Hallo,
Kan iemand mij vertellen met hoeveel Nm de voorste standaard sleepogen vast zitten gebout op de chassisbalk?
Gr Chris
Defender td5 2003 sleepogen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender td5 2003 sleepogen
je kunt er toch niks fatsoenlijks mee... niet vaster dan dat je chassis aankan voor het deukt
voor meer dan vastsjorren op een aanhanger zijn die dingen toch niet geschikt
voor meer dan vastsjorren op een aanhanger zijn die dingen toch niet geschikt
gone
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Defender td5 2003 sleepogen
Ik meen dat die vastzitten met M10 bouten (8.8). Hier kun je een tabel vinden met standaard aantrekkoppel voor diverse maten en sterkteklassen bouten. M10 (x 1,5 dit is de spoed van de schroefdraad): 54 Nm.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Defender td5 2003 sleepogen
8.8 op sleepogen kan echt wel kapot.....

en wat men hier ook zegt...ik weet echt niet meer WAAR je moet recoveren... bij mij 5 jaar prima gegaan met standaard sleepogen, ook zo aangeboden/omschreven door desbetreffende leveranciers...zegt er weer iemand dat het alleen maar is om je auto op een trailer mee vast te zetten...

en wat men hier ook zegt...ik weet echt niet meer WAAR je moet recoveren... bij mij 5 jaar prima gegaan met standaard sleepogen, ook zo aangeboden/omschreven door desbetreffende leveranciers...zegt er weer iemand dat het alleen maar is om je auto op een trailer mee vast te zetten...
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender td5 2003 sleepogen
ppw schreef:8.8 op sleepogen kan echt wel kapot ... bij mij 5 jaar prima gegaan met standaard sleepogen, ook zo aangeboden/omschreven door desbetreffende leveranciers ... zegt er weer iemand dat het alleen maar is om je auto op een trailer mee vast te zetten...![]()
![]()
Zelfs JATE-rings zijn volgens de hard-liners nog niet goed genoeg. Toch wordt bij gebruik van JATE-rings het chassis (en de 8.8-bout) een stuk evenwichtiger belast, JATE-rings worden dan ook als eerste verbetering aanbevolen. (Het zou wel een stuk netter zijn als het chassis ter hoogte van de montagepunten versterkt was en er ook een buisje in het chassis zat zodat je JATE-rings ook serieus kan aandraaien zonde het chassis plat te drukken.)
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender td5 2003 sleepogen
mwahhh PPW......slepen op verharde weg gaat ook wel hoor
maar alsie echt vast zit, dan .... nouja, je bent ervaringsdeskundige....
maar ook je chassis is maar twee keer.... wat is het 2,5 a 3 mm? plaat waar die bout een deuk in staat te trekken als je aan die ogen gaat staan rukken zoals Marc al zei...... een degelijk verstevigd punt was te lastig in het ontwerp
maar ook je chassis is maar twee keer.... wat is het 2,5 a 3 mm? plaat waar die bout een deuk in staat te trekken als je aan die ogen gaat staan rukken zoals Marc al zei...... een degelijk verstevigd punt was te lastig in het ontwerp
gone
Re: Defender td5 2003 sleepogen
Mwaaa....




"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: Defender td5 2003 sleepogen
Ja hoor, ik zie het al, ik had het nog zo gezegd; neem nou alles in 316 zeewaardig rvs..
Maar gewoon niet luisteren heh..

Maar gewoon niet luisteren heh..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Defender td5 2003 sleepogen
Tsssss

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: Defender td5 2003 sleepogen
Heeft niks met hardliners te maken maar met een chassis van peperkoek
Het chassis is een koker van blik van een goeie mm dik........
Je kunt een Jatering wel met 80.80 bouten vastzetten ipv 8.8 het chassis wordt er niet sterker van. Er zitten twee gaten in de koker met door overheen een hoeklijntje van een mm dik dat op vier plekjes gehecht zit.
Als je zo lomp bent dat je wagen tot het dak in water staat zul je ook wel zo lomp zijn dat je de Jaterings van het chassis rukt. Daqn kun je wel een recoverypunt met 12 bouten vastzetten, het enige resultaat is dat je nóg meer sloopt.

Je kunt een Jatering wel met 80.80 bouten vastzetten ipv 8.8 het chassis wordt er niet sterker van. Er zitten twee gaten in de koker met door overheen een hoeklijntje van een mm dik dat op vier plekjes gehecht zit.
Als je zo lomp bent dat je wagen tot het dak in water staat zul je ook wel zo lomp zijn dat je de Jaterings van het chassis rukt. Daqn kun je wel een recoverypunt met 12 bouten vastzetten, het enige resultaat is dat je nóg meer sloopt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten