Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Edward » 05 Dec 2015, 18:32

Ron63 schreef:Daarom dat ik al schreef, je moet zelf in de gaten houden als de regels worden aangepast.
Hier hoef je dan bij je dealer niet mee aan te komen.

Groet Ron

Ps: Wat zegt LR Nederland dan over zo'n huif affaire , "sorry" ofzo

Nou, toch vind ik dat heel dubbel. Ik heb de dealert er ook op aangesproken dat ik vind dat ie toch een soort van morele informatie plicht heeft. Dat vind hij ook maar de importeur heeft daar kennelijk geen last van...... :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 05 Dec 2015, 19:08

Ik snap niet waar al de commotie nou om te doen is; allerlei stellige en forse uitspraken als de almighty RDW , je bent zwaar de pineut enz enz, bakken met tijd en geld verder indien een rechtszaak met juridische ondersteuning.
Nergens heb ik hier op het forum een daadwerkelijke casus uit eerste , noch 2de hand vernomen dat het die gang ging als dat wordt voorspelt.
Als je een 130 koopt, heb je genoeg karakter in je donder om ook indien nodig een avondje je huiswerk te doen om voor een hekje de RDW/Wetgever eens fijntjes de ondoorgrondelijke materie te wijzen die Landrover Defender 130 heet.
Alleen alhier meer dan genoeg kennis aanwezig om beslagen ten ijs te geraken indien noodzakelijk ..
Een advocaat in de arm nemen is al helemaal weggegooid geld, die komt niet verder dan een engels ding, 4 wielen en er schijnt wat mee aan de hand te zijn , fiscaaltechnies gezien..

En dat Marc een 130 een gedrochetelijk ding noemt, das natuurlijk de niet gewilde kers op het nog minder gewilde bakje appelmoes bij een van der valk vestiging.Zelfs de liefelijke/mierzoete klanken van Kylie Minoque op de achtergrond kunnen dat niet meer goed maken.
Het moet echt niet gekker worden zeg!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

one-ten

Berichtdoor one-ten » 05 Dec 2015, 19:45

Je hoeft trouwens eigenlijk niet te controleren of de eisen voor het grijs kenteken tijdens je bezit veranderen.
Zolang je hem niet overschrijft blijft de oude regeling gelden, daarom heb je ook nog een hele tijd golf 2's met alleen de achterbank er uit zien rondrijden destijds.
Bij verkoop moet hij aan de geldende regels voldoen. Al die auto's die 'verwisselbare opbouw' op kenteken hebben zijn daarmee in principe onverkoopbaar geworden. Als je pech hebt gaat de belastingdienst/rdw/douane die auto's na overschrijving automatisch een rekening voor geel tarief sturen, of ze na een hele tijd oproepen voor controle.

Dit is al weer net zo oneerlijk als de afschaffing van de oldtimer regeling. Toen werden veel mensen met een onverkoopbare, en dus veel minder waard zijnde auto opgezadeld. En dat gebeurt nu weer.
Je zal maar een dure splinternieuwe 130 met wat opties aangschaft hebben, dan moet je er eigenlijk levenslang in blijven rijden, want bij verkoop is hij meteen illegaal of zo duur in de belasting dat niemand hem wil hebben.

Hier zou toch een betere regeling voor moeten komen, ééns goedgekeurd volgens de regels, dan altijd toegestaan. Nieuwe gevallen volgens de dan geldende regels.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Dec 2015, 20:40

Net zoals de heisa over oldtimers minder ernstig uit is gevallen voor landrover dan de poeha die er over gemaakt werd.... is ook een chassis cabine gekeurde 130 natuurlijk niet ineens onverkoopbaar en waardeloos.. Zet er spacers op en wijzig voorschot en zet een broodrtommel op de klep en hij voldoet ook weer prima aan de eisen
gone

one-ten

Berichtdoor one-ten » 05 Dec 2015, 20:50

Voor de gemiddelde particulier die hier de auto voor naar profiglass moet brengen toch snel een kostenpost van 2000 euro.
En ik ken vele particulieren die hun oldtimer met 20.000 euro verlies naar het buitenland hebben verkocht.

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Dec 2015, 21:06

Het feit dat mensen overspannen reageren op een maatregel is hun probleem. :shock: :shock:

Als je die "oldtimer" gewoon een tijd weggezet had en de tijd genomen had voor de verkoop had het verlies beperkt of zelf voorkomen kunnen worden. Er is geen enkele noodzaak om een wagen meteen te dumpen nadat ie niet meer belastingvrij is. :shock: :shock:

Een 130 ombouwen kost bij die jongens die jij noemt wellicht 2 rooitjes, maar er zijn meer bedrijven. :roll: :roll: Maat van me heeft er 500 euri voor betaald en daar wou ik het niet voor doen..... :D :D

En een huif wordt niet meer gedoogd, of die nou wel of niet gemonteerd was bij de toelating. Overigens is ook nergens gedocumenteerd of er wel of geen huif etc op de wagen zat bij toelating dus de bewijslast is ook nagenoeg onmogelijk.......

Het is niet zo simpel, eenduidig en makkelijk uit te zoeken als Floris (Tim) wil doen geloven..... En ja Floris, ik heb verhalen uit eerste hand waarbij ikzelf als bouwer vd wagen bij betrokken ben geweest. Daar wil je je niet in terug vinden........
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 05 Dec 2015, 22:47

Edward,

een opmerking als overspannen reageren op een (overheids)maatregel is een dooddoender ansich.
als morgen de hypotheekaftrek wordt afgeschaft, heeft oa 70% van huizenbezittend nederland een zware niet leuke kerst..
rondom om die aftrek is een compleet systeem gebouwd..
slechts ter illustratie op een erg zwart witte stelling.

ik wil alleen stellen dat als je wordt geconfronteerd wordt met een potentieel onbetrouwbare overheid, je je huiswerk moet doen.
daar is niets ingewikkeld /niet simpel aan.
de wijze waarop de overheid naar een 130 kijkt,en mogelijk individuele eigenaren benaderd, vind ik een farce.
Aan jou vervolgens de taak om dat te duiden.
Thats all.
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Dec 2015, 23:02

Prima Floris, jij weet het net zoals Marc beter. Best, vertel jij me dan maar waar een 1997 130 aan moest voldoen in 1997 qua inrichtingseisen. Niet ingewikkeld toch?

Waarom zijn we dan al drie maanden aan het bakkeleien met de Rdw én de douane? Omdat al die mensen zowel als de eigenaar van die 130 idioten zijn? Ja vast...... :shock: :shock:

Als je ergens niks van weet hou dan gewoon je mond..........

Een kennis van me was handelaar in 25 jaar 'oldtimers' en die heeft gewoon gewacht tot de markt herstelde cq gezocht naar gebieden waar de wagens wel een goede prijs opbrachten. Heeft wat tijd gekost maar hij heeft op weinig wagens toe hoeven leggen.

Dat de overheid sluiproutes voor ontduiking of oneigenlijk gebruik van een regeling (wat dat ook is) probeert dicht te timmeren is niks nieuws. Dat maakt haar niet onbetrouwbaarder dan anders.
Edward van Vugt

landy127

Berichtdoor landy127 » 05 Dec 2015, 23:39

Landmarcs schreef: Als we nu toch over de wat dollere oplossingen "brainstormen": Je zou ook kunnen denken aan een COE of te wel FC oplossing. In de tijd van de 109 zijn er verschillende ForwardControl versies gebouwd, in Spanje waren ze daar zelfs heel bedreven in. Denk aan een 130 met een Cab-over-Engine dubbel-cabine, a la de 109/110 FC's, en daarachter een volledige HCPU (of een gesloten bak met 130 binnenhoogte), een uitstekende basis voor iets camper-achtigs.

Persoonlijk zou ik kiezen om de dubbelkabine intekorten en er een 1,5 cab (kingcab) van te maken. dan past een 110hcpu bak erachter.
Maarja, dat gaat ten koste van zitplaatsen, wat vele 130 rijders ook weer niet leuk vinden.
Altijd jammer gevonden dat LR zelf niet met deze optie is gekomen.

tim

Berichtdoor tim » 06 Dec 2015, 00:25

Edward schreef:Prima Floris, jij weet het net zoals Marc beter. Best, vertel jij me dan maar waar een 1997 130 aan moest voldoen in 1997 qua inrichtingseisen. Niet ingewikkeld toch?

Waarom zijn we dan al drie maanden aan het bakkeleien met de Rdw én de douane? Omdat al die mensen zowel als de eigenaar van die 130 idioten zijn? Ja vast...... :shock: :shock:

Als je ergens niks van weet hou dan gewoon je mond..........

Een kennis van me was handelaar in 25 jaar 'oldtimers' en die heeft gewoon gewacht tot de markt herstelde cq gezocht naar gebieden waar de wagens wel een goede prijs opbrachten. Heeft wat tijd gekost maar hij heeft op weinig wagens toe hoeven leggen.

Dat de overheid sluiproutes voor ontduiking of oneigenlijk gebruik van een regeling (wat dat ook is) probeert dicht te timmeren is niks nieuws. Dat maakt haar niet onbetrouwbaarder dan anders.

Doet toch gewoon effe normaal Edward.

Dat geroeptoeter van je, met zinnetjes als het beter weten, je mond houden ten aanzien van iets waar je vermeend niets van af weet.
Lees wat ik schrijf, namelijk al die druktemaakerij, waaronder van jezelf, ten aanzien van een topic wat , mede getuige van andermans bijdrage in dit onderwerp, in het geheel niet zo'n vaart hoeft te nemen als dat wat qwa beeldvorming wordt geschetst.
Voor de laatste keer, je huiswerk doen en niet anders.
Weet ik veel hoe zo'n 130 in 97 diende ingericht te zijn.
Als ik het zou willen weten, dan ga ik daar achteraan, en echt niet eerder.
Ik zou bij god niet weten wie en zo ja waarover al 3 maanden met de rdw aan het bakkelijen is, getuige je summiere aanhaling ervan is dat denk ik ook de bedoeling.
Wees dan helder, en geef concreet de pijnpunten aan, zodat anderen er wat aan hebben, al dan niet in de nabije toekomst.
En die handelaar edward, prima. Er zijn ook andere ervaringen, zoals vele klanten van Paul die zwaar hun verlies namen.
Of dat vanuit noodzaak, paniek of ongeduld was, weten we niet.
Ga ik ook niet invullen, zoals jij dat wel doet met een uitspraak als dat er geen enkele noodzaak is om een auto te dumpen nadat ie niet meer belastingvrij is.
Wie ben jij om dat voor (vele) andere(n) te stellen??

Jij hebt jouw ervaringen en bedenkingen, gun dat een ander ook.
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Techniek”