Origineel maken 200TDi

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
sticmer
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 Okt 2011, 13:02
Locatie: Nederweert
Contact:

Origineel maken 200TDi

Berichtdoor sticmer » 26 Sep 2015, 22:07

Beste,

Ik heb al een tijdje een Defender erbij maar ben er nog niet happy mee. het is zeg maar een
200 TDi -i. Ik wil dus nog een intercool er inbouwen. Dan pas ook de exhaust manifold niet op de uitlaat omdat de tubro anders zit zonder de intercooler. de huidige uitlaat is in elkaar geflanst en zit geen enkele demper meer op en dat is me toch te veel kabaal. Ik heb inmiddels een orginele complete uitlaat liggen. (vanaf de exhaust manifold/turbo tot helemaal achter).

nu zoek ik dus de onderdelen bij elkaar om een Originele 200TDi te verkrijgen :)
en eventueel een fotos/tekeningen hoe dat ding er dan uit ziet dan kan ik het juiste bestellen.

Tips info? gluren bij een andere 200TDi zou top zijn.


grtz. Mark
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor tim » 26 Sep 2015, 22:21

Je wilt er een originele def 200 tdi van maken(hoge turbo)?
Of heb je er nu een disco 200 tdi blok in liggen(turbo laag)?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor Roger B. » 26 Sep 2015, 22:25

is het een originele 200Tdi, of is er achteraf een (andere) 200Tdi ingelepeld (uit een disco)?

het wel of niet monteren van een intercooler maakt geen verschil voor de manifolds

bij een defender zit de intercooler links naast de radiateur, vanaf de turbo gaat er een buis/slangen naar de onderste aansluiting, vanaf de bovenste gaat er een slang naar het manifold
gone

Gebruikersavatar
sticmer
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 Okt 2011, 13:02
Locatie: Nederweert
Contact:

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor sticmer » 27 Sep 2015, 09:03

de turbo zit laag daarom hebben ze aan de uitlaat gezaagd en gelast om het passend te maker.
ik neem aan (want zoveel verstand heb ik nog niet van) dat het om een discovery blok gaat.
Dus wil ik verder origineel maker door turbo omhoog dus denk ik aan een andere manifold en indien nodig andere turbo zo dat een originele uitlaat gewoon past. dan ook meteen de intercooler plaatsen .
in order of appearance
Discovery 2 Td5 2002 - Defender Td5 2002 - Defender 90 200TD -i 1985

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor tim » 27 Sep 2015, 10:00

Als je voor de auro staat, loopt het aluminium van het dustributiehuis dan links naar beneden, of ligt het horizontaal?
Met welke code begint je bloknummer?

Staat links vooraan op je cilinderblok, nabij het thermostaathuis, iets daaronder/achter.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor tim » 27 Sep 2015, 10:10

Ik zal strakjes een foto van de mijne maken, die stuur ik effe naar roger72, en die poost 'm dan wel
( ik krijg dat niet voormekaar)

Iig opzoek naar een def 200tdi manifold, mogelijk de turbo en de nodige slangen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor Roger B. » 27 Sep 2015, 10:32

En een distributiehuis en distributie riem en rollen en waterpomp en ik vermoed dat er nu dan geen fancowl aan de radiateur zit omdat de fan niet in het gat uit komt....

Er bestaan downpipes om een disco blok in een defender aan de uitlaat te krijgen meen ik.....
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor tim » 27 Sep 2015, 10:37

Roger B. schreef:En een distributiehuis en distributie riem en rollen en waterpomp



Mark, roger geeft aan dat deze onderdelen bij een def 200 tdi anders zijn als bij een disco 200 tdi.

mocht het niet lukken om aan een def tdi unit te komen, optie is ook nog het kopen van een zgn steve parker uitlaatbochtje.
althans, ik geloof dat het zo heet, dat bochtje doet veelvuldig de ronde op het inet om een disco tdi in een def te krijgen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Roger72
Berichten: 186
Lid geworden op: 06 Sep 2012, 21:37

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor Roger72 » 27 Sep 2015, 12:13

Tja... fotos van 36 x 25 cm op 300DPI die dus 3mb bestandsgrootte vertegenwoordigen.... :roll: :shock: die pikt het forum niet nee..... :lol:

verkleind en bij deze:

verkleind def 200 tdi 001.jpg



verkleind def 200 tdi 002.jpg



verkleind def 200 tdi 003.jpg



breng hem eens langsvoor onderhoud ;) hij lekt! :mrgreen:
Ik ben moderator-af.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Origineel maken 200TDi

Berichtdoor Edward » 27 Sep 2015, 12:45

Het is natuurlijk leuk als de turbo op de originele plek hangt voor een Defender maar het brengt een hoop kosten met zich mee. Het is ook helemaal niet nodig.

Kun je echt niet lassen dan is een downpipe van Steve Parker een heule dure oplossing voor een simpel probleem. :roll: :roll:

De intercooler kan gewoon geplaatst worden met de turbo op de Disco plek. En een fancowl is ook hooguit een middag werk met een stuk plaat. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten