Defender 90 met 2.0 MPI

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
WimdeVries
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 Sep 2015, 22:15

Re: Defender 90 met 2.0 MPI

Berichtdoor WimdeVries » 13 Mar 2016, 22:04

The_Dutchman schreef:
The Puffle schreef:Ik heb zo'n zelfde (ex-Carabinieri) Defender 90 met 2.0 MPI dus laten we elkaar op de hoogte houden van hetgeen we van deze motor leren?


Alvast eerste ervaring:
Hij had 2 jr stil gestaan dus na n aantal ritten:
Temp was eerst altijd relatief laag.
Temp ging toen ineens omhoog. Dus eerst sensor+draad vernieuwd (< 10E).
Probleem bleef. Temp int rood, maar radiator + aanvoerslang koud.
Dus nu n thermostaat besteld (<10E). Ik vermoed dat ie stuk is en blokkeert.
Dit zijn wel bekende euvels v deze motor.
Eigenlijk verstandig om die onderdelen eens in de zoveel jaar te vervangen.
Koelvloeistof ook roestig. Ga ik ook vervangen.
Kost niet veel en scheelt gezeur onderweg.
Wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
WimdeVries
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 Sep 2015, 22:15

Re: Defender 90 met 2.0 MPI

Berichtdoor WimdeVries » 21 Apr 2016, 11:01

Na vervanging bleef te temp flucturen.
Wat bleek. De thermostaat zat er verkeerd om in.
Ik had de nwe op deze wijze als de oude gemonteerd.... (en die zat dus fout).
Een blik op de reparatie manual en ja hoor.
Nu is temp stabiel!
Nog een tip om de electrische radiator vent te testen: zender stekkertje los trekken, dan gaat ie aan. Die zit rechts boven voor op t blok bij de andere thermo zender.

GraafG
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 Sep 2016, 20:08

Re: Defender 90 met 2.0 MPI

Berichtdoor GraafG » 10 Sep 2016, 05:59

Hi Wim (en anderen die mogelijk ook een ex-carbinieri Defender bezitten),

Ik ben hartstikke nieuw op dit forum, maar lees al een poosje met enthousiasme mee! Al enige tijd ben ik mijzelf aan het orienteren op de aanschaf van een Defender. Wat achtergrond info; deze wil ik relatief intensief wil gaan rijden (over de weg naar werk). Dit wordt een tweede auto die max. 200-250 pw zal rijden en soms ook enige tijd stil zal staan. Je zult dus begrijpen dat een benzine de voorkeur heeft gezien de MRB.

Uit jouw posts begrijp ik dat je er ook voornamelijk mee over de weg rijdt? Paar vraagjes;
- heb je (na je laatste post van April) al een nieuwe update voor mij?
- hoeveel Km stond er op de jouwe?
- ik heb er een uit '96 op het oog, weet jij zo of daar dezelfde motor in ligt als die uit '86?
- Wat is jouw ervaring vwb de onderdelen voor deze motor? Zijn deze (tot nu toe) gemakkelijk te verkrijgen?

En uiteraard last but not least; ben je nog steeds tevreden met de aanschaf van je ex-carbinieri? :D

Alvast bedankt voor je reactie!!

Gijs.

LaRoNinety
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 Okt 2016, 10:14

Re: Defender 90 met 2.0 MPI

Berichtdoor LaRoNinety » 16 Okt 2016, 10:59

Voor onze Landrover 90 uit 1986 (2.0 Diesel) zijn we op zoek naar een goede benzine motor.
Voorkeur gaat hierbij uit naar 2.0MPI (Rover T16 uit bijv Rover 620) zoals gebruikt in de Italiaanse Carabinieri Defenders.

Wie heeft er ervaring met de inbouw van deze motor en kan ons hier over informeren?
Past dit motorblok op de LT77 versnellingsbak?
Zijn er tips en tricks om dit te doen?

Alvast dank hiervoor!

The_Dutchman
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 Jun 2011, 00:21

Re: Defender 90 met 2.0 MPI

Berichtdoor The_Dutchman » 17 Okt 2016, 00:23

LaRoNinety schreef:Past dit motorblok op de LT77 versnellingsbak?

Alvast dank hiervoor!

Geen idee, maar mijn 2.0 MPi zit vast aan een R380 met een afwijkende ratio (nummer van de R380 begint met 66A)

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender 90 met 2.0 MPI

Berichtdoor Landmarcs » 17 Okt 2016, 11:19

The_Dutchman schreef:
LaRoNinety schreef:Past dit motorblok op de LT77 versnellingsbak?

Alvast dank hiervoor!

Geen idee, maar mijn 2.0 MPi zit vast aan een R380 met een afwijkende ratio (nummer van de R380 begint met 66A)


De 2.0 MPi R380 heeft wel een eigen 66A type-nummer maar qua ratio's is het een normale (dwz gelijk aan de meeste/alle diesel R380).
Zie bijv. http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... _calc.html

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten