Ja! een stuurhuis hoort droog te zijn, oké na een aantal jaren en duizenden kilometers mag je misschien accepteren dat er een zweempje vochtigheid op komt waar stof in blijft plakken... alles natter dan dat is niet ok en zeer zeker niet normaal
Het schijnt onder Land Rover rijders en eigenaren algemeen excuus te zijn bij lekkages... hoe vaak lees je op social media groepen en fora niet opmerkingen als "dat is normaal" en "het zweet power" of "als ie niet lekt moet je opletten, dan is de olie op" Allemaal onzin... als je een Land Rover fatsoenlijk onderhoud en repareert hoort ie niet te lekken, nergens!)
Defender, 1991, 2,8 HS Intern. Tot hoe ver garantie?
Re: Defender, 1991, 2,8 HS Intern. Tot hoe ver garantie?
Dank je: heerlijk zo'n helder antwoord!
Everhard
Everhard
Ik heb vandaag contact gehad met de dealer: die vond het heel vervelend allemaal en zal er een dossier van maken en dat opsturen naar Landrover om te bezien welke oplossing Landrover heeft.
We wachten dit dus maar af..............
Everhard
Everhard
-
Landmarcs
Everhard schreef:Ik heb vandaag contact gehad met de dealer: die vond het heel vervelend allemaal en zal er een dossier van maken en dat opsturen naar Landrover om te bezien welke oplossing Landrover heeft.
Everhard,
Houdt ook zelf een dossiertje bij. En houdt dat achter de hand in het geval dat de dealer nul op request krijgt.
Ik heb al meegemaakt dat de dealer (geen gemakzuchtige) een (een semi-aankoop-garantie)probleempje bij LandRover NL aanmeldde en dat het antwoord teleurstellend, nl gewoon afwijzend, was.
Daarna zei de dealer: je kan ook zelf het probleem nog eens zelf aan LandRover NL voorleggen. Ik vroeg of dat dan zin had ... en ja dat kon zin hebben.
Even voor gaan zitten, dossier(tje) met een begeleidend schrijven aan LandRover NL gestuurd en binnen een alleszins redelijke termijn kreeg ik de tegemoetkoming conform de eerdere vraag van de dealer. Ik blij, en de dealer ook (maar tegelijk ben je als klant, maar ook als dealer, geschoffeerd) ... het is dat ik weet dat de dealer zijn best gedaan heeft anders zou je als klant denken "wat een klojo's, ik kan beter zelf mijn zaakjes regelen" .... ik weet nu dus dat het kennelijk beleid is van LandRover NL om veel papier en veel frictie te genereren. Wellicht passend bij de LandRover: de kortste gladde weg is niet de weg die je moet bewandelen, beter dus met hobbels en een omweg.
Groeten MarcS
Dank voor de tip: ik houd een dossiertje bij!
Toch is het vreemd: garantieregels zouden toch transparant en duidelijk moeten zijn, dit kan en mag toch geen kwestie zijn van wie het aanvraagt met welke argumenten? Je hebt garantie of niet, lijkt me.
Als ik wat hoor, dan zal ik dat hier zeker melden.
Everhard
Toch is het vreemd: garantieregels zouden toch transparant en duidelijk moeten zijn, dit kan en mag toch geen kwestie zijn van wie het aanvraagt met welke argumenten? Je hebt garantie of niet, lijkt me.
Als ik wat hoor, dan zal ik dat hier zeker melden.
Everhard
De regels omtrent garantie zijn ook transparant. Alleen vraag je of ze gratis werk en onderdelen willen verschaffen. Daarom krijg je vaak in eerste instantie nul op het rekest en wordt na enig aandringen toch de service verleend waar je recht op hebt (onder het mom van "proberen mag").
Het probleem met garantie is vaak dat consumenten niet goed op de hoogte zijn van garantieregels en daar wordt soms door sommige leveranciers handig gebruik van gemaakt.
Marc
Het probleem met garantie is vaak dat consumenten niet goed op de hoogte zijn van garantieregels en daar wordt soms door sommige leveranciers handig gebruik van gemaakt.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
-
Landmarcs
marcenvon schreef:De regels omtrent garantie zijn ook transparant. Alleen vraag je of ze gratis werk en onderdelen willen verschaffen. Daarom krijg je vaak in eerste instantie nul op het rekest en wordt na enig aandringen toch de service verleend waar je recht op hebt (onder het mom van "proberen mag").
In mijn geval was het allemaal net iets mistiger .....
Het betrof een modificatie voor de koude gebieden, een modificatie die in koude gebieden onder garantie (en dus gratis) op verzoek werd doorgevoerd.
Is natuurlijk een beetje gek: Iets is in koude gebieden nodig of niet, en niet "op verzoek", en ook een beetje gek dat de modificatie wel in Zweden werd doorgevoerd en niet hier. Ik kwam een beetje laat achter deze modificatie+achterliggend mijnenveld ... anders was ik nog binnen de garantietijd tijdens een bezoek aan mijn broertje graag bij een Zweedse dealer langsgereden, mijn broertje had mij daarbij maar wat graag gechaperonneerd.
Anyway, omdat ik tijdens ernstige koude (en dat niet eens in de volgens LandRover koude gebieden) de verschijnselen die de aanleiding voor deze modificatie zag optreden, en omdat ik ook met een zekere (on)regelmaat naar volgens LandRover koude gebieden ga had ik wel oren naar de betreffende modificatie.
De dealer zocht een en ander op, meldde mij de kosten en .... vroeg aan LandRover NL of ze de modificatie onder garantie mochten doorvoeren.
Antwoord was nee. De dealer toonde mij de reactie en vroeg mij "Wat nu": Ik heb toen de modificatie laten aanbrengen, betaald en daarna zelf LandRover NL aangeschreven.
Wat precies de overwegingen waren weet ik niet, ik heb LandRover NL een paar citaten uit hun eigen folder + het feit dat ik ook de zg Cold-Pack optie had aangevinkt + het feit dat het gek is dat ik binnen een dag in Malmö ben en daar wel geholpen zou worden en nog zo wat voorgelegd ...
Anyway, na even kreeg ik een brief die mij vertelde dat ik contact met de dealer kon opnemen voor een refund.
Wellicht is er geen sprake van een echte inhoudelijke overweging maar gewoon de beleidslijn: Eerst afhouden en bij een aanhoudende klant en ± steekhoudende argumentatie kijken hoeveel je de klant tegemoet moet/kunt komen. Het al dan niet uitgeschreven bestaan van zo'n beleidslijn zou ook passen bij andere ervaringen, en ook de ervaring dat sommigen gewoon nul op request krijgen (met name na een zo humeurig verhaal dat ze denken dat ze sowieso geen goed meer kunnen doen).
Groeten MarcS
Bij Land Rover Nederland is heulemaal niks simpel noch transparant. Wat een arrogante bende eikels zit daar!!
Heb er ooit één keer mee van doen gehad en de volgende keer bel ik eerst een advocaat en dan pas met LRN.......

Heb er ooit één keer mee van doen gehad en de volgende keer bel ik eerst een advocaat en dan pas met LRN.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Nou, mooie boel allemaal. Een kennis van me heeft ooit bij de Hema voor 10 euro of zo, een waterkoker gekocht. Daarop zit 1 jaar garantie. Dat ding ging binnen het jaar stuk, dus hij kreeg een andere. Die hield het ook geen jaar uit, en weer kreeg hij een andere, die het zes maanden uithield. Nu heeft hij dus de vierde.....maar hij heeft alleen de eerste betaald, de andere kreeg hij |"onder garantie". Nou, wat de Hema kan, kan Landrover toch ook?????? 
-
Roger B.
Tegen de tijd dat vervangen van je auto een tientje kost wel...
gone