Gereedschap

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Gereedschap

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2015, 07:36

ik vind snap-on zijn prijs absoluut niet waard... het is niet beter dan de andere bekende goede merken, maar wel flink duurder... steeksleutels zijn vrij "scherp" tussen de bekken waardoor ik het ook nog eens geen prettig sleutel gereedschap vind. :roll:
gone

Peu

Berichtdoor Peu » 20 Aug 2015, 08:02

[offtopic aan]Ik ben erachter dat duurkoop (€1250,00) niet altijd "goede"koop is. Net een nieuwe Liebherr koelkast laten monteren maar was direct al niet goed. Monteur van Liebherr erbij, nog niet ok. Maakt nog steeds een herrie, koelt niet goed (fruitlade -1C) en 1 van de 2 de ventilators die hoort te draaien, draait niet!
Kortom,...gelukkig bij de lokale Expert gekocht, er komt nu een "el cheapo" Zanussietje in van €499,00 uit de aanbieding[offtopic uit/]
Je moet ook een beetje geluk hebben bedoel ik te zeggen...
Op mijn wensenlijstje staan nog: een garage krik met snelheffer, UK ringsleutelset (met ingebouwde ratel)
Gaat lukken want ik zit in de Automotive branche :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

ppw

Berichtdoor ppw » 20 Aug 2015, 09:02

ik heb een ringsleutelset met extra lange heften... erg prettig!
Afbeelding
http://www.amazon.co.uk/BERGEN-Quality- ... 2VJ6GBT3PH

buiten de normale doppensets, steek/ringsleutels ect.
jaar of wat geleden m'n hele toolbox uit m'n auto gejat, ruim 20 jaar ( langer soms, geerft..) gereedschap, onderdelen enz. weg.... duurt een tijd voordat je alles weer hebt zoals je wilt... en een hoop centjes lichter :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger

Berichtdoor Roger » 20 Aug 2015, 15:58

ik kocht altijd alles bij een locale dumpshop.
wel een echte, geen neppert, dus met echt legermateriaal

was vaak Gedore, Bahco of Stahlwihle.
topmateriaal voor een erg lage prijs. vaak beetje oppervlakteroest verwijderen, smeren etc.
vond t ook leuk om kapot gereedschap te restaureren.
maar goed, heb ook wel eens een verot dopje gehad natuurlijk.
Maar ik sleutel vaak en heb t al minstens 30 jaar.
wellicht werkt t tegenwoordig niet meer zo met die ouderwetse dumpshops omdat t leger wellicht ook anders in elkaar steekt als toen.
wel ook heeeeeel lang over gedaan om alles bij elkaar te sparen trouwens.
ging iedere maand wel ff langs om dopjes oid te scoren.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Twi

Berichtdoor Twi » 31 Aug 2015, 16:01

+1 voor KS Tools goed in gebruik betaalbaar en geen rommel...

Heb ook behoorlijk wat gereedschap van Beta wat ik ook erg prettig in het gebruik vind..

B@rt

Berichtdoor B@rt » 31 Aug 2015, 20:07

ik heb zelf het overgrote deel van gedore en seneca, gedore hangt zeker een prijskaartje aan maar is goed (ratels zelf vind ik persoonlijk minder, heb ik vervangen voor facom waar ik ook heel goed over te spreken ben)

maar wat betreft de datona shop, let er in godsnaam mee op!!! heb er laatst bijna een gevulde gereedschap wagen gekocht, toen ben ik gelukkig eerst nog eens op google gaan kijken, staan geweldige recenties van op internet, echter ze hebben ook een maandelijkse actie dat ze een gevulde gereedschapwagen verloten voor de beste recentie... (geloofwaardigheid mag je zelf invullen dan van deze recenties)

seneca, is hier minder bekend, maar je betaalt niet helemaal de hoofdprijs, en tot nu toe ben ik er vol lof over
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Gerard

Berichtdoor Gerard » 01 Sep 2015, 08:09

Ik sleutel zelf al jaren probleemloos (en redelijk intensief) met een HBG (Herman Buitelaar) setje van 99,00 ... :mrgreen:
Daar zag ik trouwens ook een aardig Bahco setje staan: https://hermanbuitelaar.nl/product/bahco-s910-dopsleutelset-91-dlg-14-12/

Gerard

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Sep 2015, 09:41

Gerard schreef:Ik sleutel zelf al jaren probleemloos (en redelijk intensief) met een HBG (Herman Buitelaar) setje van 99,00 ... :mrgreen:
Daar zag ik trouwens ook een aardig Bahco setje staan: https://hermanbuitelaar.nl/product/bahco-s910-dopsleutelset-91-dlg-14-12/

Zie ook: viewtopic.php?f=14&t=8023&start=10#p63830

MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Sep 2015, 10:01

Och, was vanochtend even iemand aan het helpen toen die helemaal verontwaardigd was dat een van mijn doppensets in de kar een LUX set bleek te zijn. :lol: :lol:

Dat is het huismerk van de Praxis en die set heb ik een jaar of 12 geleden gekocht toen ik Torcx doppen nodig bleek te hebben voor de trekhaak onder de Range te steken.

Behalve de ratel die overleden is doet die set het ook nog steeds meer dan prima en is ook nog compleet. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gerard

Berichtdoor Gerard » 01 Sep 2015, 20:27

Nou, ik moet wel eerlijk zijn; in de loop van de jaren heb ik ook heel wat "los" kwaliteitsspul verzameld (veel Gedore).
En in sommige gevallen past zo'n slank, net iets langer of korter Gedore sleuteltje net wat beter in een moeilijk hoekje.
Maar ik ben er van overtuigd dat veel amateursleutellaars er beter aan doen wat meer geld uit te geven aan (org/oem)onderdelen dan aan duur gereedschap :mrgreen:

Gerard

Terug naar “Techniek”