Wie kan mij duidelijkheid geven in de verschillen van een lt95 bak.
Ik heb nu een lt95 in mijn 90 gebouwd paste allemaal redelijk het was een bak uit een 110 want zover ik weet is er nooit een LR90 v8 met lt95 gebouwd.
Nu heb ik alleen de pech dat de bak verschrikkelijk schaaft vooral in de 1/2 dus ik wil hem vervangen aangezien mijn kennis niet geweldig is met betrekking tot reviseren. Nu zie ik vooral lt95 uit RRC met een langere eind overbrenging .
Alleen het staartje en de remtrommelis volgens mij anders en past de achterste aandrijfas niet.
Wie weet of dit uitwisselbaar is of dat ik het staartje waar de trommel op zit kan omschroeven (meen ooit ergens gelezen te hebben).
Wie weet meer of heeft nog een bak van een 110.
Alvast bedankt Pim
Lt95 vervangen verschil RRC vs 110
Re: Lt95 vervangen verschil RRC vs 110
Niemand een idee?
Re: Lt95 vervangen verschil RRC vs 110
Volgens het overzicht van Vis is de eerste serie van de 90 geleverd met een lt 95, baknummer beginnend met de code 13C00001,suffixletter A.
Bouwjaar 83/85.
Eindoverbrengingen heb je in 6 varianten bij de lt95, afhankelijk van welke tandwielset erin zit.
Uitwisseling van onderdelen zoals je vraagt weet ik niet.
eerste serie uiteraard betrekking op de V8 versie.
Bouwjaar 83/85.
Eindoverbrengingen heb je in 6 varianten bij de lt95, afhankelijk van welke tandwielset erin zit.
Uitwisseling van onderdelen zoals je vraagt weet ik niet.
eerste serie uiteraard betrekking op de V8 versie.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Lt95 vervangen verschil RRC vs 110
Bel gewoon even met Ashcroft. Die zijn meestal niet te beroerd om een en ander uit te leggen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Lt95 vervangen verschil RRC vs 110
... a couple of points.
The LT95 was only ever available in the One-Ten and never in the Ninety. The Ninety wasn't introduced until 1985 either.
The V8 Ninety's were delivered with the Solid Case LT85 which was made by Santana, this was superceded in 1988 with the Split Case LT85,
Apart from final drive high gear ratios and a couple of subtle differenced to the rear all LT95's are basically the same.
Rob
The LT95 was only ever available in the One-Ten and never in the Ninety. The Ninety wasn't introduced until 1985 either.
The V8 Ninety's were delivered with the Solid Case LT85 which was made by Santana, this was superceded in 1988 with the Split Case LT85,
Apart from final drive high gear ratios and a couple of subtle differenced to the rear all LT95's are basically the same.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten