Leiden las, ik, pakweg 30 minuten van berkel-rodenrijs.
je mogelijke toekomstige sleuteladres:
http://www.ronbolleboom.nl/
nononsense kerel, eerlijk, vakman.
nog even over je voordiff, wat zou volgens de " techniese man" daar mis mee zijn?
Tussenbak verkeerd aangesloten?
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
Ron is idd ook prima!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
defenderdefender schreef:Edward, begreep al zoiets
Roger, volgens monteur reed auto niet van de brug af toen voorste aandrijfas los lag, dus alleen voor aangedreven, blijkt nu bullshit
als je inderdaad de tussenbak niet in difflock zet dan beweegt ie daarna inderdaad niet meer.
een onkundige deskundige dus en een boel onrust voor niks begrijp ik dus.
maar goed. jij hebt wellicht wel iets geleerd door dit alles.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
Edward schreef:Jawel hoor, 500!!!! kilometer rijden omdat je niet naar de dealert wilt????![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zal wel iets missen..... Wat een totale bullshit![]()
Leiden-Cruquius ....34km
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
ppw schreef:Edward schreef:Jawel hoor, 500!!!! kilometer rijden omdat je niet naar de dealert wilt????![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zal wel iets missen..... Wat een totale bullshit![]()
Leiden-Cruquius ....34km![]()
Yup, je hebt gelijk. Ik had dat leiden niet gezien alleen Winschoten. Zal wel iets met voorkeur te maken hebben...........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
Het klopt dat de aandrijfassen draaien, als je over je collega heen rijdt. Ook als er iets kapot is; die aandrijfassen worden aangedreven door de motor of door de wielen. Ik bedoel; je dient de wielen in de lucht te hebben om te kijken of ze aangedreven worden, nu is er een mogelijkheid dat ze draaien omdat de wielen over de grond rollen. Dus nu weet je nog niets.
Succes.
Succes.
-
defenderdefender
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19 Jun 2013, 21:46
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
Hoi Conny,
Je bedoelt de auto op 4 blokken, lage gearing inschakelen en controleren of alle 4 de wielen draaien?
Gr. Onno
Je bedoelt de auto op 4 blokken, lage gearing inschakelen en controleren of alle 4 de wielen draaien?
Gr. Onno
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
zoiets, als is het theoretisch mogelijk met ingeschakeld middendiff maar één wiel per as draaiend te hebben.
maar als je wil weten of het middendiff spert til je één voorwiel van de grond en de (hoofd of tussen)bak in zijn vrij. kun je het wiel draaien, dan spert ie niet. kun je het wiel niet draaien dan spert ie wel.
Het is voor het stellen van een diagnose echt van belang dat je zelf, of toch in elk geval je garage/monteur, weet hoe je pookjes werken, en wat het effect van de gekozen stand van de pook is op de bak en de cardanassen
maar als je wil weten of het middendiff spert til je één voorwiel van de grond en de (hoofd of tussen)bak in zijn vrij. kun je het wiel draaien, dan spert ie niet. kun je het wiel niet draaien dan spert ie wel.
Het is voor het stellen van een diagnose echt van belang dat je zelf, of toch in elk geval je garage/monteur, weet hoe je pookjes werken, en wat het effect van de gekozen stand van de pook is op de bak en de cardanassen
gone
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
defenderdefender schreef:Je bedoelt de auto op 4 blokken, lage gearing inschakelen en controleren of alle 4 de wielen draaien?
Krijg de indruk dat je de Def met de Series verwart, een Def hoeft niet in laag, gewoon kleine pook maar links en hij zou gespert moeten zijn, laag inschakelen spert niet.........en hoeft dus ook niet.
G-J
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?
Roger B. schreef:zoiets, als is het theoretisch mogelijk met ingeschakeld middendiff maar één wiel per as draaiend te hebben.
maar als je wil weten of het middendiff spert til je één voorwiel van de grond en de (hoofd of tussen)bak in zijn vrij. kun je het wiel draaien, dan spert ie niet. kun je het wiel niet draaien dan spert ie wel.
Het is voor het stellen van een diagnose echt van belang dat je zelf, of toch in elk geval je garage/monteur, weet hoe je pookjes werken, en wat het effect van de gekozen stand van de pook is op de bak en de cardanassen
"kun je het wiel draaien, dan spert ie niet. kun je het wiel niet draaien dan spert ie wel" of je hebt te maken met een (netjes) gesloopte steekas, of met een meenemer die glad gaar is .... dan draait ook alles alsof ie niet spert terwijl ie alleen rijdt met een gesperd middendiff.
Stickertjes op de cardanassen kan uiteindelijk helpen om vast te stellen of het middendif "locked" is of vrij/open. Normaal met een vrij/open middendifferentieel zal normalerwijze de cardan naar voren ietsje meer ronddraaien als de cardan naar achter. Je hoeft daarvoor niet over je collega's heen te rijden, eromheen is genoeg (want alleen bij precies rechtuit draaien de cardans gelijk of vrijwel gelijk).
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten