Hallo Allemaal,
Weer een heel jaar zonder problemen gereden, maar het tweede jaar gaat niet lukken, want:
Brandstof pomp maakte een geluid als een formule 1 wagen, heb ik eerder gehad, weet dus dat hij vervangen moet gaan worden,maar wat gebeurde er, de motor sloeg een twee tal seconden aan, sloeg af, en niet meer aan de praat te krijgen.
Nieuwe pomp geplaatst, geen resultaat, slaat niet aan. Leiding van de koeler los gemaakt, daar komt wel diesel uit... en nu?
Suggesties aub???
Bedankt alvast
Gr. Ronald
Brandstof probleem TD5 Disco 2, 2000
Re: Brandstof probleem TD5 Disco 2, 2000
Accu spanning? Ecu is een goede spanning noding onder, ik geloof 10V gaat hij wel rond maar slaat niet aan. Stekker Ecu bekeken op olie? Crash sensor uitsluiten. Anders uitlezen voor fouten. De enige sensor die echt nodig om hem te laten lopen is de krukas sensor. Rest is voor het goede mooie. Zelfs met de pomp zekering eruit moet hij gewoon kunnen lopen.
Weet je zeker dat er geen rest lucht meer in zit? Goed ontlucht.
Succes, groet Jan
Weet je zeker dat er geen rest lucht meer in zit? Goed ontlucht.
Succes, groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
Weet je zeker dat de pomp stuk was.? Of kreeg ie lucht in het brandstof systeem langs de verstuivers?(brandplaatjes overleden)
gone
Lucht, dat is een goede, ik ben er van uitgegaan dat dat automatisch ging. Gestart met wat remmenreiniger in de luchtaanvoer, als hij start heeft hij meer kracht om een eventuele luchtbel er uit te trekken.........
Gelukt dus, hij doet het weer, pfffffffff,
Bedankt voor de suggesties, heb voor de zekerheid de sensoren dog even langsgelopen en schoon gemaakt. ECU is nog steeds schoon, ik heb aan de kabels voordat deze bij de ecu komen een spons gemaakt, die vangt toch wat olie op!
Ben toch blij dat dit forum er is!
nogmaals bedankt!s
Gelukt dus, hij doet het weer, pfffffffff,
Bedankt voor de suggesties, heb voor de zekerheid de sensoren dog even langsgelopen en schoon gemaakt. ECU is nog steeds schoon, ik heb aan de kabels voordat deze bij de ecu komen een spons gemaakt, die vangt toch wat olie op!
Ben toch blij dat dit forum er is!
nogmaals bedankt!s
Mooi dat het gevonden is. Maar die spons? Hoe heb je dat gedaan dan? Want de olie komt door de kern van de kabels heen. Tussen de koperen tiertjes waarmee de kabel is opgebouwd.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
De td5 is trouwens heel makkelijk te ontluchten; dit gaat electronisch door de ECU
Contact op stand II, gaspedaal 5x intrappen. Motormanagment lampje gaat knipperen en de procedure gaat vanzelf, de brandstofpomp doet z'n werk voor een aantal minuten en zodra het lampje uit is, gewoon starten een klaar..
Ben ook benieuwd naar een foto van de spons
Groet Michiel
Contact op stand II, gaspedaal 5x intrappen. Motormanagment lampje gaat knipperen en de procedure gaat vanzelf, de brandstofpomp doet z'n werk voor een aantal minuten en zodra het lampje uit is, gewoon starten een klaar..
Ben ook benieuwd naar een foto van de spons
Groet Michiel
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
-
Roger B.
das dan wel apart... want bij de 3 verschillende Td5 motoren waar ik heb moeten ontluchten heb ik die procedure van wachten tot lampje uit is een keer of 5 a 10 herhaald, hoorde de pomp nog steeds lucht pompen en moest alsnog erg lang doorstarten voor de motor aan wilde
gone
Met RogerB; liever lang doorstarten dan remmenreiniger. Dat spul smeert niet zo lekker!
heb zelfde ervaring.
laat ook contact lang aan en je hoort de pomp flink tekeergaan.
vervolgens erg lang doorstarten voordat ie aanslaat.
wist eerlijk gezegd ook niets van die 5 x pedaal intrap procedure.
maar mijn methode werkte uiteindelijk ook.

Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger schreef:heb zelfde ervaring.
Jouw methode komt ook op hetzelfde neer want dat 5x intrappen van het gaspedaal maakt dat je daarna dezelfde startprocedure hebt als je toch al had.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968