Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tookaphotoof

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor tookaphotoof » 26 Jan 2016, 21:19

Het is een stuk uit BLKB 2015/1381M wat een actualisering is ook BLKB2014/2068M.
Alle kaderbesluiten kun je terugvinden op de website van de rijksoverheid.

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Jan 2016, 21:19

Kan me niet herrinneren dat ik ooit iemand heb gehoord die bij een rechter, ambtenaar of zelfs bij een inspecteur der belastingen kwam die zei: "kijk meneer/mevrouw, dit heb ik op internet gevonden en volgens Google en 3 fora is het waar"..... :shock: :shock:

Nog zeldener lijkt mij de reactie; "oh maar u hebt gelijk, als het op internet staat dan klopt het" :shock: :shock:

Wat ik steeds probeer uit te leggen is dat je ZELF met de belastingdienst moet overleggen en zorgen dat je shit klopt!! En kloppen is niet genoeg, het moet zwart op wit staan zodat over twee jaar ook na te gaan is dat het klopte en dus nog klopt!

Kun je nog drie maanden Googelen, dat gaat nie helpen nie........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Jan 2016, 21:27

Landmarcs schreef:Qua huif ... ik zou er voor de zekerheid wel een 1meter30 huif van maken, eventueel eentje die je weer terug kan zetten op de lage stand (zodra je in het buitenland bent ben je "buiten beeld").

Groeten MarcS

en op welke grond geef je dit advies?? je raad iedereen in elk topic over verhoogd defenderdak zo ongeveer aan om achter iets meer te verhogen en zo op het randje van legaliteit (en met kans dat de inspecteur dit anders ziet) achteraan NET voldoende hoger te zijn dan de deuropening om laag tussenschot te mogen plaatsen...

en hier, waar een als "lading"geclassificeerde laadbak dus niet aan grijs kenteken inrichtingseisen hoeft te voldoen (let wel, er van uitgaande dat ie blijvend zo gezien wordt) ga je ineens adviseren de totaal irrelevante huifhoogte te gaan verhogen "voor de zekerheid"

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie de achterliggende gedachte niet
gone

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 26 Jan 2016, 21:51

Edward schreef:Kan me niet herrinneren dat ik ooit iemand heb gehoord die bij een rechter, ambtenaar of zelfs bij een inspecteur der belastingen kwam die zei: "kijk meneer/mevrouw, dit heb ik op internet gevonden en volgens Google en 3 fora is het waar"..... :shock: :shock:

Nog zeldener lijkt mij de reactie; "oh maar u hebt gelijk, als het op internet staat dan klopt het" :shock: :shock:

Uh ja.. dat spreekt uiteraard voor zich; ik heb het over de besluiten die hierboven worden genoemd "tookaphotoproof". Ik had gedacht dat iedereen hier wel zou begrijpen dat ik met "het internet" bedoelde dat ik online stukken heb gevonden van onze fijne rijksoverheid:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... 2015-1381m

en uiteraard NIET wat Jantje op forum B zegt.

Edward schreef:Wat ik steeds probeer uit te leggen is dat je ZELF met de belastingdienst moet overleggen en zorgen dat je shit klopt!! En kloppen is niet genoeg, het moet zwart op wit staan zodat over twee jaar ook na te gaan is dat het klopte en dus nog klopt!

Dat lijkt mij inderdaad het allerbeste nu...
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

HJK

Berichtdoor HJK » 27 Jan 2016, 11:19

nav contact met Landrover over mijn 2008 130 (open wagen) betr. huif:

Uit de foto's is gebleken dat de ombouw destijds door Land Rover en door RDW is goedgekeurd.
Omdat wij op dit moment in gesprek zijn met de Belastingdienst en RDW kunnen wij helaas nog niet adviseren over het (de)monteren van de huif.
Volgens de keuring van de Defender 130CC voldoet de auto (incl. huif) aan de richtlijnen. De geldigheid van deze keuring is volgens het standpunt van Land Rover Nederland nog steeds van toepassing.

Het genoemde geschil wordt op dit moment besproken met de belastingdienst. Wij verwachten op korte termijn een reactie van de belastingdienst en hopen u binnenkort verder te informeren aangaande de hoogte van de huif.

Helaas kan ik u gezien het lopende dossier geen concreet advies geven.

dus tijdelijk maar even die verhoging knutselen naar 130 cm binnenhoogte en de tent en buizen zoveel mogelijk origineel laten...

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 27 Jan 2016, 12:33

HJK schreef:nav contact met Landrover over mijn 2008 130 (open wagen) betr. huif:

Uit de foto's is gebleken dat de ombouw destijds door Land Rover en door RDW is goedgekeurd.
Omdat wij op dit moment in gesprek zijn met de Belastingdienst en RDW kunnen wij helaas nog niet adviseren over het (de)monteren van de huif.
Volgens de keuring van de Defender 130CC voldoet de auto (incl. huif) aan de richtlijnen. De geldigheid van deze keuring is volgens het standpunt van Land Rover Nederland nog steeds van toepassing.

Het genoemde geschil wordt op dit moment besproken met de belastingdienst. Wij verwachten op korte termijn een reactie van de belastingdienst en hopen u binnenkort verder te informeren aangaande de hoogte van de huif.

Helaas kan ik u gezien het lopende dossier geen concreet advies geven.

dus tijdelijk maar even die verhoging knutselen naar 130 cm binnenhoogte en de tent en buizen zoveel mogelijk origineel laten...

Ok, ben erg benieuwd naar deze uitspraak! Zou je die willen delen?

In de tussentijd kun je ook zonder huif rijden.

Ik heb in ieder geval het zekere voor het onzekere genomen en heb vanmorgen een uitgebreide brief geschreven waarin ik vraag naar opheldering omtrent het gebruik van de huif en het al dan niet voldoen aan de inrichtingseisen. Als ik daar antwoord van onze blauwe "vrienden" van krijg laat ik het weten.

HJK

Berichtdoor HJK » 27 Jan 2016, 15:03

is er al tijdelijk af, echter de familie is allergisch voor een pick-up :lol: en de hond waardeert het ook niet. Maar anders kom ik ook niet de deur uit, controles om de hoek vandaag...
Bijlagen
controle.jpg

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 27 Jan 2016, 17:25

HJK schreef:
is er al tijdelijk af, echter de familie is allergisch voor een pick-up :lol: en de hond waardeert het ook niet. Maar anders kom ik ook niet de deur uit, controles om de hoek vandaag...

staan in Roermond de bomen nu al in blad? :roll:

HJK

Berichtdoor HJK » 27 Jan 2016, 18:02

:lol: :lol: :lol:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Jan 2016, 20:11

Ja jonge... das in het zuiden.... daar is het een stuk warmer :lol: :lol: :lol:
gone