In mijn dakgoten zit oude kit, ik wil deze gaan vervangen.
Welke kit is jullie advies?
Ook een kit vraag.
Re: Ook een kit vraag.
Een goede hechting van wat voor'n kit dan ook wordt verkregen doordat de kit ergens tussen- en vervolgens op- wordt aangebracht, denk aan de siliconekitnaden rondom een badkuip/tegelwerk.
Althans, dat is mijn ervaring.
Maw: in een autodakgoot heb je bijna geen vlees qwa naad waar de kit in zich kan (vast)zetten.
Overwegen waard; goot echt goed reinigen, bestaand lakwerk opruwen en vervolgens een paar nieuwe lagen lak erin zetten.
Althans, dat is mijn ervaring.
Maw: in een autodakgoot heb je bijna geen vlees qwa naad waar de kit in zich kan (vast)zetten.
Overwegen waard; goot echt goed reinigen, bestaand lakwerk opruwen en vervolgens een paar nieuwe lagen lak erin zetten.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Ook een kit vraag.
Ik heb zelf de naad behandeld met Innotec kit (goed voorbehandelen natuurlijk) alvorens het gehele dak gerold te hebben met goede lak (Sigma S2U mat lelyblanc). Nu na 5 jaar nog steeds geen enkele lekkage.
Een goede alternatieve werwijze is om, na goed kaalhalen en schoonmaken gietepoxy in de goot te gieten. Dit is de soort die gebruikt wordt om bijvoorbeeld electrische verbindingen in een mof onder de grond waterdicht te maken.
En siliconenkit zou ik echt in/op/aan de auto niet gebruiken. Het bevat azijnzuur en dat is niet echt fijn ivm corrosie. Een goed polymeer- of pu- (polyurethaan) kit is veel beter, houd beter en de meeste zijn goed overschilderbaar.
Een goede alternatieve werwijze is om, na goed kaalhalen en schoonmaken gietepoxy in de goot te gieten. Dit is de soort die gebruikt wordt om bijvoorbeeld electrische verbindingen in een mof onder de grond waterdicht te maken.
En siliconenkit zou ik echt in/op/aan de auto niet gebruiken. Het bevat azijnzuur en dat is niet echt fijn ivm corrosie. Een goed polymeer- of pu- (polyurethaan) kit is veel beter, houd beter en de meeste zijn goed overschilderbaar.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Ook een kit vraag.
Goed om te lezen dat er ook andere-goede- ervaringen zijn.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten