Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Berichtdoor Edward » 17 Sep 2015, 22:48

Precies. Vaak is het gewoon geldklopperij. Wij rijden nog steeds 90% van de tijd op de kick down met de Disco. Dan trekt ie door tot 4250 rpm en dan doe je dus vanaf het begin alles op de turbo. :shock:

Ken geen enkele Def die zo belast wordt........

Zoals gezegd, 3t on en de originele turbo. Het zou best kunnen dat ie af is maar ik geloof het zomaar niet. Wat Roger zegt; het is eigenlijk al verdacht dat ze die turbo gecontroleerd zouden hebben........ :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gerard4t
Berichten: 520
Lid geworden op: 08 Sep 2013, 18:38

Re: Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Berichtdoor Gerard4t » 18 Sep 2015, 06:48

Roger B. schreef:Bij voorkeur even olie in de turbo pompen voor montage (in het lagerhuis welteverstaan)
na montage eerst oliedruk starten (zorgen dat de motor niet aan slaat) daarna pas de motor starten


Hoe kan je de TD5 starten zonder dat de motor aanslaat? Luchttoevoer dicht houden?

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Berichtdoor tim » 18 Sep 2015, 13:17

Ik denk dat ie iig in het begin dan toch zal aanslaan.
zoeken in het geen comperssie opbouwen, gloeipluggen(4 ipv 5 bij een td5)eruit?

oeps:http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=5309&start=60
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Berichtdoor Landmarcs » 18 Sep 2015, 13:39

tim schreef:Ik denk dat ie iig in het begin dan toch zal aanslaan.
zoeken in het geen comperssie opbouwen, gloeipluggen(4 ipv 5 bij een td5)eruit?

oeps:http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=5309&start=60


Misschien starten met een accu met één kapotte cel ?
Bij 10 Volt krijgt een verder niet beroerde accu de startmotor wel rond maar wil de ECU de motor niet verder aansturen.

Groeten MarcS

trix G4
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Berichtdoor trix G4 » 18 Sep 2015, 13:49

Soory...maar ik denk toch echt niet dat een garage zo veel moeite gaat doen.
Die zal inderdaad de kanalen van de turbo vol zetten met olie vóórdat hij de turbo monteert (denk ik)
Dan word de motor gewoon gestart hoor....maak je maar geen zorgen :lol:

(dan zul je ook wel schrikken als je weet hoe ze je motor testen als hij op de lopende band net in je wagen gezet is :shock: )

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Berichtdoor Edward » 18 Sep 2015, 17:43

Een Td5 starten zonden aanslaan is simpel als je hem voor je aan de klus begon uitzette door de crashschakelaar op het schutbord te activeren. Die sluit de dieseltoevoer af. Ook een Td5 slaat niet aan als ie geen diesel heeft. :lol: :lol:

En ja, zoveel moeite doet een garage dus wel. Mist je een fatsoenlijke hebt en niet de goedkoopste op de hoek. :shock: :shock:

Vraag me sowieso af hoeveel mensen nodeloos hebben uitgegeven omdat ze bij een cheapo garage hun onderhoud doen.........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

trix G4
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Berichtdoor trix G4 » 18 Sep 2015, 19:15

ah...die dure dealer waar ik 3 kwartier voor moet rijden............ ;)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender TD5 2002 - Turbo vervangen

Berichtdoor Roger B. » 18 Sep 2015, 23:44

zoals Edward zegt.... zonder diesel start ie niet.... nadat ik wat ellende gezien heb om de effecten van die botsschakelaar bij een D2 weer volledig te herstellen denk ik dat ik gewoon een zekering zou verwijderen :mrgreen: :lol:

en inderdaad.... bij zo'n "dure" dealer (bij die waar ik werkte tenminste) wordt een motor eerst op oliedruk gestart na montage van een nieuwe turbo.

dat dure is overigens wel heel relatief... een goede dealer is per uur net zo duur als een slechte ( en tegenwoordig met flatrate ook per klus) maar een goede dealer is niet per definitie duurder dan een specialist of universeel. Dealers hebben toegang tot gereedschappen en informatie die direct of indirect geld besparen, ook voor de klant
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten