Recentelijk zijn de carburateurs van onze 110 V8 uit 1984 ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen. Sindsdien krijg ik de motor niet lekker afgesteld. Starten gaat goed, ook met choke. Stationeer gaat ook goed. Optrekken gaat goed zonder stotteren. Bij continu rijden bij ongeveer 2500 toeren (60 km in de 3) stottert de motor en ploft de uitlaat iets.
voorontsteking 6 gr maar ook op 10 gr gehad, geen verschil. bougies, rotor, verdeelkap en kabels vervangen. Alle standen gehad op de carburateur van rijk tot arm, geen verschil. De choke nog eens bekeken en lijkt goed. Het gekke is dat wanneer er gereden wordt zonder vervroeger is het stotteren over?!
Heeft iemand suggesties waar ik naar kan kijken?
110 V8 loopt niet lekker na reinigen carburateurs
- RobStewart
Re: 110 V8 loopt niet lekker na reinigen carburateurs
... I think you are going to have to follow the process methodically and not assume anything.
By disconnecting the advance mechanism then you say that the situation improves which suggests that the ignition is already too far advanced, 5° to 7° B.T.D.C. is the correct setting.
I would set it up using the V8 Tuning Manual
http://lrch.nl/kennisbank/v8-engine-tuning-manual
Rob
By disconnecting the advance mechanism then you say that the situation improves which suggests that the ignition is already too far advanced, 5° to 7° B.T.D.C. is the correct setting.
I would set it up using the V8 Tuning Manual
http://lrch.nl/kennisbank/v8-engine-tuning-manual
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Dank je Rob,
Ik heb de voor ontsteking nu ook eens op 4 en 5 graden gehad, maar het stotteren blijft.
Ik heb net een setje met een compressie meter besteld en ga daar ook eens naar kijken.
Eerst de basis goed bekijken.
Wordt vervolgd
Ik heb de voor ontsteking nu ook eens op 4 en 5 graden gehad, maar het stotteren blijft.
Ik heb net een setje met een compressie meter besteld en ga daar ook eens naar kijken.
Eerst de basis goed bekijken.
Wordt vervolgd
-
Landmarcs
Henkus,
Is het niet slimmer om eerst te kijken naar wat er veranderd is: dus de gereinigde carburateur (en of de nwe pakkingen).
Als er daar nu nog steeds iets mis is dan kan je lang eromheen zoeken.
Of ... werd het reinigen van de carburateurs ingegeven door een al langer bestaand (ander) probleem.
Het komt - vaker dan je lief is - voor dat er twee of zelfs meer niet onderling samenhangende problemen zijn, maar ... het vaakst is het toch een enkelvoudig probleem (en soms daarna een hele rij van niet adequate oplossingen die het oorspronkelijke probleem alleen maar complexer maken).
Groeten MarcS
Is het niet slimmer om eerst te kijken naar wat er veranderd is: dus de gereinigde carburateur (en of de nwe pakkingen).
Als er daar nu nog steeds iets mis is dan kan je lang eromheen zoeken.
Of ... werd het reinigen van de carburateurs ingegeven door een al langer bestaand (ander) probleem.
Het komt - vaker dan je lief is - voor dat er twee of zelfs meer niet onderling samenhangende problemen zijn, maar ... het vaakst is het toch een enkelvoudig probleem (en soms daarna een hele rij van niet adequate oplossingen die het oorspronkelijke probleem alleen maar complexer maken).
Groeten MarcS
|Henkus, waarschijnlijk heb ik eroverheen gelezen ,maar heb je de carbs. ook synchroon gesteld? Weet je ook welke carbs . je hebt , de Stromberg's(Solex /Zenith) of de SU's ? Vr gr Henk B.
Voor het reinigen van de carbs was er eigenlijks niet veel aan de hand, alleen bij warme motor wou het starten wat moeilijk.
Op zich is de stromberg niet erg ingewikkeld en heb deze meerdere malen weer uitelkaar gehaald om deze te bekijken.
Het gekke is dat bij een constante snelheid de motor stotterd en ploft in de uitlaat, wanneer de vervroeger wordt losgehaald is dat over, dan ga ik dit in de ontsteking zoeken
Maar je hebt wel gelijk, het is gekomen door het klooien aan de carbs.
Henk, het zijn stromberg carbs, wat bedoel je met synchroon? ik heb de naalden vooraf op dezelfde hoogte gezet. ik heb helaas geen flowmeter om de flow te meten, Kan ik nog meer doen?
Heb vanavond net compressie gemeten, alles staat rond de 9,5 bar met koude motor. met olie erin komt het ruim 1 bar hoger uit. Het is aan de lage kant maar waarschijnlijk geen lekke koppakking of klep.
Op zich is de stromberg niet erg ingewikkeld en heb deze meerdere malen weer uitelkaar gehaald om deze te bekijken.
Het gekke is dat bij een constante snelheid de motor stotterd en ploft in de uitlaat, wanneer de vervroeger wordt losgehaald is dat over, dan ga ik dit in de ontsteking zoeken
Maar je hebt wel gelijk, het is gekomen door het klooien aan de carbs.
Henk, het zijn stromberg carbs, wat bedoel je met synchroon? ik heb de naalden vooraf op dezelfde hoogte gezet. ik heb helaas geen flowmeter om de flow te meten, Kan ik nog meer doen?
Heb vanavond net compressie gemeten, alles staat rond de 9,5 bar met koude motor. met olie erin komt het ruim 1 bar hoger uit. Het is aan de lage kant maar waarschijnlijk geen lekke koppakking of klep.
-
Roger B.
bij een motor met meerdere carburateurs moet je de carburateurs afstellen zodat ze alle cilinders van de motor gelijk voor zien van brandstof (dus dat niet de ene stel rijk loopt en de andere arm) daar heb je van die meters voor die je in de inlaat van de carb steekt en dan met een naald aangeven, maar je kunt het ook met een bord met twee slangen die gevuld zijn met water.... staat vast wel ergens op internet hoe dat exact werkt
gone