200 tdi, zuigers uit blok

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

Re: 200 tdi, zuigers uit blok

Berichtdoor ppw » 13 Okt 2015, 23:07

Uiteindelijk is diagnose lastig vast te stellen, eerder een trial & error
Ik stond 3 weken geleden " vast" op/onder de berg voor Namur, waarvan ik dacht dat het m'n opvoerpomp of injectorpomp was, of evt de timing , of een haperende injector, of een luchtbel in m'n systeem...
Kwam er gister achter dat het m'n stopsolenoid was... :roll:
Da's best wel heeeeul hard vloeken, zeker dat jè een andere bij je hebt, of evt de plunjer eruit kan halen ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Okt 2015, 23:12

had je dat ding dan nog steeds niet gerepareerd??? :roll: was ook al oorzaak van het extra diepe pootje baden
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Okt 2015, 10:03

ppw schreef:...
Kwam er gister achter dat het m'n stopsolenoid was... :roll:
...

Tja, het was één van de suggesties, en in ieder geval passend bij de symptomen die toch eigenlijk vooral wezen in de richting van een brandstof-tekort bij iets langduriger een grotere brandstof-vraag.

In ieder geval toch mooi dat het probleem "boven water is" en eenvoudig op te lossen, en het goede is dat al het andere nu ook vervangen of minstens gecontroleerd is.

Groeten MarcS

ppw

Berichtdoor ppw » 14 Okt 2015, 10:39

Roger B. schreef:had je dat ding dan nog steeds niet gerepareerd??? :roll: was ook al oorzaak van het extra diepe pootje baden

tja.... tijdgebrek... kost een hoop tijd om stomme euvel op te sporen :roll: enige wat nog niet vervangen is is de injectorpomp.... injectoren, leidingen, opvoerpomp, tank zijn allemaal al gedaan :roll: :roll: maar wil m'n 200tdi ook wel aan Tim/Froris verpatsen :mrgreen: ;)
en mijn meter deed ook raar, toen ik haar kocht 5 jaar geleden zat er nog een koperen expansievat in, van de oorspronkelijke V8... die heeft een andere druk dan een plastic expansievaatje... ik heb inmiddels 2 aftermarket temp. meters... eentje voor & eentje na de radiator.... als degene voor m'n radiator rond de 90* aangeeft gooi ik m'n Kenlowe aan, andere schommelt tussen de 50-60 graden, net voor de waterpomp..
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Okt 2015, 03:13

:mrgreen: vandaag ....nouja eigenlijk gister dus, floris' oneten in de werkplaats gehad... kabelboompje voor achter verlichting en modernere zekeringkastjes gemonteerd..

Ook even gekeken naar de vermeende reden (koelvloeistof verbruik) om de kop te lichten... na even rondkijken onder de kap leerde dat dat verbruik dus gewoon verlies is ....
gone

tim

Berichtdoor tim » 18 Okt 2015, 14:01

Bleek inderdaad bij 1 van de 2 slangetjes van de kachelunit koelvloeistofverlies te ontdekken.
Wellicht is dat de reden van het " verbruik".
Daarnaast een perfect werkende installatie verkregen door roger, bellisimo!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”