hallo allemaal,
Ik heb nu een tijdje me landrover en ik wil er nu een beetje aan gaan sleutelen.
Voordat ik begin wil ik wel eerst goed gereedschap hebben, met een redelijke prijs.
Heb ik het goed dat landrover de imperial maatvoering aanhoud? dan dien ik hier op te letten bij aanschaf van bv steeksleutels.
wie weet een goede (web)shop waar ik fatsoenlijk gereedschap kan kopen voor een goede prijs?
Alvast bedankt
Gereedschap
-
Landmarcs
Re: Gereedschap
Dag sharpcon,
Als ik me niet vergis heeft een 1986 LandRover 90 grotendeels metrische maatvoering.
Verder is er al heel wat gezegd over prijs en kwaliteit van gereedschap.
Zelf ben ik van goedkoop waar het kan ... je kan altijd nog duurder kopen ... je "verlies" is dan het kleinst.
Groeten MarcS
Als ik me niet vergis heeft een 1986 LandRover 90 grotendeels metrische maatvoering.
Verder is er al heel wat gezegd over prijs en kwaliteit van gereedschap.
Zelf ben ik van goedkoop waar het kan ... je kan altijd nog duurder kopen ... je "verlies" is dan het kleinst.
Groeten MarcS
-
Roger B.
Goedkoop gereedschap is 9 vd 10 keer troep... je wil sleutels die goed passen en je bouten en moeren niet mollen... tangen die niet zo zwaar gaan dat je twee handen nodig hebt om ze te openen en die toch geen speling hebben. Schroevendraaiers die lekker in de hand liggen, ook als je stevig kracht zet...
Ik had voorheen zo ongeveer mijn hele gereedschapset van Facom. Ben nu een tweede set aan het sparen van westward (te koop bij favory)
Ik had voorheen zo ongeveer mijn hele gereedschapset van Facom. Ben nu een tweede set aan het sparen van westward (te koop bij favory)
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Goedkoop gereedschap is 9 vd 10 keer troep... je wil sleutels die goed passen en je bouten en moeren niet mollen... tangen die niet zo zwaar gaan dat je twee handen nodig hebt om ze te openen en die toch geen speling hebben. Schroevendraaiers die lekker in de hand liggen, ook als je stevig kracht zet...
Kijk, weer een klein misverstandje:
Wat Roger B. goedkoop benoemt is natuurlijk eigenlijk altijd te duur want gereedschap dat niet goed past en/of niet goed draait is gewoon bagger.
Ik bedoel met goedkoop: gewoon passend gereedschap en niet te duur (en dus vaak van diverse komaf).
Doorsparen voor een complete veeldelige Gero of Sola uitzet doet tegenwoordig toch ook lang niet iedereen meer ??
Doorsparen voor een meer dan levenslang gevulde linnenkast gebeurt nog minder (we hebben hier nog steeds linnengoed van oa mijn oma).
Wellicht is het handig om eens een lijstje te maken van die gereedschappen die je per se van top-kwaliteit zou willen hebben, de rest is dan meer naar eigen keuze en eigen portemonnaie. Grappig in dit verband is dat ik hier nog steeds naar tevredenheid werk met een doppenset die ik lang lang geleden bij de Hema kocht, een doppenset die niet stuk te krijgen is.
Groeten MarcS
Na begonnen te zijn met bouwmarkt gereedschap en daar de nodige kapotte bouten, moeren, gereedschap, vingers, armen en ego aan overgehouden te hebben ben ik gaan "investeren" in net wat duurder gereedschap. In mijn ervaring is dat ook net gewoon wat beter.
Recente aankopen gedaan bij webshop daytona. Tot grote tevredenheid. Merken weet ik zo even niet, zou ik in de schuur moeten kijken maar daar liggen nog 2 De Waard tenten in die de weg naar het gereedschap blokkeren.....
Recente aankopen gedaan bij webshop daytona. Tot grote tevredenheid. Merken weet ik zo even niet, zou ik in de schuur moeten kijken maar daar liggen nog 2 De Waard tenten in die de weg naar het gereedschap blokkeren.....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Heb hier een set van Mannesman. Goedkope, waardeloze rommel.
Maar ik sleutel er al jaren probleemloos mee. Roger niet, die sloopt idd meteen een aantal bits.
Maar laatst bij een kennis met een vlamnieuwe Gedore set braken de bits net zo snel. Duur is absoluut geen garantie voor beter.
Maar ik sleutel er al jaren probleemloos mee. Roger niet, die sloopt idd meteen een aantal bits.
Maar laatst bij een kennis met een vlamnieuwe Gedore set braken de bits net zo snel. Duur is absoluut geen garantie voor beter.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Eens over het feit dat gereedschap geld kost.
Ook eens dat het goed spul moet zijn.
Ik heb recent me koelvloeistoftemp meter moeten vervangen, toen viel het me op de mijn steeksleutel niet lekker paste. Dus lijkt er op dat er wel e.e.a. aan inch maatvoering inzit.
gelukkig heb ik uit het karten nog genoeg gereedschap overgehouden in de goede maatvoering.
Ook eens dat het goed spul moet zijn.
Ik heb recent me koelvloeistoftemp meter moeten vervangen, toen viel het me op de mijn steeksleutel niet lekker paste. Dus lijkt er op dat er wel e.e.a. aan inch maatvoering inzit.
gelukkig heb ik uit het karten nog genoeg gereedschap overgehouden in de goede maatvoering.
Naast de nodige tips van adressen die je hier hebt gehad, kijk ook een bij herman buitelaar te waddinxveen/gouda.
Zeker niet de uberkwaliteit, maar wel fatsoenlijk todo spul mijn inziens voor schappelijk geld.
Zeker niet de uberkwaliteit, maar wel fatsoenlijk todo spul mijn inziens voor schappelijk geld.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
Edward schreef:Heb hier een set van Mannesman. Goedkope, waardeloze rommel.![]()
![]()
Maar ik sleutel er al jaren probleemloos mee. Roger niet, die sloopt idd meteen een aantal bits.![]()
![]()
één bit...... geen idee meer welke bout zo vast zat
Edward schreef:
alleen heb je bij die dure merken garantie, vaak levenslang, en als jouw handelaar zijn best doet valt er heel wat binnen de garantie.
maar in 22 jaar Facom sleutelen nog geen twee keer aanspraak hoeven maken op die garantie
gone
Roger B. schreef:alleen heb je bij die dure merken garantie, vaak levenslang, en als jouw handelaar zijn best doet valt er heel wat binnen de garantie.
Dat is bij Mannesman net zo........
Ben absoluut voorstander van goed spul ipv rommel, ik sleutel nog steeds met dezelfde steek en ringsleutelset als toen ik 16 was (1986) en aan de brommert werkte (lees: opvoeren).
Maar voor af en toe is bv Mannesman ook best. Ik draai de wielmoeren bv gewoon los met de ratel etc.
Edward van Vugt