net inderdaad ook 5 nieuwe Coopers AT 3 265/55/16 gekocht voor 650€ de 5 incl plaatsen.
rijdt wel stukje beter dan de BFG MT die inderdaad ook 8 jaar en 110.000 km zijn meegegaan en nog steeds meer dan 5mm profiel hebben.
vond ze op nat wegdek waardeloos daarentegen.
de nieuwe zijn stukje stiller. zuiniger wellicht ook, maar veel verschil maakt t volgens mij niet.
Insa Turbo banden
Re: Insa Turbo banden
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Heb zeer recentelijk juist de andere route gedaan, van bfg AT naar bfg MT, qwa grip in natte omstandigheden kan ik niet heel veel zeggen, ik pas gewoon op om geen gekke dingen te doen.
De geluidstoename is er zeker, maar ook daar wen je uiteindelijk wel aan.
bij lage snelheden heb je wel het gevoel van " op blokjes" te rijden.
De geluidstoename is er zeker, maar ook daar wen je uiteindelijk wel aan.
bij lage snelheden heb je wel het gevoel van " op blokjes" te rijden.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
tim schreef:Gekocht is gekocht, echter bij banden kicken in limburg zijn de banden van vincent 150 euro in de btw.
Maakt 600..- en dus geen 850-
nieuwwaarde is 14/15 mm, waar er nog 6.5 van over zijn.
maw: een band die zeker pakweg 140/150 k meegaat, lijkt me in economisch opzicht iig een hele goede keuze..
Vlgs: http://banden.autoweek.nl/4x4/265-75-r16/?page=1 zit er zo'n € 50,- per band tussen de Cooper AT3 en de BFG AT.
En vlgs het "expeditionportal" is de AT3 echt een betere band. Kwaliteit zit niet alleen in de levensduur, maar ook in grip op en naast het asfalt, bij droog, nat en glibberig weer. En "kwaliteit" zit ook in het comfort ... een MUD heeft enorm veel duurzaam rubber maar is op bijna alle fronten Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, alleen in de mud heb je er plezier van.
Groeten MarcS
PS Floris-Tim en "geen gekke dingen doen" ... dat lijkt mij moeilijk.
Kwaliteit Laag Ontoereikend Teleurstellend Eigenaardig zelfs , op normaal wegdek, maar de looks maken veel goed en de duurzaamheid natuurlijk ook.
heb in die 8 jaar en 110.000 km nooit lekke band oid gehad en rij erg veel rotsig terrein.
rij wel voorzichtig trouwens, maar met 30 km per uur op nat asfalt in een 90 graden bocht zou moeten kunnen.
helaas bleek dit al te veel van het goede. een dikke slip, achterkant brak uit en geeindigd in de vangrail.
aardige schade toch ondanks lage snelheid.
ben wel stukje zelfvertrouwen kwijtgeraakt daardoor
hoop met de Coopertjes iets meer grip op nat asfalt te hebben.

heb in die 8 jaar en 110.000 km nooit lekke band oid gehad en rij erg veel rotsig terrein.
rij wel voorzichtig trouwens, maar met 30 km per uur op nat asfalt in een 90 graden bocht zou moeten kunnen.
helaas bleek dit al te veel van het goede. een dikke slip, achterkant brak uit en geeindigd in de vangrail.
aardige schade toch ondanks lage snelheid.
ben wel stukje zelfvertrouwen kwijtgeraakt daardoor
hoop met de Coopertjes iets meer grip op nat asfalt te hebben.
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Wordt weer een kansloze discussie maar ik heb met de Bfg muds een dikke 75.000 kilometer gereden voor ik ze verkocht en ik heb ze puur weggedaan omdat ik de herrie beu was.
Met de grip heb ik nooit problemen gehad en ik rij ronduit lomp.
Dat je wagen een keer gaat glijden hoef je niet een op een aan de banden te wijten. Tenzij iedereen hier wil gaan beweren dat een Pirelli Scorpion band ook een kut/ klote band is voor op de weg. Die hebben mij een Range Rover gekost......
Niet de band was daar debiet aan maar olie op het wegdek icm regenval die de rotzooi uit het asfalt omhoog spoelde.

Met de grip heb ik nooit problemen gehad en ik rij ronduit lomp.
Dat je wagen een keer gaat glijden hoef je niet een op een aan de banden te wijten. Tenzij iedereen hier wil gaan beweren dat een Pirelli Scorpion band ook een kut/ klote band is voor op de weg. Die hebben mij een Range Rover gekost......
Niet de band was daar debiet aan maar olie op het wegdek icm regenval die de rotzooi uit het asfalt omhoog spoelde.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dat was overigens ook een slijtvaste band, die Pirelli Scorpion heb ik dik 90 k km onder de Volvo gehad.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
grote blokken keihard rubber (in plaats van soft compound rubber met fijne groefjes) icm een onbeladen 110 op nat asfalt is geen ideale combinatie dat kan iedere boer bedenken.
ben er wel degelijk van overtuigd dat met betere banden ik nooit uit de bocht zou zijn gevlogen met een dergelijke lage snelheid.
maar goed, het blijft natuurlijk wel degelijk mijn eigen schuld. ik wist wat voor banden ik onder mn auto had liggen.
maar de looks van de muds blijven top vind ik.
ben er wel degelijk van overtuigd dat met betere banden ik nooit uit de bocht zou zijn gevlogen met een dergelijke lage snelheid.
maar goed, het blijft natuurlijk wel degelijk mijn eigen schuld. ik wist wat voor banden ik onder mn auto had liggen.
maar de looks van de muds blijven top vind ik.
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat
-
Roger B.
steefklei schreef:
Eens kijken hoe die bevalt, de prijs in ieder geval al een stuk aangenamer € 650 ipv € 850 (5 banden)
Steef
tim schreef:Gekocht is gekocht, echter bij banden kicken in limburg zijn de banden van vincent 150 euro in de btw.
Maakt 600..- en dus geen 850-
euhhh.... ik zal facturen van jou maar eens narekenen....
5 banden á 150 euro is bij mijn weten 750 euro....
gone
Tja, zo hebben we allemaal een eigen mening, gelukkig maar. Overmorgen zitten ze er onder, ik laat wel weten of het iets is...
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Roger B. schreef:Maakt 600..- en dus geen 850-
euhhh.... ik zal facturen van jou maar eens narekenen....
5 banden á 150 euro is bij mijn weten 750 euro....
Excuus!
Daar had ik even overheen gelezen..
Nou ja, ik blij met m'n mudjes, roger en steef met hun AT drietjes, en mark claimt dat ik moelijk met niet moelijk om kan gaan.
Noujah, dat kan wel kloppen daar ik half serieus kijk om op een zeilboot te gaan wonen..
De enige link die ik hierin kan maken is dat ik m'n reservemud 255 op de helmstok plak oid..
110 HT 200 Tdi 1989.