dacht dat omdat ie getuned was, dat ie daar wel tegen kon.
Staal of synthetisch?
Re: Staal of synthetisch?
aaaaah vandaar.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Edward schreef:
Het is echt niet zo dat er maar één grondstof is en dat alle touwen van bv Dyneema gemaakt worden.
Ed, excuus, ik ging er automatisch vanuit dat al het liertouw va hetzelfde spul werd gemaakt.
Anyway, als Gert nou dit setje kiest(dwz lier en gebruikt touw), zit ie op zeker goed.
wellicht wel een kleine modificatie aan de voorzijde van de 90 uitvoeren.
Komt ie: https://www.youtube.com/watch?v=8l0Oja_rm0s
Zo, einde discussie!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Gert van Amersfoort
Te laat!
Heb net een nieuwe bumper laten plaatsen omdat de vorige in elkaar gereden was.
Ik denk dat ik voor 'touw' ga en waarschijnlijk voor een 9500 lbs; lijkt me genoeg.
Heb net een nieuwe bumper laten plaatsen omdat de vorige in elkaar gereden was.
Ik denk dat ik voor 'touw' ga en waarschijnlijk voor een 9500 lbs; lijkt me genoeg.
Gert
Defender TD5 2006
Ducati 916
Defender TD5 2006
Ducati 916
-
Landmarcs
En ... als je 1,3 maal per jaar een lier nodig hebt ... dan kan je ook een "Tirfor" (of goedkoper een kloon) overwegen.
Zo'n kabel-trek-apparaat werkt met een staalkabel (dat is onderdeel van de constructie). Voor een universelere inzetbaarheid kan je nog een verleng "touw" + klapblok aan de uitrusting toevoegen.
Met een lier die je slechts 1,3 maal per jaar gebruikt loop je het risico dat die lier het net niet doet als je hem nodig hebt, en je rijdt het hele jaar door met zinloze ballast voorop. (Of je moet het voor de "looks" doen.)
Groeten MarcS
Zo'n kabel-trek-apparaat werkt met een staalkabel (dat is onderdeel van de constructie). Voor een universelere inzetbaarheid kan je nog een verleng "touw" + klapblok aan de uitrusting toevoegen.
Met een lier die je slechts 1,3 maal per jaar gebruikt loop je het risico dat die lier het net niet doet als je hem nodig hebt, en je rijdt het hele jaar door met zinloze ballast voorop. (Of je moet het voor de "looks" doen.)
Groeten MarcS
-
Waterrover
- Beheerder
Landmarcs schreef:En ... als je 1,3 maal per jaar een lier nodig hebt ... dan kan je ook een "Tirfor" (of goedkoper een kloon) overwegen.
Groeten MarcS
Ik ben het hier roerend mee eens. Met goede terreinbanden, aflaten wanneer noodzakelijk, en rijden met beleid, kom je al een heel eind. En anders heb je altijd nog de: http://www.bushwinch.com.au/ Die doet het altijd, is veel goedkoper, en geen onnodig gewicht voorop.
Groet Chris (Vanuit Gabo de Gata Spanje)
Dat hangt er helemaal vanaf waar je meestal rijdt en hoe je rijdt. Ik rij graag in de bergen en dan is omkeren vaak een hele lange weg terug met niet echt een goed alternatief. Dus neem ik veel risico op vastrijden voor lief en duik iedere poel in.
Als je op een rot houthakkers spoor zit dat aanvankelijk best oké was kan dat veel problemen geven. Heb met de 130 wel eens 14 keer op 5 kilometer mogen lieren. Dat begon aardig op een trophy te lijken. Gelukkig had ik een snelloper op de neus.
Rij je vaker in gebieden met meer paden dan kom je idd een heel eind met "lezen" en secuur rijden danwel omrijden of omkeren.
Op de Disco heb ik geen lier en alleen de Tirfor achterin liggen. En hoewel dat ding een uitkomst is betekent ergens alleen staan met een gebrek aan grip al een shitload aan werk.
Als je op een rot houthakkers spoor zit dat aanvankelijk best oké was kan dat veel problemen geven. Heb met de 130 wel eens 14 keer op 5 kilometer mogen lieren. Dat begon aardig op een trophy te lijken. Gelukkig had ik een snelloper op de neus.
Rij je vaker in gebieden met meer paden dan kom je idd een heel eind met "lezen" en secuur rijden danwel omrijden of omkeren.
Op de Disco heb ik geen lier en alleen de Tirfor achterin liggen. En hoewel dat ding een uitkomst is betekent ergens alleen staan met een gebrek aan grip al een shitload aan werk.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ik had het geluk dat ik die oude knaap;
https://nl.images.search.yahoo.com/imag ... g._.0715tb
voor niets kreeg van m'n voormalige buurman die met z'n woonschip bij mij voor de deur lag.
Had de laatste 10 jaar niet meer in werking zijnde in het achterruim gemonteerd gezeten voor het op/uit takelen van z'n bijboot.
Bij spanning op de accu in 1 x perfect \werkend.
Slechts de kosten gehad van een gebruikte lierbumper, moest wel aangepast worden en een gat uit m'n grill geslepen.
Roger heeft keurig en perfect werkend de bedrading aangelegt, ding doet het altijd, onder alle omstandigheden.
Toegeven, de set compleet weegt schat ik zo in rond de 80, vind dat niet boeiend genoeg om het te laten.
https://nl.images.search.yahoo.com/imag ... g._.0715tb
voor niets kreeg van m'n voormalige buurman die met z'n woonschip bij mij voor de deur lag.
Had de laatste 10 jaar niet meer in werking zijnde in het achterruim gemonteerd gezeten voor het op/uit takelen van z'n bijboot.
Bij spanning op de accu in 1 x perfect \werkend.
Slechts de kosten gehad van een gebruikte lierbumper, moest wel aangepast worden en een gat uit m'n grill geslepen.
Roger heeft keurig en perfect werkend de bedrading aangelegt, ding doet het altijd, onder alle omstandigheden.
Toegeven, de set compleet weegt schat ik zo in rond de 80, vind dat niet boeiend genoeg om het te laten.
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:Toegeven, de set compleet weegt schat ik zo in rond de 80, vind dat niet boeiend genoeg om het te laten.
Op de 130 hing er ook nog één onder de achterbak én lag de Tirfor in de achterbak.
Heb alle bumpers, rocksliders, lieren, compressoren, luchttanks, (berging) gereedschap, etc eens op de weegschaal gelegd en dat woog bij elkaar toch 375 kilo.
En dan te bedenken dat ik probeerde op het gewicht te letten.....
Edward van Vugt
J
Jij bent lightweight na Fatburning
Beetje lier weegt 40kg excl. kabel( touw is lichter
)
Maar tirforren is nogal inspannend... Zou eerder voor een lier gaan
En als je het leuk vindt doe je het vanzelf (veeeuul) vaker
Zou eerder voor een goedkopere gaan en kijken of het bevalt...
En je merkt vanzelf op evenementen dat een merk (warn, superwinch, redwinch
....?ect) wel degelijk voordelen hebben boven Chinees ....
Jij bent lightweight na Fatburning
Beetje lier weegt 40kg excl. kabel( touw is lichter
Maar tirforren is nogal inspannend... Zou eerder voor een lier gaan
En als je het leuk vindt doe je het vanzelf (veeeuul) vaker
Zou eerder voor een goedkopere gaan en kijken of het bevalt...
En je merkt vanzelf op evenementen dat een merk (warn, superwinch, redwinch
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
ppw schreef:En je merkt vanzelf op evenementen dat een merk (warn, superwinch, redwinch....?ect) wel degelijk voordelen hebben boven Chinees ....
Klopt!! Met de Warn kwam ik tenminste weer eens aan sleutelen toe. Uitgefikt relais, lak ergens is het bos verloren, water in de lier. De Chinees op m'n D1 was geen lol aan, die deed het altijd gewoon.
Edward van Vugt