Donderdagavond terug gekomen van een lekkere kampeervakantie met de Defender. De laatste anderhalf uur door noodweer naar huis gereden, heel veel water buiten
Vlak voor huis hielden de richtingaanwijzers er mee op. Vandaag op zoek naar de oorzaak. De zekering was geklapt. Ik vermoedde dat het vele water ook hier en daar binnen was gekomen, en hoopte (let op de verleden tijd
Ik ben toen op zoek gegaan naar vocht waar het niet zou moeten.
- Dashboard los, bij relais gekeken;
- verder naar onder ter hoogte van verwarmingskanaal;
- onder de voorruit de boel open gemaakt.
Overal kurkdroog.
- voor- en achter knipperlichtunits los gemaakt en daar gekeken; geen zichtbaar vocht.
Wat nu?
Ik ben er inmiddels achter dat het de rechterkant is, knipperlicht naar links blijft netjes aan, zodra ik naar rechts doe klapt de zekering. Ik heb beide units (rechtsvoor en -achter) losgekoppeld (overigens waterdichte LED's) maar ook dan springt de zekering er uit.
Het zou toeval kunnen zijn dat het precies tijdens die heftige buien gebeurde, maar dat is dan wel erg toevallig..
Hoe kan ik verder zoeken? Ik ben geen held met multimeters en meten. Ik raak ook door m'n voorraadje 10A zekeringen heen
Zijn er plekken die jullie aanraden om te checken, hoe kan ik de bedrading verder controleren? Wat ik meen te zien is dat hij door de rechter wing en dan de motorruimte naar het schutbord loopt, maar ik zie op het oog niets geks.
En kan ik ook checken met bv 5A zekeringen (gezien het feit dat er LED-lampen aan hangen)? Die heb ik nog zat. Of klapt dat er per definitie uit? (Als het is gevonden dan natuurlijk wel weer een 10A)
Kortom, ervaringen, tips welkom!
Dank,
groet,
Ernst