Berichtdoor Erik Peters » 09 Aug 2015, 11:10
Hallo Hans,
Waneer er een zuigleiding uit de tank komt (en dat schijnt het geval te zijn bij een Puma 2,4), dan kun je die rustig voorzien van een T-stukje om een aftakking te maken voor de kachel, mits de aansluitingen lekvrij zijn. Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn 300 Tdi. Mocht je de aansluiting voor het brandstoffilter maken dan kun je altijd nog een klein brandstoffiltertje monteren in de leiding naar het pompje/stappenmotortje voor de kachel, maar bij een kachel hoeft de brandstof niet brand schoon te zijn.
Bij mijn Td5, die dus een pomp in de tank heeft en leidingen onder druk, kon dit niet. Daar heb ik de ontluchtingsslang van de tank naar de vulopening doorgesneden (na eerst te hebben gekeken of ik via die ontluchtingsopening op de tank een leiding in de tank kon schuiven) en daar een passend buisje tussen gezet met een aftakking. Hierdoor heb ik een ("voorgebogen") kunststofleiding in de tank geschoven, afgedicht met een stukje slang en twee slangklemmen. Leek mij makkelijker dan de tank demonteren.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht