Ik heb de compressie gemeten van mijn rover v8 3500 cc 9.35 cr
deze is koud gemeten zonder het gaspedaal in te trappen.
de waardes zijn 6-6-6-6-6-6-6.5-7 dit vind ik erg laag.
Zit er veel verschil in als ik hem warm had gemeten met gaspedaal in getrapt.
Wat kan de rede zijn van deze denk ik lage meting.
Mvg: Leen
compressie Rover v8
-
Roger B.
Re: compressie Rover v8
tja... om te beginnen meten volgens voorschrift van de fabrikant, dan krijg je ook waardes die je kunt vergelijken met de opgave van de fabrikant.... koud met gasklep dicht lijkt me niet gangbaar
indien de op de juiste manier gemeten waardes afwijken van de opgegeven waardes verder kijken...
te laag is compressieverlies.... waar dat zit? kan verschillende oorzaken hebben zuigerveren, zuiger, cilinderwand, kleppen.....
indien de op de juiste manier gemeten waardes afwijken van de opgegeven waardes verder kijken...
te laag is compressieverlies.... waar dat zit? kan verschillende oorzaken hebben zuigerveren, zuiger, cilinderwand, kleppen.....
gone
Compressie meten doe je altijd met de gasklep helemaal open en alle bougies verwijderd.
Als je met de gasklep dicht meet komt er veel te weinig lucht binnen om te comprimeren waardoor je veel te lage waarden meet.
Voor een goed inzicht kan je eerst koud meten en daarna warm. warm liggen de waarden een fractie hoger doordat de zuigerveren dan beter afdichten door uitzetten.
Heb je 1 of meerdere cilinders die achter blijven bij de rest dan kan je daarna nog een meting doen met een klein spuitje olie boven die zuiger(s).
Blijft de waarde op die cilinder dan gelijk dan lekt het waarschijnlijk langs een klep weg. Wordt de waarde met olie hoger dan lekt het langs de zuigerveren weg.
Eric
Als je met de gasklep dicht meet komt er veel te weinig lucht binnen om te comprimeren waardoor je veel te lage waarden meet.
Voor een goed inzicht kan je eerst koud meten en daarna warm. warm liggen de waarden een fractie hoger doordat de zuigerveren dan beter afdichten door uitzetten.
Heb je 1 of meerdere cilinders die achter blijven bij de rest dan kan je daarna nog een meting doen met een klein spuitje olie boven die zuiger(s).
Blijft de waarde op die cilinder dan gelijk dan lekt het waarschijnlijk langs een klep weg. Wordt de waarde met olie hoger dan lekt het langs de zuigerveren weg.
Eric
- JoostKenya
Een Ottomotor (benzine motor) kenmerkt zich door een kwantiteits regeling. Dat betekent dat de hoeveelheid lucht/mengsel die de motor in gaat, geregeld wordt door middel van de gasklep.
Een vrijwel geheel of gedeeltelijk gesloten gasklep zorgt voor minder vulling en daardoor een lagere compressie druk.
Uit de meting leren we dat een stationair draaiende Rover V8 een compressie druk heeft van ongeveer 6 bar.
Voor een maximale compressie meting zal je de weerstanden in het inlaatkanaal zoveel als praktisch moeten elimineren. De gasklep moet vol open zodat de vulling en compressie druk maximaal wordt. Je kunt ook het lucht filter verwijderen zodat een eventueel vervuild lucht filter geen negatieve invloed heeft. De bougies uit de overige cylinders verwijderen help de startmotor om wat meer toeren te maken.
Een vrijwel geheel of gedeeltelijk gesloten gasklep zorgt voor minder vulling en daardoor een lagere compressie druk.
Uit de meting leren we dat een stationair draaiende Rover V8 een compressie druk heeft van ongeveer 6 bar.
Voor een maximale compressie meting zal je de weerstanden in het inlaatkanaal zoveel als praktisch moeten elimineren. De gasklep moet vol open zodat de vulling en compressie druk maximaal wordt. Je kunt ook het lucht filter verwijderen zodat een eventueel vervuild lucht filter geen negatieve invloed heeft. De bougies uit de overige cylinders verwijderen help de startmotor om wat meer toeren te maken.
-
Morganplus8
Ik heb op nieuw compressie gemeten.
Volgens het boekje warme motor gasklep open.
En komt op 8.5 op alle cilinders met olie kom ik op 9.0
Is dit acceptabel ???
Mijn probleem was eigenlijk
Als de motor gestart word met choke open heeft de motor power.
Is de motor op temperatuur is met de choke dicht
Dan rijd die als een kruiwagen totaal geen power.
Heeft iemand een idee !
Mog
Volgens het boekje warme motor gasklep open.
En komt op 8.5 op alle cilinders met olie kom ik op 9.0
Is dit acceptabel ???
Mijn probleem was eigenlijk
Als de motor gestart word met choke open heeft de motor power.
Is de motor op temperatuur is met de choke dicht
Dan rijd die als een kruiwagen totaal geen power.
Heeft iemand een idee !
Mog
-
Roger B.
Ontsteking en carbs goed afstellen.....Tob heeft de handleing volgens mij in de kennisbank gezet
gone
- RobStewart
Roger B. schreef:.....Tob heeft de handleing volgens mij in de kennisbank gezet
I did indeed Bodger
http://lrch.nl/kennisbank/v8-engine-tuning-manual
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2