Ik heb het volgende bij de hand,
Verwacht volgens bouwjaar de nieuwere amk compressor, maar in de praktijk de hitachi van het eerste model. Nu heb ik storing ( geeft af en toe melding alleen normal hight available) en na uitlezen blijkt de airflow niet voldoende dus nieuwe compressor.
Om de nieuwe te plaatsen moet het een en ander omgebouwd worden en een nieuwe software ingelezen worden, dus afhankelijk van dealer of specialist . Nu vindt ik bij airsus in giethoorn die hitachi pomp gewoon nieuw op de plank , de prijs behoorlijk gunstiger dan de amk , geen modificatie van aansluitingen nodig, geen software , der uit der in en klaar.
volgens de specialist is de hitachi bagger en de amk veel beter, maar de huidige heeft het 7 jaar ruim en 2 ton volgehouden dus wat is slecht?
Wat zou er tegen spreken om er weer zon hitachi onder te freubelen? Er voor is een door alles zelf te kunnen doen voordeel van 500 euro
Gr Marco
Lr3 tdv6 my2008. Luchtcompressor
-
marcovanturnhout
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 26 Jul 2013, 10:30
Lr3 tdv6 my2008. Luchtcompressor
Laatst gewijzigd door marcovanturnhout op 15 Okt 2015, 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
Als die huidige nog de originele is.. en je een verwachting mag hebben dat zo'n zelfde nieuwe het net zo lang uit houdt... why not
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
Roger B. schreef:... why not
... well on several levels based on that fact that I have been replacing Hitachi's for AMK's for several years in 2 different countries.
Firstly the Hitachi is not up to the job in hand, it overheats and either runs slow or the exhaust valve gives up.
Secondly the software that controls it has issues and they have never really been able to rectify the problems.
Thirdly, getting the lower feed pipe out of the compressor without damaging it could be lots of fun which is why when you replace it on the AMK you cut it off.
... but hey what would I know.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
Zoals ik al zei...ALS de huidige 7 naar en 200k voldeed....EN je dat ook van een identieke nieuwe mag verwachten....
Dan zijn punt 1 en 2 blijkbaar niet zo nijpend
Dan zijn punt 1 en 2 blijkbaar niet zo nijpend
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
Roger B. schreef:Zoals ik al zei...ALS de huidige 7 naar en 200k voldeed....
... well based on the fact that Marco only bought the vehicle around April this year it is unlikely that the compressor is original and the fact that I have replaced several compressors on the same vehicles with the same build year more than once until the introduction of the AMK I think that I'll stick with my observation.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
ik impliceerde ook al dat het waarschijnlijk niet de eerste is, dus dan kun je je afvragen hoe lang je plezier gaat hebben van dat 500 euro voordeeltje
gone
-
marcovanturnhout
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 26 Jul 2013, 10:30
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
ok nou komen we ergens, ik ga met deze wetenschap nog eens stevig in beraad! zal ook ff de historie opvragen bij de dealer waar hij vanaf nieuw heeft gelopen om te horen of er al eerder een pomp in gegaan is.
ik begin onderhand ook meer voor de amk te voelen
wat is in de praktijk dan het waarneembare verschil van de software Rob?
gr marco
ik begin onderhand ook meer voor de amk te voelen
wat is in de praktijk dan het waarneembare verschil van de software Rob?
gr marco
-
marcel vonk
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03 Jul 2007, 20:45
- Contact:
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
Heb al 11 jaar een LR3 nog nooit iets aan de compressor gehad (misschien ben ik hem het eerste jaar al wel verloren
) dus moeten we niet vergeten dat iemand die veel aan Land Rovers sleutelt alleen de kapotte compressoren ziet en juist niet de (vele!!??) die niet stuk gaan................... 
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
zie nu trouwens dat de topicstarter wel een heel speciale heeft.... een TdV7.....
maar inderdaad Marcel, iemand die bij een dealerwerkt ziet veel auto's waar iets mee is, en weinig waar niks mee is... maar desondanks is het toch wel een beetje maatgevend dat er zo veel wel stuk gaan natuurlijk
maar inderdaad Marcel, iemand die bij een dealerwerkt ziet veel auto's waar iets mee is, en weinig waar niks mee is... maar desondanks is het toch wel een beetje maatgevend dat er zo veel wel stuk gaan natuurlijk
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Lr3 tdv7 my2008. Luchtcompressor
marcovanturnhout schreef:wat is in de praktijk dan het waarneembare verschil van de software Rob?
... duty cycle and reservoir pressure mapping is totally different between the AMK and the Hitachi, the Hitachi was overworked and the reservoir pressure was set too high for the output of the compressor at the limit.
marcel vonk schreef:Heb al 11 jaar een LR3 nog nooit iets aan de compressor gehad (misschien ben ik hem het eerste jaar al wel verloren) dus moeten we niet vergeten dat iemand die veel aan Land Rovers sleutelt alleen de kapotte compressoren ziet en juist niet de (vele!!??) die niet stuk gaan...................
... very probably if you look at it that way, however as it is probably the third most common problem on a D3 based on conversations with Global Land Rover Technicians that I have been on courses with and also based on the number I have personally replaced it's something that I always check. Also compressor degridation is not something that will always pop the warning light on the dashboard so the owner actually never know that it has failed until it fails completely.
Roger B. schreef:zie nu trouwens dat de topicstarter wel een heel speciale heeft.... een TdV7.....
... well we actually like to call them "slightly less than 100% TdV8's"
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten