Dat is de reden dat ik bij de Td5 niet de (drukloze?) retourleiding gebruikt heb. Geen idee tot waar de retour in de tank steekt. En de 'nieuwe' kachel-leiding komt niet helemaal onderin.Roger B. schreef:en als die retour leiding hoog in de tank eindigd? dan trekt je kachel lucht zodra het niveau in de tank onder de retour komt.
Zo'n pulspompje pompt maar in één richting en er loopt normaal gesproken niks terug. De standkachel in de 300 Tdi zit er nu 16 jaar in en ik heb nog geen problemen gehad.Roger B. schreef:zoals Erik zegt aftakken net voor of net na het dieselfilter is de makkelijkste optie en zou geen probleem mogen geven. Eventueel een terugslagklepje tussen T-stuk en pulspompje van de kachel om zeker te zijn dat de motor daar geen lucht vandaan trekken kan.
Inderdaad kun je de tank leegtrekken aangezien het dezelfde zuigleiding is als voor de motor, maar dat is mij nog nooit gebeurt (ik tank tijdig).
Ik heb wel eens een keer een accu 'leeg' gehad door continue gebruik van standkachel (hete lucht) en heel weinig rijden (alleen korte stukjes), maar een boer met een trekker ernaast, startkabels aansluiten en de auto startte weer. Toen maar een dagje rondgetoerd voor een volle accu.
Groet,
Erik.