Ik heb noodgedwongen wat werk gedaan aan het dieselsysteem (zal niet meer nodig zijn hoop ik).
Alles lijkt goed te werken maar ik meende na het starten wat diesel te zien bij de retourleiding die er eerst niet was. Ik kijk voortdurend maar zie nu niets, maar het zit nu eenmaal in mijn aard, ik wil zeker zijn dat alles goed is.
Het handboek geeft niet precies aan in welke situatie de meeste diesel terugstroomt. Het lijkt me wel dat er altijd iets loopt omdat de drukpompen geen precieze regeling hebben. Ofwel altijd wat meer dan nodig. Dan kan ik me voorstellen dat uitschakelen van de motor een behoorlijke extra flow geeft in de retourleiding. Maar ik vermoed dat na de verstuiving de druk weg is, en dat die extra flow geen extra druk geeft.
Lang verhaal, nu de vraag: wie kan uitleggen wanneer de dieselretour maximaal is, en dus de kans op lekkage het grootst is? Ik ken elk detail van het elektrische circuit, maar de diesel is nog steeds natte vinger werk.
Series '63 2.25 D retour diesel
- Hans Laro 88
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 24 Feb 2013, 15:06
- Locatie: Heerlen
Re: Series '63 2.25 D retour diesel
Beste 2aatje,
Ik neem aan bij flink afremmen op de motor / terugschakelen, omdat de pomp nog steeds flink pompt en de afname minimaal / stationair is.
groeten,
Hans
Ik neem aan bij flink afremmen op de motor / terugschakelen, omdat de pomp nog steeds flink pompt en de afname minimaal / stationair is.
groeten,
Hans
Groet,
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Re: Series '63 2.25 D retour diesel
Bedankt voor het meedenken, ik ga er op letten!
Re: Series '63 2.25 D retour diesel
Het was ook wel verwachten, de meeste retour heb je waarschijnlijk als je met de handpomp diesel naar de inspuitpomp stuurt. Daar wordt dus echt niets mee gedaan en dat vloeit direct terug naar de tank.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten