Iemand ervaring met het verhelpen van de lekkage van de brandstof-drukregelaar.
Als de motor stationair draait druppelt er diesel uit de drukregelaar.
Is deze drukregelaar zo los te halen, veerring er uithalen en de o-ringen vervangen. Of moet ik nog iets aftappen of afsluiten?
Ik hoor het graag.
gr. Joost
Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
- Laro Joost
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 29 Jun 2010, 18:30
Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
Land Rover Defender 110 ST WGN HR
Re: Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
Lekbak er onder, paar poetslappen erbij en je kunt hem losschroeven. Let op het zeefje wat er achter zit, in het blok geschoven. Duur ding
Lekt de overgang tussen FPR of the FPR zelf? Wat vaak het geval is.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
Ik had vorige week ook een brandstof lekkage.
Het lekte uit het membraam aan de achterkant van de drukregelaar.
Die kan je los bestellen bij Budget Parts ( alleen maar landrover onderdelen )
scheelt je een hoop geld.
Vervangen is niet heel moeilijk. Je hebt een speciaal punt tangetje nodig om de borgclip los te halen. Bestel ook een nieuwe metalen pakking + o ring. Dat is voor tussen de drukregelaar en de cilinder kop.
Het lekte uit het membraam aan de achterkant van de drukregelaar.
Die kan je los bestellen bij Budget Parts ( alleen maar landrover onderdelen )
scheelt je een hoop geld.
Vervangen is niet heel moeilijk. Je hebt een speciaal punt tangetje nodig om de borgclip los te halen. Bestel ook een nieuwe metalen pakking + o ring. Dat is voor tussen de drukregelaar en de cilinder kop.
- Laro Joost
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 29 Jun 2010, 18:30
Re: Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
Dank voor de antworden.
Hij lekt inderdaad bij het membraam. Ik ga de onderdelen bestellen, zodat ik dit kan vervangen.
Met de hele drukregelaar van het blok? of kan ik erzo gewoon bij
gr. Joost
Hij lekt inderdaad bij het membraam. Ik ga de onderdelen bestellen, zodat ik dit kan vervangen.
Met de hele drukregelaar van het blok? of kan ik erzo gewoon bij
gr. Joost
Land Rover Defender 110 ST WGN HR
Re: Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
Met FPR gemonteerd het membraam vervangen gaat je denk ik niet lukken. Het zit op zijn plek met een zegering. Dus bestel ook de pakking erbij.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
Mathieu90 schreef:Ik had vorige week ook een brandstof lekkage.
Het lekte uit het membraam aan de achterkant van de drukregelaar.
Die kan je los bestellen bij Budget Parts ( alleen maar landrover onderdelen )
scheelt je een hoop geld.
Vervangen is niet heel moeilijk. Je hebt een speciaal punt tangetje nodig om de borgclip los te halen. Bestel ook een nieuwe metalen pakking + o ring. Dat is voor tussen de drukregelaar en de cilinder kop.
Heb je daarnog ren nummertje van bij budget parts?
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
de stalen pakking
MSX000010
Membraam
MSA100000R
O Ring ( zit tussen de pakking en de regelaar )
ERR6761
Dit zijn de artikel nummers van budget parts.
alles is te vinden bij 'motor'
Je moet de drukregelaar in het geheel eraf halen, anders krijg je het membraam er nooit uit.
Die van mij zat zelfs zo vast dat ik het membraam in de bankschroef moest zetten.
Het membraam monteren ging ook niet heel soepel. Moest zeker wat kracht zetten om hem erin te drukken.
Vergeet niet een punt tangetje te regelen om de borgring bij elkaar te knijpen.
Werk schoon! Spuit van te voren alles goed schoon.
Nadat alles weer gemonteerd is, zet de motor op contact. Druk 5x achter elkaar je gaspedaal in en de opvoerpomp blijft een lange tijd doorpompen om het systeem te ontluchten.
MSX000010
Membraam
MSA100000R
O Ring ( zit tussen de pakking en de regelaar )
ERR6761
Dit zijn de artikel nummers van budget parts.
alles is te vinden bij 'motor'
Je moet de drukregelaar in het geheel eraf halen, anders krijg je het membraam er nooit uit.
Die van mij zat zelfs zo vast dat ik het membraam in de bankschroef moest zetten.
Het membraam monteren ging ook niet heel soepel. Moest zeker wat kracht zetten om hem erin te drukken.
Vergeet niet een punt tangetje te regelen om de borgring bij elkaar te knijpen.
Werk schoon! Spuit van te voren alles goed schoon.
Nadat alles weer gemonteerd is, zet de motor op contact. Druk 5x achter elkaar je gaspedaal in en de opvoerpomp blijft een lange tijd doorpompen om het systeem te ontluchten.
Re: Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
Dank je wel voor de nummertjes.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Lekkage brandstof drukregelaar Defender TD5 bj 2000
Zal wel te laat zijn maar toch...
vooraf met de waterpomptang ff draaien dan zit die los...
je hoeft geen slangen los te koppelen. 20 min werk....
Moet ik er wel bij zeggen, kheb alles losgehad voor de pakkingen en ringen (2 uur)
toen voor het hele huis toen voor de regelaar en ik heb 2 Td5 dan red je het vanzelf
wel binnen 20 min. Zoiets doe je dan "bij wijze van spreken" op de vluchtstrook
ow ik heb ook de geluidskap niet erop ...waarvoor???
vooraf met de waterpomptang ff draaien dan zit die los...
je hoeft geen slangen los te koppelen. 20 min werk....
Moet ik er wel bij zeggen, kheb alles losgehad voor de pakkingen en ringen (2 uur)
toen voor het hele huis toen voor de regelaar en ik heb 2 Td5 dan red je het vanzelf
wel binnen 20 min. Zoiets doe je dan "bij wijze van spreken" op de vluchtstrook
ow ik heb ook de geluidskap niet erop ...waarvoor???
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten