Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
mrengers
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 Okt 2014, 22:17

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor mrengers » 06 Dec 2015, 06:50

Edward schreef:Prima Floris, jij weet het net zoals Marc beter.


Ok, wacht even.... Ik weet nu ondertussen niet meer wie nou Marc is. Ben ik dat of is Marc dat? Ik voel me niet echt aangesproken dus ik denk niet dat ik die Marc ben die daar genoemd wordt.... Maar wellicht is het tijd om dit draadje dat ik weer aanslingerde een beetje genuanceerder te maken? Het begint nu net op een serieus gesprek naar een paas biertjes te lijken....

:-)
Marc Rengers

Land Rover 130 HCPU TD5 1999 (afneembare bovenbouw)

allard
Berichten: 267
Lid geworden op: 01 Jul 2014, 12:45

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor allard » 06 Dec 2015, 09:38

Als het erover gaat dat Edward "ene Marc" een persoon noemt "die het beter weet", dan gaat dat om Landmarcs... ;)
130 HCPU TD5 MY2000

landy127
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 Feb 2013, 20:41

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor landy127 » 06 Dec 2015, 09:51


tookaphotoof
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 Mei 2013, 22:00
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor tookaphotoof » 06 Dec 2015, 10:39

Het enige wat voor mij van belang is zijn de regels ten tijde dat m'n wagen gekeurd en geleverd is zoals ze op kenteken is gezet.
Dat is een bedrijfswagen met afneembare bovenbouw.
Een paar pagina's terug heeft iemand de reactie geplaatst van LR Nederland. Dat heeft mij iig doen besluiten om het te laten zoals het is.
Het is geen moeite om daar zelf nog wel een keer een brief naartoe te sturen om zo de reactie bij m'n autopapieren te kunnen bewaren.
Of de wagen aangepast moet worden door de volgende eigenaar vind ik niet spannend. Ik hoop er minstens een jaar of 15 mee te kunnen doen.

Mocht toch blijken dat de huif eraf moet, geen enkel probleem. Zeiltje om de spullen af te dekken is zo geregeld.
Mocht er een driehoek op de klep moeten wordt het een ander verhaal. Dan heeft LR niets bruikbaars meer voor me en vrees ik dat ik weer aan een zuinige VW moet...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Roger B. » 06 Dec 2015, 11:28

Huif werd gedoogd, maar is nu niet meer gedoogd.

Nu zal het in de praktijk bij eerste controlle waarschijnlijk bij een waarschuwing blijven en moet je de huif al dan niet gelijk verwijderen. Wellicht dat je vanwege de chassis cabine goedkeur wel met huif mag

Verder lijkt me ook dat de auto zolang die dezelfde tenaamstelling behoud gewoon gereden kan blijven zoals de auto destijds bij tenaamstelling aan de regels voldeed... maar de overheid maakt af en toe rare sprongen
gone

paul k
Berichten: 302
Lid geworden op: 10 Sep 2014, 12:30

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor paul k » 06 Dec 2015, 15:20

Maar als de huif en stangenstel wordt aangepast en daardoor een binnenhoogte van 130 cm is bereikt, dan zou dat in orde moeten zijn?!? :roll:
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Roger B. » 06 Dec 2015, 15:29

Yup...geen optische vooruitgang en ook een windvanger geworden dan, maar dan voldoe je ook aan de hoogte eis voor gesloten bestelwagen
gone

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Roger B. » 06 Dec 2015, 15:32

Roger B. schreef:Yup...geen optische vooruitgang en ook een windvanger geworden dan, maar dan voldoe je ook aan de hoogte eis voor gesloten bestelwagen


Een hardtop mag ook als ie hoog genoeg is....


Enige wat ik een beetje vaag vind is dat een 110 ht wel grijs mag .. of is die 130 hoog binnen?
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Edward » 06 Dec 2015, 15:45

Heb pas een Truckman top gemonteerd. In de goede kleur gespoten en met een kort roofrack boven de cabine is dat niet eens lelijk. De juiste binnenmaat en redelijk afsluitbaar.

Kost wel een dikke 2000 pond. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Landmarcs » 06 Dec 2015, 15:53

Roger B. schreef:
Roger B. schreef:Yup...geen optische vooruitgang en ook een windvanger geworden dan, maar dan voldoe je ook aan de hoogte eis voor gesloten bestelwagen

Een hardtop mag ook als ie hoog genoeg is....

Enige wat ik een beetje vaag vind is dat een 110 ht wel grijs mag .. of is die 130 hoog binnen?


Een 110 HardTop of Stationwagon-Utility is geen 130 hoog binnen, maar daar is die 130 cm hoogte geen voorwaarde.
Die 130 cm hoogte is speciaal voor de 130, nee speciaal voor de dubbelcabine-grijskenteken-auto's (en het is voor campers ook de hefdak-grens).
Je mag dus ook de tweede zitrij weghalen en er een 130 HardTop of SW-Utitilty van maken, met de normale dakhoogte (met een beetje geluk heb je zelfs geen opplak-dakje nodig), maar goed de belangrijkste reden of althans de veel gehoorde reden, voor de aanschaf van een 130 is het vervoer van schoonmoeders en/of kinderen.
Het is dus gewoon weer een regel die expliciet bedacht is om het allemaal niet leuker te maken (waarschijnlijk hebben ze nooit aan een LandRover gedacht toen ze een en ander opstelden, anders waren de regels beslist nog beroerder geweest).

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten