Nu nog even verder informatie verzamel voor een ander klusjes, de onderkant behandelen. De binnenkant van het chassis heb ik 2 jaar terug behandeld met Mike Sanders vet en ziet er zover ik nu kan zien nog goed uit. Alleen de buitenkant van het chassis en de onderkant van de body heeft wat aandacht nog.
Mensen nog suggesties?
Defender Td5 2001 Chassis en onderzijde roestwering
Re: Defender Td5 2001 Chassis en onderzijde roestwering
Lekker vet houden, minder belangrijk is waarmee.
Ik maak zelf een biologisch afbreekbaar mengsel van bijenwas (20%) en cameliaolie (80%) waarbij de was voornamelijk als opslag voor de olie dient en de cameliaolie de roestwerende werking heeft (dat spul is daar heel goed in). Als je het mengsel verdunt met wasbenzine tot het verspuitbaar is met een oppompbare bloemenspuit (4 euro bij blokker) dan kan je het makkelijk opbrengen. Elk jaar voor de pekelperiode herhalen en niet vergeten om na elke rit door de pekel de onderkant van de auto af te spoelen (staat ook in het instructieboekje en dat is niet om va de drukinkt af te komen).
Ik maak zelf een biologisch afbreekbaar mengsel van bijenwas (20%) en cameliaolie (80%) waarbij de was voornamelijk als opslag voor de olie dient en de cameliaolie de roestwerende werking heeft (dat spul is daar heel goed in). Als je het mengsel verdunt met wasbenzine tot het verspuitbaar is met een oppompbare bloemenspuit (4 euro bij blokker) dan kan je het makkelijk opbrengen. Elk jaar voor de pekelperiode herhalen en niet vergeten om na elke rit door de pekel de onderkant van de auto af te spoelen (staat ook in het instructieboekje en dat is niet om va de drukinkt af te komen).
Re: Defender Td5 2001 Chassis en onderzijde roestwering
Gerard4t schreef:en niet vergeten om na elke rit door de pekel de onderkant van de auto af te spoelen (staat ook in het instructieboekje en dat is niet om va de drukinkt af te komen).
Serieus? Na elke rit?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Defender Td5 2001 Chassis en onderzijde roestwering
Oke...ja vet houden is een optie.
Echter voor de binnenkant van de balken snap ik dat en deze zijn voorzien van Mike Sanders vet. Echter voor de buitenzijde van de balken en onderkant van de auto zie ik dit niet zo zitten. Ik kom namelijk geregeld bij het strand en al dat zand en zout wat dan blijft plakken lijkt me niet handig.
Ik zat nu zelf te denken aan een 2k primer en 2k lak van International, wat gemaakt is voor schepen en jachten.
Als primer international Interprotect professional
Als aflak international perfection professional.
Echter voor de binnenkant van de balken snap ik dat en deze zijn voorzien van Mike Sanders vet. Echter voor de buitenzijde van de balken en onderkant van de auto zie ik dit niet zo zitten. Ik kom namelijk geregeld bij het strand en al dat zand en zout wat dan blijft plakken lijkt me niet handig.
Ik zat nu zelf te denken aan een 2k primer en 2k lak van International, wat gemaakt is voor schepen en jachten.
Als primer international Interprotect professional
Als aflak international perfection professional.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten