chassisnummer probleem bij rdw
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Zou mooi zijn als het gecorrigeerde vin daar op zou staan..... maar ben d'r bang voor...
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Roger B. schreef:Zou mooi zijn als het gecorrigeerde vin daar op zou staan..... maar ben d'r bang voor...
Maar d'r staat verder wel erg veel op (dwz in ieder geval voor de nieuwere LandRovers, hoe uitvoerig dat build sheet is voor de oudere weet ik niet).
Als je een lijstje met opties etc hebt dan beperkt dat de ruimte voor een valse dubbelganger aanmerkelijk.
Het wordt nog interessanter als je het build sheet van beide chassis-nummers hebt, dan heb je nog eens een extra kans de identiteit te "bewijzen" (en je hebt enorm pech als er net twee identieke achter elkaar gebouwd zouden zijn).
Groeten MarcS
Re: chassisnummer probleem bij rdw
UPDTATE....
Inmiddels dus al 5 weken verder en had nog steeds niks gehoord van de RDW.
Toen zelf vorige week maar contact gezocht met landrover Nederland.
B.koster (homologatie specialist) heeft mij geholpen en mij deze week al een manufacturer's declaration of conformity toegestuurd. HULDE aan de snelle service van landrover Nederland!!!!
En wat blijkt. Landrover geeft hierop aan dat foutjes in chassisnummers op deze manier inderdaad werden hersteld (zie foto)
Ik ben toen gelijk gaan zoeken naar de nummers in de auto. Motornummer, versnellingsbaknummer, tussenbaknummer en voorasnummer komen allemaal overeen met mijn landrover. HOERA!!!
Ik superblij en vervolgens alle gegevens naar de RDW gestuurd.
Wat schets mij verbazing. Vandaag krijg ik een mail waarin RDW ( P.H. van Limburg
Technisch medewerker specialist bij RDW Venlo) schrijft: "Wij hebben inmiddels contact gehad met Landrover Engeland en totaal andere gegevens ontvangen???".
Tevens heeft hij Landrover Engeland nogmaals een mail gestuurd met een vraag die ook nog zou hebben.
Dus helaas ben ik nog steeds gedupeerd en betaal ik nog steeds geel kenteken i.p.v. grijs kenteken.
En dan te bedenken dat deze auto enkele maanden geleden ook door RDW gekeurd is en toen gewoon een kenteken heeft ontvangen.
Mij is inmiddels de moed weer in de schoenen gezakt.....
Inmiddels dus al 5 weken verder en had nog steeds niks gehoord van de RDW.
Toen zelf vorige week maar contact gezocht met landrover Nederland.
B.koster (homologatie specialist) heeft mij geholpen en mij deze week al een manufacturer's declaration of conformity toegestuurd. HULDE aan de snelle service van landrover Nederland!!!!
En wat blijkt. Landrover geeft hierop aan dat foutjes in chassisnummers op deze manier inderdaad werden hersteld (zie foto)
Ik ben toen gelijk gaan zoeken naar de nummers in de auto. Motornummer, versnellingsbaknummer, tussenbaknummer en voorasnummer komen allemaal overeen met mijn landrover. HOERA!!!
Ik superblij en vervolgens alle gegevens naar de RDW gestuurd.
Wat schets mij verbazing. Vandaag krijg ik een mail waarin RDW ( P.H. van Limburg
Technisch medewerker specialist bij RDW Venlo) schrijft: "Wij hebben inmiddels contact gehad met Landrover Engeland en totaal andere gegevens ontvangen???".
Dus helaas ben ik nog steeds gedupeerd en betaal ik nog steeds geel kenteken i.p.v. grijs kenteken.
En dan te bedenken dat deze auto enkele maanden geleden ook door RDW gekeurd is en toen gewoon een kenteken heeft ontvangen.
Mij is inmiddels de moed weer in de schoenen gezakt.....
Laatst gewijzigd door aventyr op 25 Sep 2015, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Het gaat er volgens mij helemaal niet om hoe de wagen vanuit Engeland is gekomen, het gaat hoe hij hier is gehomologeerd, Land Rover Nederland zet de wagen op kenteken met de nummers die op dat moment op en aan de wagen zitten, kan best een as gewisseld zijn of een motorblok, daar weet Engeland dan helemaal niets van.
Als LR Ned aantoont dat de nummers kloppen met jouw wagen, dan kan de RDW opvragen in welk land dan ook, maar de wagen rijdt nou eenmaal in Nederland, of zijn wij plotseling een provincie van Engeland geworden?
Gewoon bezwaar aantekenen, wellicht is het gewoon pure bluf van de RDW, zou mij niet verbazen.
G-J.
Als LR Ned aantoont dat de nummers kloppen met jouw wagen, dan kan de RDW opvragen in welk land dan ook, maar de wagen rijdt nou eenmaal in Nederland, of zijn wij plotseling een provincie van Engeland geworden?
Gewoon bezwaar aantekenen, wellicht is het gewoon pure bluf van de RDW, zou mij niet verbazen.
G-J.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: chassisnummer probleem bij rdw
aventyr schreef:UPDTATE....
Inmiddels dus al 5 weken verder en had nog steeds niks gehoord van de RDW.
Toen zelf vorige week maar contact gezocht met landrover Nederland.
B.koster (homologatie specialist) heeft mij geholpen en mij deze week al een manufacturer's declaration of conformity toegestuurd. HULDE aan de snelle service van landrover Nederland!!!!
En wat blijkt. Landrover geeft hierop aan dat foutjes in chassisnummers op deze manier inderdaad werden hersteld (zie foto)
Ik ben toen gelijk gaan zoeken naar de nummers in de auto. Motornummer, versnellingsbaknummer, tussenbaknummer en voorasnummer komen allemaal overeen met mijn landrover. HOERA!!!
Ik superblij en vervolgens alle gegevens naar de RDW gestuurd.
Wat schets mij verbazing. Vandaag krijg ik een mail waarin RDW ( P.H. van Limburg
Technisch medewerker specialist bij RDW Venlo) schrijft: "Wij hebben inmiddels contact gehad met Landrover Engeland en totaal andere gegevens ontvangen???".Tevens heeft hij Landrover Engeland nogmaals een mail gestuurd met een vraag die ook nog zou hebben.
Dus helaas ben ik nog steeds gedupeerd en betaal ik nog steeds geel kenteken i.p.v. grijs kenteken.![]()
En dan te bedenken dat deze auto enkele maanden geleden ook door RDW gekeurd is en toen gewoon een kenteken heeft ontvangen.
Mij is inmiddels de moed weer in de schoenen gezakt.....
aventyr,
Mij lijkt dat je je dossiertje eens aan de Nationale Ombudsman zou kunnen opsturen.
Weliswaar is er natuurlijk nog aan het eind van een en ander een beroep mogelijk, maar dit overheids-optreden - vooral omdat er met een zekere regelmaat gelijksoortige berichten zijn - lijkt veel op willekeur en burgertje pesten.
Als de Ombudsman dit meer algemene probleem niet oppakt dan kunnen ze je in ieder geval wel helpen/de weg wijzen hoe nu verder te handelen.
Groeten MarcS
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Zoek uit, lees vraag nadrukkelijk bij de rdw, WELKE gegevens ze dan uit de Uk zouden hebben ontvangen.
" gegevens" zijn een nogal ruim begrip..
het lijkt mij dat LR nederland alle relevante gegevens betrekt van lr uk, daar dat ding daar gemaakt is.
als jouw fysieke nummers 1: 1 nu overkomen van de officieele bedrijfsgegevens, hoe kan daar dan nog twijfel over bestaan?
Zie punt 1 dus.
En inderdaad, het punt wat gertjan aangeeft, zij hebben 'm tdt goed gekeurt zoals die was bij import.
iets met kunnen bouwen op een betrouwbare overheid waar jij als individeu van afhankelijk bent, behoorlijk bestuur enz enz, dit mocht het tot een juridisch gebeuren komen.
" gegevens" zijn een nogal ruim begrip..
het lijkt mij dat LR nederland alle relevante gegevens betrekt van lr uk, daar dat ding daar gemaakt is.
als jouw fysieke nummers 1: 1 nu overkomen van de officieele bedrijfsgegevens, hoe kan daar dan nog twijfel over bestaan?
Zie punt 1 dus.
En inderdaad, het punt wat gertjan aangeeft, zij hebben 'm tdt goed gekeurt zoals die was bij import.
iets met kunnen bouwen op een betrouwbare overheid waar jij als individeu van afhankelijk bent, behoorlijk bestuur enz enz, dit mocht het tot een juridisch gebeuren komen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: chassisnummer probleem bij rdw
Ik heb enige jaren geleden bijna hetzelfde probleem gehad met mijn ex Royal Airforce 110 V8 bouwjaar 1990.Daardoor heeft mijn wagen nu 3 chassis nummers.Er was namelijk ook een chassisnr. correctie toegepast omdat men in de fabriek een fout cijfer had ingeslagen. Door het foute cijfer was een BL logo geslagen,eronder een BL logo , het goede cijfer en weer een BL logo erachter.Zo is het ''foute chassisnr'' van de nieuwe wagen destijds goedgekeurd door de Britse ''RDW'' , door de MOD, door de VEBEG(verkoopinstantie) en later bij invoer in Nederland ook door onze Douane.Ik heb de wagen zelf laten keuren bij de RDW Roosendaal en de wagen was gelijk goedgekeurd,ondanks dat het nummer wat moeilijk te zien was . Dit kwam door een bracket van de spoorstangbeschermplaat die er wat voor zat. Ook later bij APK keuringen en zelfs eens bij een grote verkeerscontrole in Duitsland nooit problemen gehad.Tot ik jaren later eens een steekproef kreeg bij een APK .De keurmeester van de RDW beschuldigde mij er min of meer van dat ik met het chassisnummer geknoeid zou hebben, ''omdat dit wel meer bij oude LRs en RRs voorkwam'' !Ik heb hem het hele verhaal uitgelegd en toen hij mij nog steeds niet geloofde heb ik hem voorgesteld dat ik hem een proces zou aandoen als hij mijn wagen hierop zou afkeuren .Hij is toen gaan bellen met zijn baas (vrijdagmiddag 's 18.00 uur ! ) en ik mocht de week daarop langskomen bij de RDW Roosendaal voor een herinslag.Ik had daarbij de bracket van de beschermplaat verwijderd zodat hij goed met zijn inslagapparaat bij het ''foute '' nummer zou kunnen komen om het ongedaan te maken met XXXXXXXXXen . Dit lukte hem echter niet , de XXXXXXXXXen stonden niet DOOR het nummer maar ERONDER ! Vervolgens ging hij de herinslag doen .Dit gebeurde op de zijkant van de rechter chassisbalk tussen de voor en achteras.Zijn nummer inslagapparaat ging echter zo te keer dat het nieuwe nummer er helemaal scheef in kwam te staan .Dit vond ik niet mooi,ik hou van mooie rechte nummers op mijn wagen en liet hem het nummer nog eens inslaan.Nu hielp ik hem het apparaat vasthouden en had een mooi recht chassisnummer. Het ''foute''en het ''scheve'' nummer heb ik later met een dikke laag verf bedekt.Op het chassis van mijn wagen staan nu dus 3 chassisnummers ! Strakke actie
. Vr gr Henk B.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: chassisnummer probleem bij rdw
hnb1965 schreef:..... Op het chassis van mijn wagen staan nu dus 3 chassisnummers ! Strakke actie![]()
3 chassisnummers maakt dit chassis in ieder geval heel herkenbaar.
Een chassisnummer met doorhaling & verbetering lijkt mij overigens ook heel duidelijk herkenbaar (en als ze daar nu een aantekening van zouden maken is zo'n chassis nog eens beter te ID-en als eentje met een ordentelijk nummer).
Groeten MarcS
Re: chassisnummer probleem bij rdw
aventyr, hoe gaat het met je probleem. Heb je inmiddels een uitkomst?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten