Insa Turbo banden
Insa Turbo banden
ik heb vier jaar geleden vier Insa Turbo Ranger banden gekocht die nu na 40.000 km kaal zijn. Toen ik mij Defender 110 kocht zaten er BFG AT banden op en zit er aan te denken deze aan te schaffen omdat ik die Insa Turbo´s wel erg snel vind slijten. Heeft iemand ervaring met de slijtage van BG Goodridge AT?
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re: Insa Turbo banden
Zoeken helpt wel eens.... Overigens: zoveel banden, zoveel meningen. Geloof dat de goodrich weinig slijt, maar niet uit eigen ervaring.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Re: Insa Turbo banden
Coen83 schreef:Zoeken helpt wel eens.... Overigens: zoveel banden, zoveel meningen. Geloof dat de goodrich weinig slijt, maar niet uit eigen ervaring.
Hoi Coen83 dank je, wel deze post had ik nog niet gezien
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Insa Turbo banden
De bfg at is net of wordt heel binnenkort vervangen door zijn opvolger... gezien de AT.. inmiddels toch wel zo'n 15 a 20 jaar oud... door vele merken voorbijgestreefd is... zou ik nu niet persee het oude type willen... die gingen bij mij overigens wel 80 a 100 duizend mee
gone
Re: Insa Turbo banden
Insa turbo zijn coverbanden, minder geschikt voor dagelijks gebruik. Overigens prima voor in het terrein, het nieuwe profiel wat op de band gevulkaniseerd word is van een zachter compound waardoor het veel grip geeft.
Nadeel, is dat ze snel slijten en vaak blazen krijgen onder het loopvlak.
Voordeel zijn niet zo duur.
Mijn BFG ervaring is erg positief, zowel de oude type MT als de AT.
Naast de BFG waar ik toch behoorlijk wat km's mee gemaakt heb ben ik ook erg tevreden over Cooper en Maxxis banden.
Nadeel, is dat ze snel slijten en vaak blazen krijgen onder het loopvlak.
Voordeel zijn niet zo duur.
Mijn BFG ervaring is erg positief, zowel de oude type MT als de AT.
Naast de BFG waar ik toch behoorlijk wat km's mee gemaakt heb ben ik ook erg tevreden over Cooper en Maxxis banden.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
Dennis Schoonen
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 23 Dec 2009, 21:36
Re: Insa Turbo banden
150.000km's met bf's AT (8 jaartjes oud).
Kan er nog makkelijk 50.000km mee rijden.
Uitstekende band voor onze disco.
Kan er nog makkelijk 50.000km mee rijden.
Uitstekende band voor onze disco.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Insa Turbo banden
Dennis Schoonen schreef:150.000km's met bf's AT (8 jaartjes oud).
Kan er nog makkelijk 50.000km mee rijden.
Uitstekende band voor onze disco.
"Da war einmal" althans, dat is wat er recenter gezegd werd over de nieuwere BFG AT, de laatste jaren zou de rubbersamenstelling zijn veranderd (misschien was de levensduur wel "te lang" voor een goede omzet.
Ik ken iemand die werkelijk 200.000 km op BFG AT in de maat 265/75R16 (onder zijn Defender 90) reed, hij "kreeg" deze banden nieuw bij zijn 10 jaar eerder nieuwe auto ... ik heb daarbij in de praktijk gezien dat de laatste kilometers op sloffen ging, dwz de banden waren bijna zo glad als slicks, en hij stond als in een stripverhaal eerst een tijdje in de modder voeten te vegen voordat hij dan met moeite uit de berm kwam ... zelfs 7.5x16 Latitude Cross deed het beter.
En ... volgens de laatste stand der techniek ontwikkelde banden hebben meer grip, meer dwarse stabiliteit en zijn daarbij ook nog eens stiller en zuiniger. Bovendien zijn er onder de goed presterende nieuwkomers ook banden die zoveel leuker geprijsd zijn dat je de gok best kan wagen.
Groeten MarcS
Re: Insa Turbo banden
Fijne band, en heel slijtvast, die BFG AT (ook 265/75R16). Ik heb er net, na 100.000 km, nieuwe opgezet. De oude banden zijn verhuist naar de aanhanger, en zojuist daar even de profieldiepte gemeten, was nog 6.5 mm (met100 k km ervaring dus).
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Insa Turbo banden
Dank jullie voor de hulp, ik heb geluisterd en onderstaand artikel gelezen. Het is de Cooper Discoverer A/T3 geworden en dus geen BFG AT.
http://expeditionportal.com/where-the-r ... -the-road/
Eens kijken hoe die bevalt, de prijs in ieder geval al een stuk aangenamer € 650 ipv € 850 (5 banden)
Steef
http://expeditionportal.com/where-the-r ... -the-road/
Eens kijken hoe die bevalt, de prijs in ieder geval al een stuk aangenamer € 650 ipv € 850 (5 banden)
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re: Insa Turbo banden
Gekocht is gekocht, echter bij banden kicken in limburg zijn de banden van vincent 150 euro in de btw.
Maakt 600..- en dus geen 850-
nieuwwaarde is 14/15 mm, waar er nog 6.5 van over zijn.
maw: een band die zeker pakweg 140/150 k meegaat, lijkt me in economisch opzicht iig een hele goede keuze..
Maakt 600..- en dus geen 850-
nieuwwaarde is 14/15 mm, waar er nog 6.5 van over zijn.
maw: een band die zeker pakweg 140/150 k meegaat, lijkt me in economisch opzicht iig een hele goede keuze..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten