chassisnummer probleem bij rdw
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: chassisnummer probleem bij rdw
het is natuurlijk niet een heel veel voorkomend fenomeen.... en na....98 ofzo hebben ze matrix nummers gekregen en zijn fouten nog minder voorkomend omdat het niet meer met de hand ingesteld/geslagen werd (sindsdien staan de nummers ook recht en in één lijn wat voorheen vaker niet dan wel voorkwam)
gone
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Ik heb nog nooit een cijfer er onder gezien.
Is dit chassis gegalvaniseerd of zilverkleurig gespoten?
Ze zullen waarschijnlijk een etsproef gaan doen, om te kijken of er een ander nummer onder staat. Als er een (gedeelte) van een ander chassisnummer tevoorschijn komt zal het kenteken ongeldig verklaard worden, maar anders is er denk ik niets aan de hand. Een cijfer onder het chassisnummer is in principe geen probleem, dat is namelijk geen chassisnummer. Jij mag zelf ook rustig met slagletters je naam in de voorpoot slaan als je dat leuk vindt, zolang je maar niet aan het chassisnummer komt.
Een klant van me heeft binnenkort ook een PAT onderzoek. Hij heeft bij mij een volledig gerestaureerde 90 uit 86 gekocht. Hij is daar later na inbouw van een achterbank mee naar de RDW geweest om de zitplaatsen op kenteken te krijgen. Deze konden niet geloven dat de auto uit 86 was omdat hij er te modern uit ziet en hij ruiten uit 2010 heeft. De auto staat op een Marslands chassis waar netjes door de RDW een nummer ingeslagen is. Toen de keurmeester verder ging kijken bleek het motornummer vervalst te zijn en het baknummer weggeslepen te zijn.
De auto is niet door ons gerestaureerd maar door 4x4Verbeek, daarna doorverkocht en ik heb de auto van zijn klant gekocht. Volgens Sander Verbeek is de auto met huidige motor en bak ingevoerd, het motornummer is ook genoteerd destijds kan ik zelf in de systemen van de RDW terugvinden. Ik heb verder ook niet naar het nummer gekeken toen de auto in ons bezit was, want je gaat er toch van uit dat alles klopt bij een net gerestaureerde auto die netjes RDW gekeurd is. Motornummers wordt eigenlijk nooit naar gekeken, ook bij invoer of restauratie meestal helaas niet.
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij het PAT. Als de auto wordt afgekeurd is dat natuurlijk aan de ene kant correct, want enkele hoofdonderdelen zijn onidentificeerbaar. De auto is echter in huidige staat goedgekeurd door de RDW, dus kunnen ze niet later alsnog een auto gaan afkeuren. Dan kan je als burger niet op de overheid vertrouwen en kunnen ze elke goedkeuring zomaar later opeens anders beoordelen. Qua aansprakelijkheid is het ook erg moeilijk natuurlijk. Mijn klant kan er niets aan doen, die heeft in goed vertrouwen een auto gekocht, maar ik ook niet. En de man waar ik hem van gekocht heb ook niet. En Sander Verbeek ook niet nadat de auto was goedgekeurd. De RDW had bij invoer moeten opletten en de auto destijds moeten afkeuren voordat Sander aan de restauratie was begonnen.
Zo ontstaat er mogelijk een heleboel gezeur voor vele onschuldige mensen door slecht werk van de RDW.
Zij zullen het er natuurlijk op gaan gooien dat de motor en bakken zijn vervangen nadat zij de invoer hebben gedaan.
Bah, in Almelo heb ik gelukkig goede contacten, bij al onze eigen projecten sta ik er op dat het motornummer wordt genoteerd en maak ik diverse foto's van de gerestaureerde auto in de keuringshal, liefst met een keurmeester er bij op.

Is dit chassis gegalvaniseerd of zilverkleurig gespoten?
Ze zullen waarschijnlijk een etsproef gaan doen, om te kijken of er een ander nummer onder staat. Als er een (gedeelte) van een ander chassisnummer tevoorschijn komt zal het kenteken ongeldig verklaard worden, maar anders is er denk ik niets aan de hand. Een cijfer onder het chassisnummer is in principe geen probleem, dat is namelijk geen chassisnummer. Jij mag zelf ook rustig met slagletters je naam in de voorpoot slaan als je dat leuk vindt, zolang je maar niet aan het chassisnummer komt.
Een klant van me heeft binnenkort ook een PAT onderzoek. Hij heeft bij mij een volledig gerestaureerde 90 uit 86 gekocht. Hij is daar later na inbouw van een achterbank mee naar de RDW geweest om de zitplaatsen op kenteken te krijgen. Deze konden niet geloven dat de auto uit 86 was omdat hij er te modern uit ziet en hij ruiten uit 2010 heeft. De auto staat op een Marslands chassis waar netjes door de RDW een nummer ingeslagen is. Toen de keurmeester verder ging kijken bleek het motornummer vervalst te zijn en het baknummer weggeslepen te zijn.
De auto is niet door ons gerestaureerd maar door 4x4Verbeek, daarna doorverkocht en ik heb de auto van zijn klant gekocht. Volgens Sander Verbeek is de auto met huidige motor en bak ingevoerd, het motornummer is ook genoteerd destijds kan ik zelf in de systemen van de RDW terugvinden. Ik heb verder ook niet naar het nummer gekeken toen de auto in ons bezit was, want je gaat er toch van uit dat alles klopt bij een net gerestaureerde auto die netjes RDW gekeurd is. Motornummers wordt eigenlijk nooit naar gekeken, ook bij invoer of restauratie meestal helaas niet.
Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij het PAT. Als de auto wordt afgekeurd is dat natuurlijk aan de ene kant correct, want enkele hoofdonderdelen zijn onidentificeerbaar. De auto is echter in huidige staat goedgekeurd door de RDW, dus kunnen ze niet later alsnog een auto gaan afkeuren. Dan kan je als burger niet op de overheid vertrouwen en kunnen ze elke goedkeuring zomaar later opeens anders beoordelen. Qua aansprakelijkheid is het ook erg moeilijk natuurlijk. Mijn klant kan er niets aan doen, die heeft in goed vertrouwen een auto gekocht, maar ik ook niet. En de man waar ik hem van gekocht heb ook niet. En Sander Verbeek ook niet nadat de auto was goedgekeurd. De RDW had bij invoer moeten opletten en de auto destijds moeten afkeuren voordat Sander aan de restauratie was begonnen.
Zo ontstaat er mogelijk een heleboel gezeur voor vele onschuldige mensen door slecht werk van de RDW.
Zij zullen het er natuurlijk op gaan gooien dat de motor en bakken zijn vervangen nadat zij de invoer hebben gedaan.
Bah, in Almelo heb ik gelukkig goede contacten, bij al onze eigen projecten sta ik er op dat het motornummer wordt genoteerd en maak ik diverse foto's van de gerestaureerde auto in de keuringshal, liefst met een keurmeester er bij op.

Re: chassisnummer probleem bij rdw
one-ten schreef: De auto is echter in huidige staat goedgekeurd door de RDW, dus kunnen ze niet later alsnog een auto gaan afkeuren. Dan kan je als burger niet op de overheid vertrouwen en kunnen ze elke goedkeuring zomaar later opeens anders beoordelen.
Dat kunnen ze dus wel en dat doen ze ook!!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: chassisnummer probleem bij rdw
one-ten schreef:Ik heb nog nooit een cijfer er onder gezien.
Is dit chassis gegalvaniseerd of zilverkleurig gespoten?
Ze zullen waarschijnlijk een etsproef gaan doen, om te kijken of er een ander nummer onder staat. Als er een (gedeelte) van een ander chassisnummer tevoorschijn komt zal het kenteken ongeldig verklaard worden, maar anders is er denk ik niets aan de hand. Een cijfer onder het chassisnummer is in principe geen probleem, dat is namelijk geen chassisnummer. Jij mag zelf ook rustig met slagletters je naam in de voorpoot slaan als je dat leuk vindt, zolang je maar niet aan het chassisnummer komt.
er staat niet alleen een cijfer onder (tussen sterretjes), maar erboven is het originele cijfer in het chassisnummer doorgehaald door er een sterretje overheen te slaan
gone
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Roger B. schreef:one-ten schreef:Ik heb nog nooit een cijfer er onder gezien.
Is dit chassis gegalvaniseerd of zilverkleurig gespoten?
Ze zullen waarschijnlijk een etsproef gaan doen, om te kijken of er een ander nummer onder staat. Als er een (gedeelte) van een ander chassisnummer tevoorschijn komt zal het kenteken ongeldig verklaard worden, maar anders is er denk ik niets aan de hand. Een cijfer onder het chassisnummer is in principe geen probleem, dat is namelijk geen chassisnummer. Jij mag zelf ook rustig met slagletters je naam in de voorpoot slaan als je dat leuk vindt, zolang je maar niet aan het chassisnummer komt.
er staat niet alleen een cijfer onder (tussen sterretjes), maar erboven is het originele cijfer in het chassisnummer doorgehaald door er een sterretje overheen te slaan
Dat is juist. De 2 erboven daar staat een ster doorheen en had een *1* moeten zijn.
En het ziet er misschien wat grijs uit, maar dat komt denk ik door de flits. Is geen gegalvaniseerd chassis. Is tectyl wat je ziet glimmen.
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Ergens op het net is er een site, wellicht meerdere, die aan de hand van je ingevoerde chassisnummer alle relevante defendergegevens laat zien.
doe eens een chek met " beide " nummers, dus het nummer met de ws foutief ingeslagen 2 en de
" herstellende" 1.
Wat levert dat op?
Kan Rob Stewart niet iets meer duidelijkheid in deze materie brengen, dat lijkt me waardevolle info richting RDW.
doe eens een chek met " beide " nummers, dus het nummer met de ws foutief ingeslagen 2 en de
" herstellende" 1.
Wat levert dat op?
Kan Rob Stewart niet iets meer duidelijkheid in deze materie brengen, dat lijkt me waardevolle info richting RDW.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: chassisnummer probleem bij rdw
tim schreef:Ergens op het net is er een site, wellicht meerdere, die aan de hand van je ingevoerde chassisnummer alle relevante defendergegevens laat zien.
doe eens een chek met " beide " nummers, dus het nummer met de ws foutief ingeslagen 2 en de
" herstellende" 1.
Wat levert dat op?
Kan Rob Stewart niet iets meer duidelijkheid in deze materie brengen, dat lijkt me waardevolle info richting RDW.
Klopt! die website is er. en beide nummers behoren toe aan een 300TDI uit 1997. Dus....
Zou zinvol zijn als ik chassisnummer kan koppelen aan een motornummer. Want dat heb ik naar veel poetswerk ook gevonden.
Misschien vreemd. Ik ben nieuw hier. Maar wie is Rob Stewart?
Wel bedankt voor het meedenken. TOP!
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Okee, dus in eerste aanleg wordt je daar ook niet wijzer van.
relatie chassisnummer/bloknummer moet er denk ik zijn, ook in regristratieopzicht.
maar dan kom je aan snel bij de landrover " archieven" uit vrees ik.
een brief naar landrover NL/UK ?, nadat je uiteraard onderbouwing van je verzoek doet en daarmee de terechtheid van je hulpverzoek?
Rob Stewart; alhier actief, een zeer kundig persoon mbt (alle types van) landrover.
wellicht dat hij zal reageren, gewoon even geduld hebben.
relatie chassisnummer/bloknummer moet er denk ik zijn, ook in regristratieopzicht.
maar dan kom je aan snel bij de landrover " archieven" uit vrees ik.
een brief naar landrover NL/UK ?, nadat je uiteraard onderbouwing van je verzoek doet en daarmee de terechtheid van je hulpverzoek?
Rob Stewart; alhier actief, een zeer kundig persoon mbt (alle types van) landrover.
wellicht dat hij zal reageren, gewoon even geduld hebben.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Die VIN calculator sites kijken niet naar de laatste 6 cijfers, het stuk ervoor bevat de info die deze sites weergeven en is dus niet voertuigspecifiek
gone
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Bij iedere dealer kun je het build sheat van je wagen opvragen met alle info over hoe hij uit de fabriek is gerold. Daar hoef je Rob niet per se mee te vermoeien. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten