Hallo LaRoLiefhebbers,
Ik zit met het volgende ''dilemma''. Net 3 weekjes in het bezit van onze Defender 110 TD5 2003 en ben nu lekker aan het knutselen aan de auto om achterstallig onderhoud te doen (en natuurlijk iedere meter op de weg aan het genieten). Ik besloot om ter inspectie en ter schoonmaak het reservewiel er eens af te halen. Ik zag dat de ''ophangbeugel'' aan het afscheuren was en nog aan 4 van de 6 bouten hing. Hierop deze verwijderd en een nieuwe besteld. (ja, ik heb ook die mooie beugels gezien voor naast de deur maar dat word een toekomstproject

) Nu ben ben ik nog niet zo'n held op het sleutelvak en misschien is dit een domme vraag maar ik heb bij de Gamma nieuwe borgmoeren M8 gehaald om te gebruiken. Kom ik net thuis blijken ze iets korter te zijn dan de M8 borgmoeren die eraf kwamen (Zie het verschil in de foto's, de oude zijn 9,4mm hoog en de nieuwe van de Gamma bijna 8mm). Zou dit een probleem zijn?, wil graag gerust in m'n achterspiegel blijven kijken

Ik kan zo gauw niet op internet M8 borgbouten van verschillende hoogtes vinden. Tevens vraag ik mij af of je een borgbout moet aanzetten met een momentsleutel....en tot hoeveel dan?
Alvast bedankt!