Onlangs heb ik in de UK onderweg de alternator (ERR6999G/Denso DAN670) moeten vervangen.
Nu eens tijd gevonden om de defecte te onderzoeken en het zijn natuurlijk de koolborstels. De onderste in het blokje is afgebroken en er is een kleine smeltplek rondom met veel gruis. De as is verder spelingsvrij en loopt makkelijk rond.
Dus waarom niet geprobeerd om deze weer aan de praat te krijgen om als reserve op de plank te leggen voor een paar euri, zoveel kunnen koolborstels toch niet kosten?
Dat blijkt nog lastig, met Google vind ik niet zo veel, alleen iets op e-bay USA voor $8 en $26 verzenden, het plaatje lijkt wel, maar typenummers niet. En losse koolborstelboeren hanteren heel andere nummers...
Heeft iemand hier een suggestie waar/hoe ik moet zoeken en is het überhaupt de moeite waard?
110 TD5 99 400K koolborstels alternator
110 TD5 99 400K koolborstels alternator
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999
-
Roger B.
Re: 110 TD5 99 400K koolborstels alternator
iedere fatsoenlijke autoelectro/dieselservice moet die gewoon kunnen leveren. Elk schroefje boutje moertje veertje van dat ding is bij wijze van spreken los te verkrijgen. Kan zijn dat de koolborsteltjes alleen als complete brug geleverd worden (en dan 30 euri ofzo moeten kosten)
Heb de dynamo van Edward (D2 Td5) paar weken terug laten reviseren, die heeft nieuwe lagers, nieuwe koolborstelbrug en keerringen gekregen, ding is helemaal uit elkaar geweest en gereinigd. Ook de vacuumpomp is daarbij geheel uit elkaar geweest en voorzien van nieuwe keerringen en schotjes.
Totaal kostenplaatje 162 euro ex btw
Heb de dynamo van Edward (D2 Td5) paar weken terug laten reviseren, die heeft nieuwe lagers, nieuwe koolborstelbrug en keerringen gekregen, ding is helemaal uit elkaar geweest en gereinigd. Ook de vacuumpomp is daarbij geheel uit elkaar geweest en voorzien van nieuwe keerringen en schotjes.
Totaal kostenplaatje 162 euro ex btw
gone
- RobStewart
... Part Number 126000-1940 should cost you around €30 - €40
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Dank heren,
@Rob: dat is 'm inderdaad, maar hoewel het plaatje anders doet vermoeden, als ik ga zoeken geeft jouw nummer alleen de spanningsregelaar en niet de brush box. Moet de spanningsregelaar ook vervangen worden als de borstels versleten zijn?
Bij daarop doorzoeken en met tip van JanTD5 kom ik voor de brush box op nummer 021620-2530, op e-bay rond €8.
Dan ga ik daar eens een leverancier bij zoeken.
Dank allen voor het op het goede spoor zetten!
@Rob: dat is 'm inderdaad, maar hoewel het plaatje anders doet vermoeden, als ik ga zoeken geeft jouw nummer alleen de spanningsregelaar en niet de brush box. Moet de spanningsregelaar ook vervangen worden als de borstels versleten zijn?
Bij daarop doorzoeken en met tip van JanTD5 kom ik voor de brush box op nummer 021620-2530, op e-bay rond €8.
Dan ga ik daar eens een leverancier bij zoeken.
Dank allen voor het op het goede spoor zetten!
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999