Tussenbak verkeerd aangesloten?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor tim » 09 Sep 2015, 21:23

Leiden las, ik, pakweg 30 minuten van berkel-rodenrijs.
je mogelijke toekomstige sleuteladres:

http://www.ronbolleboom.nl/

nononsense kerel, eerlijk, vakman.

nog even over je voordiff, wat zou volgens de " techniese man" daar mis mee zijn?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor ppw » 09 Sep 2015, 21:51

Ron is idd ook prima!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 741
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Carratraca Malaga Spanje

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor Roger » 09 Sep 2015, 21:55

defenderdefender schreef:Edward, begreep al zoiets
Roger, volgens monteur reed auto niet van de brug af toen voorste aandrijfas los lag, dus alleen voor aangedreven, blijkt nu bullshit


als je inderdaad de tussenbak niet in difflock zet dan beweegt ie daarna inderdaad niet meer.

een onkundige deskundige dus en een boel onrust voor niks begrijp ik dus.

maar goed. jij hebt wellicht wel iets geleerd door dit alles. :D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor ppw » 09 Sep 2015, 22:25

Edward schreef:Jawel hoor, 500!!!! kilometer rijden omdat je niet naar de dealert wilt???? :shock: :shock: :shock: :shock:


Ik zal wel iets missen..... Wat een totale bullshit :roll: :roll:


Leiden-Cruquius ....34km :roll: ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2015, 22:53

ppw schreef:
Edward schreef:Jawel hoor, 500!!!! kilometer rijden omdat je niet naar de dealert wilt???? :shock: :shock: :shock: :shock:


Ik zal wel iets missen..... Wat een totale bullshit :roll: :roll:


Leiden-Cruquius ....34km :roll: ;)


Yup, je hebt gelijk. Ik had dat leiden niet gezien alleen Winschoten. Zal wel iets met voorkeur te maken hebben........... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

conny
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor conny » 11 Sep 2015, 12:42

Het klopt dat de aandrijfassen draaien, als je over je collega heen rijdt. Ook als er iets kapot is; die aandrijfassen worden aangedreven door de motor of door de wielen. Ik bedoel; je dient de wielen in de lucht te hebben om te kijken of ze aangedreven worden, nu is er een mogelijkheid dat ze draaien omdat de wielen over de grond rollen. Dus nu weet je nog niets.

Succes.

defenderdefender
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 Jun 2013, 21:46

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor defenderdefender » 14 Sep 2015, 21:51

Hoi Conny,

Je bedoelt de auto op 4 blokken, lage gearing inschakelen en controleren of alle 4 de wielen draaien?

Gr. Onno

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor Roger B. » 14 Sep 2015, 22:05

zoiets, als is het theoretisch mogelijk met ingeschakeld middendiff maar één wiel per as draaiend te hebben.

maar als je wil weten of het middendiff spert til je één voorwiel van de grond en de (hoofd of tussen)bak in zijn vrij. kun je het wiel draaien, dan spert ie niet. kun je het wiel niet draaien dan spert ie wel.

Het is voor het stellen van een diagnose echt van belang dat je zelf, of toch in elk geval je garage/monteur, weet hoe je pookjes werken, en wat het effect van de gekozen stand van de pook is op de bak en de cardanassen
gone

Crazy-G
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 Okt 2014, 18:05

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor Crazy-G » 15 Sep 2015, 08:57

defenderdefender schreef:Je bedoelt de auto op 4 blokken, lage gearing inschakelen en controleren of alle 4 de wielen draaien?

Krijg de indruk dat je de Def met de Series verwart, een Def hoeft niet in laag, gewoon kleine pook maar links en hij zou gespert moeten zijn, laag inschakelen spert niet.........en hoeft dus ook niet.

G-J

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Tussenbak verkeerd aangesloten?

Berichtdoor Landmarcs » 15 Sep 2015, 09:09

Roger B. schreef:zoiets, als is het theoretisch mogelijk met ingeschakeld middendiff maar één wiel per as draaiend te hebben.

maar als je wil weten of het middendiff spert til je één voorwiel van de grond en de (hoofd of tussen)bak in zijn vrij. kun je het wiel draaien, dan spert ie niet. kun je het wiel niet draaien dan spert ie wel.

Het is voor het stellen van een diagnose echt van belang dat je zelf, of toch in elk geval je garage/monteur, weet hoe je pookjes werken, en wat het effect van de gekozen stand van de pook is op de bak en de cardanassen


"kun je het wiel draaien, dan spert ie niet. kun je het wiel niet draaien dan spert ie wel" of je hebt te maken met een (netjes) gesloopte steekas, of met een meenemer die glad gaar is .... dan draait ook alles alsof ie niet spert terwijl ie alleen rijdt met een gesperd middendiff.

Stickertjes op de cardanassen kan uiteindelijk helpen om vast te stellen of het middendif "locked" is of vrij/open. Normaal met een vrij/open middendifferentieel zal normalerwijze de cardan naar voren ietsje meer ronddraaien als de cardan naar achter. Je hoeft daarvoor niet over je collega's heen te rijden, eromheen is genoeg (want alleen bij precies rechtuit draaien de cardans gelijk of vrijwel gelijk).

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten