Insa Turbo banden

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Insa Turbo banden

Berichtdoor Edward » 03 Sep 2015, 13:32

Waterrover schreef:Wat een gedoe om iets aan millimeters te besparen met steeds weer een bandenwissel? Ik rij ze alle vier af, en daarna koop ik 4 nieuwe banden. Elke band veroudert onder invloed van UV, na een jaar of 6 komen er droogtescheurtjes in, wat na verloop van tijd kans geeft op een klapband. Ik hoef er ook geen 100.000 kilometer erop te zetten, ik vind veiligheid belangrijker. :mrgreen:

Een jaar of zes?????????????????? :lol: :lol: :lol:

Jongeh! Als ik eens drie jaar doe met een setje banden dan ben ik blij. :shock: :shock:

Heb met de Disco nog nooit de 60K gehaald met een set banden. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Sep 2015, 22:05

ik snap dat gehannes met wielen wisselen en rouleren enzo ook niet hoor...

net wat Edward zegt, met tegenwoordig het verschil dat ik winterbanden en zomerbanden heb, bij de seizoenswissel gaan de beste op de vooras.

als de winterbanden richting 5mm gaan rij ik door op de winterbanden tot ze op zijn, of tot het volgende winterbandseizoen, dan komen er nieuwe op
gone

2.Floris

Berichtdoor 2.Floris » 09 Sep 2015, 23:23

Beste Steefklei, ik zou maar gaan voor Continental CrossContact AT. Deze vertonen geringe slijtage (maar wel wat meer dan BFG) maar geven in ruil veel betere wegligging op nat en koud wegdek en zijn veel stiller dan BFG. Die laatste slijten heel weinig, maar dat zie je terug in het mindere weggedrag en rijcomfort. Overigens kunnen jouw omstandigheden in Portugal heel anders zijn, waardoor een zeer slijtvaste, vooral op droge weg goed presterende BFG toch de voorkeur verdient. 1.Floris

Terug naar “Techniek”