Gereedschap

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
marcenvon

Re: Gereedschap

Berichtdoor marcenvon » 19 Aug 2015, 08:00

Je kunt eens kijken bij http://www.datona.nl. Daar hebben ze redelijke spullen voor redelijke prijzen.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 19 Aug 2015, 09:43

Gereedschap, het is maar wat je er aan wilt spenderen :mrgreen: Heb zelf veel van Stalhwille, goed spul maar best duur. Heb enkele dingen van Snap-on maar dat is veel te duur spul en kwalitatief niet de meer prijs waard tov andere A-merken.
Goed passend gereedschap werkt fijner dan slecht passend spul ook blijven zoals gezegd de bouten en moeren beter heel.
Heb zelf ook wat van Datona, smooss heet dat spul. Ziet er goed uit en ook een goede passing. En houd zich prima.
Heb vrij resent ook wat spul van KS-tools en dat is ook knap spul niet al te duur, wel duurder dan de de A merken, maar heb het gevoel dat het geen troep is.
Als je voor je werk met goed spul werkt dan wil je dat thuis ook omdat je anders het goevoel hebt dat je aan het knoeien bent. Ook een verschil of je vaak sleutelt of maar 1x per jaar.

Succes met je keuze, groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Aug 2015, 09:47

tim schreef:Naast de nodige tips van adressen die je hier hebt gehad, kijk ook een bij herman buitelaar te waddinxveen/gouda.
Zeker niet de uberkwaliteit, maar wel fatsoenlijk todo spul mijn inziens voor schappelijk geld.

Vroeger toen ik nog wel eens in Gouda kwam was Buitelaar altijd onderdeel van een "verplicht" ommetje.
Veelal gewoon niet duur en minstens schappelijke kwaliteit, dat moet ook wel want ijzerwaar is hun business ... verkochten ze ijzerwaar in peperkoek-kwaliteit dan zouden ze er net als de BigBazar al lang hondebrokken en dergelijke naast moeten verkopen om het hoofd droog te houden.

Groeten MarcS

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 19 Aug 2015, 10:46

sharpcon schreef:hallo allemaal,

Ik heb nu een tijdje me landrover en ik wil er nu een beetje aan gaan sleutelen.
Voordat ik begin wil ik wel eerst goed gereedschap hebben, met een redelijke prijs.
Heb ik het goed dat landrover de imperial maatvoering aanhoud? dan dien ik hier op te letten bij aanschaf van bv steeksleutels. wie weet een goede (web)shop waar ik fatsoenlijk gereedschap kan kopen voor een goede prijs?

Alvast bedankt

Het mooiste vind ik Snap-On gereedschap, goed, prima garantie maar duur. Ik ben ooit begonnen met een dopsleutelset van Ter Meulen post (onbekend merk) en na al die jaren is er nog niets kapot gegaan. Voor het overige heb ik mij gered met Stahwille, Hazet en Gedore gereedschap. Wat wel belangrijk is, gebruik een zeskant dop i.p.v. een 12 kant, je hebt dan een groter aangrijpingsvlak. Dit is vaak wat duurder gereedschap. Als schroevendraaierset altijd PB gebruikt.

Groet, Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Aug 2015, 11:12

Waterrover schreef:Het mooiste vind ik Snap-On gereedschap, goed, prima garantie maar duur. Ik ben ooit begonnen met een dopsleutelset van Ter Meulen post (onbekend merk) en na al die jaren is er nog niets kapot gegaan. Voor het overige heb ik mij gered met Stahwille, Hazet en Gedore gereedschap. Wat wel belangrijk is, gebruik een zeskant dop i.p.v. een 12 kant, je hebt dan een groter aangrijpingsvlak. Dit is vaak wat duurder gereedschap. Als schroevendraaierset altijd PB gebruikt.

Da's nu leuk, die Hema doppenset zou maar zo dezelfde kunnen zijn als die van Ter Meulen ... in ieder geval is die oude Hema-doppenset (van ooit een heel leuk prijsje) ook een zeskant-set, en heb ik - ondanks misbruik - nog niks van die Hema set stuk gekregen.

Maar goed, vlgs mij is het met (sleutel)gereedschap net als met bijv. foto-gereedschap (of te wel fototoestellen).

Als je afziet van de allerberoerdse foto-toestellen zijn eigenlijk alle foto-toestellen goed genoeg, en zelfs met de beroerde kan je goede foto's maken, dat is alleen wat moeilijker (ik ken iemand die aan de fotovakschool afstudeerde met foto's gemaakt met een Lubitel van een paar gulden-tientjes, er waren docenten die aannamen dat het foto's uit een Hasselblad oid waren).
Als je net iets meer als het minimum uitgeeft heb je al een minstens aardig fototoestel, weet je een beetje de weg dan heb je voor gewoon geld zelfs iets buitengewoon goeds ... je hoeft je dan echt niet tot de top-(semi-)professionele toestellen te beperken.
Of de foto uiteindelijk echt goed is is meer een kwaliteit van de gebruiker als de kwaliteit van het toestel (en of iets goed is hangt ook nog van het doel af: maak je bijv. foto's ter documentatie dan gooi je soms waardeloze foto's niet weg omdat ze toch iets weergeven wat je anders niet ziet).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Aug 2015, 11:20

Snapp-onn is mooi spul als je van te glad chroom houd. Probeer zo'n sleutel eens vast et hoduen met vette handen......

Maar kwalitatief slijt het net zo snel of langzaam als een Gedore sleutel. Mijn neef sleutelt dagelijks met dat spul en na een jaar zijn de kruksleutels van Snapp net zo ver heen als die van Gedore, Hazet, etc. In 30 jaar is alles wel langs gekomen. :lol: :lol:

Snapp-on heeft net als Festo een hele hoge hebbe, hebbe, hebbe factor. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 19 Aug 2015, 11:25

Edward schreef:Snapp-onn is mooi spul als je van te glad chroom houd. Probeer zo'n sleutel eens vast et hoduen met vette handen......

Maar kwalitatief slijt het net zo snel of langzaam als een Gedore sleutel. Mijn neef sleutelt dagelijks met dat spul en na een jaar zijn de kruksleutels van Snapp net zo ver heen als die van Gedore, Hazet, etc. In 30 jaar is alles wel langs gekomen. :lol: :lol:

Snapp-on heeft net als Festo een hele hoge hebbe, hebbe, hebbe factor. :roll: :roll:

Sla nu je slag met deze prijsdaling: http://www.stahlwille.nl/catalogus/stw_ ... ng15nl.pdf ;) Wel mooi en niet te duur gereedschap.

2aatje

Berichtdoor 2aatje » 19 Aug 2015, 16:52

Volgens mij is gereedschap gewoon een afspiegeling van je mannelijkheid :D .
1. Je houdt van keiharde degelijkheid of je accepteert dat er af en toe iets hapert.
2. Je bent een doe-het-zelver of je helpt ook anderen- dan mag er ook niets misgaan.
3. Bovendien zorgt niet alleen het gereedschap zelf, maar ook de juiste inzet ervan voor het beoogde resultaat.
Ook gezien het Ter Meulen verhaal geldt blijkbaar ook nog, dat ervaring (ben zelf 50+) er wel degelijk toe doet- ze maken ze tegenwoordig niet meer zoals vroeger...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Aug 2015, 21:49

JanTD5 schreef: Ook een verschil of je vaak sleutelt of maar 1x per jaar.

Wat denk je zelf......hij heeft een Land Rover... :lol: :lol: :lol:
gone

tim

Berichtdoor tim » 20 Aug 2015, 00:16

Edward schreef:

Met snapp on totaal geen ervaring, met festo wel degelijk, en in bepaalde gebieden het geld absoluut waar.

zoals de invalcirkelzaag type 55 met geleider, superding.

die jij natuurlijk verkocht op MP, in plaats van mij eerst te bellen!! :roll: :lol:
(waar ik te laat achterkwam daar ie toen inmiddels op " gereserveerd " stond)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”