defender td4 Inspectieluik dieseltank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: defender td4 Inspectieluik dieseltank

Berichtdoor Erik Peters » 09 Aug 2015, 14:58

Roger B. schreef:en als die retour leiding hoog in de tank eindigd? dan trekt je kachel lucht zodra het niveau in de tank onder de retour komt.
Dat is de reden dat ik bij de Td5 niet de (drukloze?) retourleiding gebruikt heb. Geen idee tot waar de retour in de tank steekt. En de 'nieuwe' kachel-leiding komt niet helemaal onderin.
Roger B. schreef:zoals Erik zegt aftakken net voor of net na het dieselfilter is de makkelijkste optie en zou geen probleem mogen geven. Eventueel een terugslagklepje tussen T-stuk en pulspompje van de kachel om zeker te zijn dat de motor daar geen lucht vandaan trekken kan.
Zo'n pulspompje pompt maar in één richting en er loopt normaal gesproken niks terug. De standkachel in de 300 Tdi zit er nu 16 jaar in en ik heb nog geen problemen gehad.
Inderdaad kun je de tank leegtrekken aangezien het dezelfde zuigleiding is als voor de motor, maar dat is mij nog nooit gebeurt (ik tank tijdig).
Ik heb wel eens een keer een accu 'leeg' gehad door continue gebruik van standkachel (hete lucht) en heel weinig rijden (alleen korte stukjes), maar een boer met een trekker ernaast, startkabels aansluiten en de auto startte weer. Toen maar een dagje rondgetoerd voor een volle accu.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Aug 2015, 20:47

Bij mijn hydronic zat er een terugslagklepje bij en in de instucties op die plek aangegeven. De latere hadden dat niet meer
gone

2aatje

Berichtdoor 2aatje » 09 Aug 2015, 21:03

Edward schreef:Lijkt steeds wel meer over religie te gaan dan over een gewone afweging van twee technische oplossingen............

En al helemaal niet meer over een luikje...

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 09 Aug 2015, 21:47

2aatje schreef:
Edward schreef:Lijkt steeds wel meer over religie te gaan dan over een gewone afweging van twee technische oplossingen............

... Hell would freeze over before Land Rover put an access hatch into the floor of a Defender.

(I do believe I got both religion and hatch into that comment :lol: :lol: :lol: )

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 09 Aug 2015, 22:06

RobStewart schreef:
2aatje schreef:

... Hell would freeze over before Land Rover put an access hatch into the floor of a Defender.

(I do believe I got both religion and hatch into that comment :lol: :lol: :lol: )

Rob

hmm dan ga ik me afvragen waar mijn 109 vandaan komt met zelfs 2 af-fabriek toegangsluijes bij de tank achter ........ ;)

Fenna
Afbeelding

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 09 Aug 2015, 22:11

fenix2 schreef:hmm dan ga ik me afvragen waar mijn 109 vandaan komt met zelfs 2 af-fabriek toegangsluijes bij de tank achter ........ ;)

... I did say Defender Fenna, I do believe your 109 is a Real Land Rover :shock: :shock: :shock:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 09 Aug 2015, 22:20

RobStewart schreef:
fenix2 schreef:hmm dan ga ik me afvragen waar mijn 109 vandaan komt met zelfs 2 af-fabriek toegangsluijes bij de tank achter ........ ;)

... I did say Defender Fenna, I do believe your 109 is a Real Land Rover :shock: :shock: :shock:

Rob

Oh ja ... inderdaad had je het over defender. Het is al laat en mijn oren suizen nog een beetje na van het besturen van zo'n electrische defender (die overigens nog een klein dieseltankje achter heeft voor de klimaat apparatuur) en in ieder geval geen luikje in het tapijt op de laadvloer achter

Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Aug 2015, 22:50

fenix2 schreef:Oh ja ... inderdaad had je het over Defender. Het is al laat en mijn oren suizen nog een beetje na van het besturen van zo'n electrische Defender (die overigens nog een klein dieseltankje achter heeft voor de klimaat apparatuur) en in ieder geval geen luikje in het tapijt op de laadvloer achter

Hi, Hi, enigjes, "Laadvloer"  dat is weer een leuke non-intended pun.

Die electrieke Defender wordt pas weer echt met een hele grote generator op die laadvloer ... dan kan je lekker hybride rijden en nog meer brandstof verstoken als met een originele olie-stook-Defender.

Groeten MarcS

2aatje

Berichtdoor 2aatje » 10 Aug 2015, 10:14

Wat me blijft verbazen is hoe weinig er precies op papier staat over dieselsystemen. Hoewel, niet alleen diesel, ook benzine. Het is toch vaak proberen. Slangetje eraf, kijk of er wat uitkomt. Oeps, beetje gemorst, boze buren :?
Het werkt meestal wel goed, maar het zou toch fijn zijn als er iets van een methode was (lach niet!) waarmee je het systeem kon checken met een metertje of zo, of een drukschakelaartje?

Of hoort dit bij de charme van Landrover?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Aug 2015, 10:23

2aatje schreef:Wat me blijft verbazen is hoe weinig er precies op papier staat over dieselsystemen. Hoewel, niet alleen diesel, ook benzine. Het is toch vaak proberen. Slangetje eraf, kijk of er wat uitkomt. Oeps, beetje gemorst, boze buren :?
Het werkt meestal wel goed, maar het zou toch fijn zijn als er iets van een methode was (lach niet!) waarmee je het systeem kon checken met een metertje of zo, of een drukschakelaartje?

Of hoort dit bij de charme van Landrover?

Heb je wel eens gekeken naar het hoe en wat als je een 2,4 Puma leeggereden (of anderszinds brandstofloos) hebt ?

Met een soort kapotte nood-fietspomp moet je dan het brandstofsysteem weer volzuigen en daarna een en ander weer aankoppelen in de hoop dat er dan niet alsnog teveel lucht in komt. (Tank helemaal vol en de auto met de neus van de dijk zetten werkt ook - slangetje los en de zwaartekracht duwt de diesel door de leidingen.)
't Was bijv. ook hier handiger als er een luikje was en een aansluiting waarop je een "primer-slangetje" zou kunnen zetten was geweest (blijft natuurlijk geklooi, maar het is de prijs voor geen opvoerpomp die dan ook weer niet stuk kan gaan).

Het best is het om het allemaal op de charme te gooien.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”