Series 3 rollen/verven
Re: Series 3 rollen/verven
Heb zelf mijn vorige 110 gerold (met verf, gelukkig), (heel) veel werk, weinig echt strak. Je blijft het altijd zien. Dus ook mijn advies: lekker mee blijven rijden, anders naar de spuiter brengen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Ridgeback81
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 25 Mei 2015, 20:49
Re: Series 3 rollen/verven
Heb in de gaten dat ik geen vrienden hier maak als ik de auto ga rollen.
dus eerst maar rijden en zo behouden en de aandacht punten aanpakken.
Hoe zijn de ervaringen met het laten scannen van een kleur en op basis van de scan de kleur laten mixen?
Wil wel de assen/voetenbakken/wielkasten gaan tectyleren Spuiten of met de kwast??
Hoe zijn de ervaringen met het laten scannen van een kleur en op basis van de scan de kleur laten mixen?
Wil wel de assen/voetenbakken/wielkasten gaan tectyleren Spuiten of met de kwast??
Re: Series 3 rollen/verven
Ja hoor eens Coen, hoe kunnen wij jou nog serieus nemen als je niet eens in staat bent om spacers voor een 130 effe te draaien ??
Een goede lakspecialist kan dicht in de beurt komen van een bestaande lak, echter, een verschil blijf je altijd zien: de gloed/glansgraad van het bestaande werk is dermate terug gelopen tov een nieuwe lak dat dat het probleem is/wordt.
Ook al zou je de nieuwe lak in een soort uberdoffe uitvoering nemen, dan nog blijf je verschil houden.
Met rollen kun je weldegelijk tot hele goede duurzame resultaten komen, zeker met een DD 2 componenetenlak van de ijsselcoating bijvoorbeeld.
80% van je resultaat zit in de voorbereiding.
Een goede lakspecialist kan dicht in de beurt komen van een bestaande lak, echter, een verschil blijf je altijd zien: de gloed/glansgraad van het bestaande werk is dermate terug gelopen tov een nieuwe lak dat dat het probleem is/wordt.
Ook al zou je de nieuwe lak in een soort uberdoffe uitvoering nemen, dan nog blijf je verschil houden.
Met rollen kun je weldegelijk tot hele goede duurzame resultaten komen, zeker met een DD 2 componenetenlak van de ijsselcoating bijvoorbeeld.
80% van je resultaat zit in de voorbereiding.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Series 3 rollen/verven
tim schreef:Ja hoor eens Coen, hoe kunnen wij jou nog serieus nemen als je niet eens in staat bent om spacers voor een 130 effe te draaien ??![]()
![]()
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Re: Series 3 rollen/verven
Als je m origineel wil houden, maar wel in andere doffe of blitse kleur rondrijden, kun je m ook laten "dippen"

"All parts falling off this car are of the finest British workmanship"
Re: Series 3 rollen/verven
Ik zou m zo laten!
De voorzitter van het DLRR heeft meerdere series en heeft deze allemaal met de kwast gedaan.
Het resultaat is verbluffend!! Nu moet ik zeggen dat hij een schildersbedrijf heeft en over goeie spullen beschikt en weet wat een mooie kwaliteit verf is. Hij heeft de meest in de buurt komende RAL kleur gezocht en deze bij Nelf laten mengen. Nelf wordt veel in de jachtbouw gebruikt.
Hij kan ook spuiten, maar geeft de voorkeur aan de kwast, omdat hij vind dat de verf met de kwast er dikker opzit en ieders minder bling is. Bij de concoursen op Marienwaerdt hebben zowel hij als ik prijzen gewonnen met onze "handgeschilderde" Land Rovers series.
Maar nogmaals, ik zou m zo laten.
Om die reden heb ik mijn projecten ook met de kwast gedaan.
Groet! Paul
De voorzitter van het DLRR heeft meerdere series en heeft deze allemaal met de kwast gedaan.
Het resultaat is verbluffend!! Nu moet ik zeggen dat hij een schildersbedrijf heeft en over goeie spullen beschikt en weet wat een mooie kwaliteit verf is. Hij heeft de meest in de buurt komende RAL kleur gezocht en deze bij Nelf laten mengen. Nelf wordt veel in de jachtbouw gebruikt.
Hij kan ook spuiten, maar geeft de voorkeur aan de kwast, omdat hij vind dat de verf met de kwast er dikker opzit en ieders minder bling is. Bij de concoursen op Marienwaerdt hebben zowel hij als ik prijzen gewonnen met onze "handgeschilderde" Land Rovers series.
Maar nogmaals, ik zou m zo laten.
Om die reden heb ik mijn projecten ook met de kwast gedaan.
Groet! Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Re: Series 3 rollen/verven
paul k schreef:
De voorzitter van het DLRR heeft meerdere series en heeft deze allemaal met de kwast gedaan.
Het resultaat is verbluffend!! Nu moet ik zeggen dat hij een schildersbedrijf heeft en over goeie spullen beschikt en weet wat een mooie kwaliteit verf is. Hij heeft de meest in de buurt komende RAL kleur gezocht en deze bij Nelf laten mengen. Nelf wordt veel in de jachtbouw gebruikt.
Hij kan ook spuiten, maar geeft de voorkeur aan de kwast, omdat hij vind dat de verf met de kwast er dikker opzit en ieders minder bling is. Bij de concoursen op Marienwaerdt hebben zowel hij als ik prijzen gewonnen met onze "handgeschilderde" Land Rovers series.![]()
Nu maak je me nieuwsgierig! Foto's?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Series 3 rollen/verven
paul k schreef:.....
Het resultaat is verbluffend!! Nu moet ik zeggen dat hij een schildersbedrijf heeft en over goeie spullen beschikt en weet wat een mooie kwaliteit verf is. Hij heeft de meest in de buurt komende RAL kleur gezocht en deze bij Nelf laten mengen. Nelf wordt veel in de jachtbouw gebruikt.
....
Mij lijkt dat je als de de verf toch laat mengen beter direct de "juiste" kleur kan mengen ipv een RAL-kleur.
Het RAL-kleuren-palet lijkt misschien een "systeem" maar is gewoon een nogal hap-snap samengestelde Duitse lijst van "nuttige" kleuren.
Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/RAL_%28kleursysteem%29 of https://de.wikipedia.org/wiki/RAL-Farbe
Groeten MarcS
PS Ook al is RAL dus niet zaligmakend en zeker niet echt passend voor een LandRover, toch zou het handig zijn als er een lijstje met de pseudo-correspondenties zou zijn, het mooist zou het zijn als we van de LandRover kleuren een vertaling naar een universeel systeem (bijv CIElab - https://nl.wikipedia.org/wiki/CIELAB) was.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 24 Okt 2015, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Series 3 rollen/verven
Roger B. schreef:dat zie je niet op een foto
afstand niet nee, ingezoomd dichtbij wel.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten