200tdi, 110, '84 recovery eyes

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor ppw » 22 Okt 2015, 15:20

afgelopen zondag in Overloon een trekoog afgescheurd.... zat vast met 8.8 bout, op de plaats waar het hoort, onder chassis.. gelukkig geen letsel..
Afbeelding
nu de vraag, ik had Jates, maar die passen niet vanwege m'n carter/stuurstangbeschermer... ik wil dus recovery-ogen... passen die 1 op 1... zonder boren oid in de gaten voorin m'n chassis, bolt on, plug & play??
Afbeelding
deze dus, en dan hierin...bovenste pijltjes :mrgreen:
Afbeelding
of moet in m'n lierbumper aanpassen...
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: 200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor Landmarcs » 22 Okt 2015, 16:32

Dag PPW,

Wat denk je je van een paar van die traditionele "liggende D-ogen" óp de bumper ?
    Traditioneel omdat ze indertijd al voor de Series "bedacht" werden.
Bijkomend voordeel van die D-ogen is dat je minder diep hoeft te duiken mocht je weer eens diep te water gaan.
    Liggende D-ogen.png

Die "wentel-ogen" komen mij nogal "over-the-top" over, en ze lijken mij ook nogal voetganger- en fietser-onvriendelijk (nog afgezien van het feit dat ze niet aan de permanente voertuigeisen qua afrondingen voldoen).

Voor de achterkant weet ik niet zo gauw een leuke oplossing, de standaard achterbalk is niet erg solide, en een trekhaak is ook direct weer een grondanker (vooral bij de oversteek van een 110).


Groeten MarcS

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: 200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor ppw » 22 Okt 2015, 17:05

hmm. met een lier en een rollervenster voorop maak ik me niet heeeul erg druk over deze uitstekende dingen... en ogen OP m'n bumper.... tja, weet ik niet...
Afbeelding
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

landy127
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 Feb 2013, 20:41

Re: 200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor landy127 » 22 Okt 2015, 18:28

Voor de achterbumper ga ik voor deze oplossing voor m'n 127 camper:
http://www.retroanaconda.com/landrover/ ... -recovery/
Louis

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: 200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor ppw » 22 Okt 2015, 18:35

ja, maar gaat om de voorkant :mrgreen: :mrgreen:
achter heb ik twee jates en een nato-oog ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: 200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor JanTD5 » 22 Okt 2015, 19:23

Ppw die dingen die je laat zien zijn prima. Maar niet in de gaten van chassis voor en de gaten in de achterbalk. Die ros je er nog rapper uit dan de transport sjor ogen die je er nu afgetrokken hebt. Je zult er een stevig stuk staalplaat bij/ aan moeten katen maken waar die pen precies mooi invalt.

image.jpeg
Zo iets als dit.
image.jpeg (40.77 KiB) 4444 keer bekeken


Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: 200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor ppw » 22 Okt 2015, 20:14

hmmm, kan ik deze ook gewoon vastlassen op m'n bumper? :roll:
eigenlijk wel raar... heb schijnbaar meer vertrouwen in m'n chassis dan in m'n bumper, al zit m'n lier daar al ruim 5 jaar mishandelend op.... :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: 200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor VeeTee » 22 Okt 2015, 20:23

Deze zet je vast met de bouten waarmee je bumper op je chassis zit... Als je lier het op die bumper houdt, blijft dit zeker zitten... :mrgreen:

Afbeelding
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: 200tdi, 110, '84 recovery eyes

Berichtdoor Landmarcs » 22 Okt 2015, 20:23

landy127 schreef:Voor de achterbumper ga ik voor deze oplossing voor m'n 127 camper:
http://www.retroanaconda.com/landrover/ ... -recovery/


Tja, bij een 127 of 130 kan ik zo'n nato-haak wel "plaatsen", daar blijft ie onder de oversteek*.
Heb je een 110 of een 90 met een deur dan zit zo'n kabel- en trekogen-happer toch (on)aardig in de weg.
    * Bij de typische NL 130 met smalle laadbak is dat anders, daar zou ie de laadklep in de weg zitten.

Groeten MarcS


PS   De D-ogen op de bumper zitten overigens met dezelfde bouten aan het chassis als de bumper zelf (en met nog twee extra bouten), dus wat betreft stevigheid is er weinig om je zorgen te maken. Wat betreft rollenvensters: zonder afscherming zijn die vlgs de letter van de wet verboden (of ze zouden alsnog verboden moeten worden).


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten