Def 110 TD5 olie + filter verversen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Chris1980

Re: Def 110 TD5 olie + filter verversen

Berichtdoor Chris1980 » 26 Sep 2015, 17:53

Nou hierbij een korte update.

Motor 10 min warm laten draaien, en de olie was als water :D. De drainplug koste wel wat moeite en zat behoorlijk vast. Het viel me op dat bij het vastzetten volgens spec dat hij een stuk losser zit, dus of iemand is echt heel enthousiast geweest met vastzetten of ik kan nog wat lekkage verwachten. We gaan het zien.

De aanzuigslang naar het luchtfilter was een appeltje eitje maar het manifold hitteschild zat goed vast. Waarschijnlijk is dat er niet zo heel vaak afgehaald :) Maar met het verwijderen van dat ding en de slang komt net iets meer werkruimte bij het filter (en die is welkom :D ). Die ging er met een strapwrench met wat geduld en gepiel mooi af. Ook meteen het rotorfilter meegenomen.

Helaas riep het werk weer en ga ik er morgen weer mee verder. Morgen olie vullen, luchtfilter, proefdraaien en brandstoffilter.

Tot zover de belevenissen van een beginnende Defsleutelaar

Gr Chris

JanTD5

Re: Def 110 TD5 olie + filter verversen

Berichtdoor JanTD5 » 26 Sep 2015, 20:34

Klink goed, goed gedaan, [thumb up] De rest komt ook vast helemaal goed. Drainplug zit bij loshalen altijd vaster dan dat je hem vast zet ;)

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Techniek”