de homokineet kun je best speling krijgen door alleen slijtage van de homokineet en dus de steekas geen slijtagw hebben.
gone
Gewoon originele meenemers gebruiken; die gaan het eerst kapot (hopelijk) en zijn het makkelijkst te vervangen.
Roger B. schreef:Wat is volgens jou dan het verschil tussen een homokineet en een CV joint? ( waarom zeg je dat het geen echte homokineet is)
Pff. ja, het was een beetje laat. Het is wel een homokineet natuurlijk.
Hardy spicer of britpart. Britpart kost 24 pond, hardy spicer 120 pond.
Dus: steekas mee vervangen?
Voor de cv en steekassen zou ik origineel LR of ashcroft pakken. Gezien jouw vraag lijkt me de eerste voldoende.
En ja wat kost een steekas nu nog extra als de boel al open is en de cv ook vervangen word.
En ja wat kost een steekas nu nog extra als de boel al open is en de cv ook vervangen word.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Johnny schreef:Voor de cv en steekassen zou ik origineel LR of ashcroft pakken. Gezien jouw vraag lijkt me de eerste voldoende.
Dat was ook mijn gedachte, dus heb ook de steekas besteld.
Roger B. schreef:Laat shitpart maar in de uk...
Heb je concreet ervaring met een cv joint van britpart?
-
Roger B.
Het is met britpart heel simpel...als het beduidend voordeliger is is get geen oem en kun je het beter laten
gone