Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Wheelbase standaard Defender 130 zou 3225 mm [127.0 inch] zijn. Ga er dus idd vanuit dat de achteras naar achteren verplaatst is.
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Ja, dat kan zomaar. Zolang je dan maar voldoet aan de eisen voor een 'gesloten bestelwagen' hoef je niet om te keuren. wat op het kenteken staat is van belang voor de Rdw, de inrichtingseisen zijn van belang voor de belastingdienst. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
tookaphotoof
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 05 Mei 2013, 22:00
- Locatie: Dordrecht
- Contact:
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Het hebben van de juiste registratie kan wel weer zorgen dat de kans op controle kleiner is. Niet dat je je zorgen hoeft te maken als alles klopt, maar het scheelt je tijd.
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Ik heb er nog niemand over gehoord, maar er rijden ook best heel wat Defender 90's met een softtop rond. En ook wel enkele 110 softtops.
Zonder huifje geen probleem, maar met een huif er op zijn ze een gesloten wagen, en moeten dus een dakverhoging in de huif hebben..
Zonder huifje geen probleem, maar met een huif er op zijn ze een gesloten wagen, en moeten dus een dakverhoging in de huif hebben..
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
is dat zo? de 130cm eis geldt niet bij enkelcabine en dakverhoging alleen bij laag tussenschot... dus ze zouden theoretisch een hoog schot moeten hebben om geen verhoogde huif nodig te hebben (of de huif zou genoeg hoger dan een stalen dak moeten zijn)
gone
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Ik heb zelden een 90 met volledig schot gezien. Land Rover levert ze daar in elk geval niet mee en een standaard huif heeft volgens mij dezelfde hoogte als een standaard hardtop. Met softtop moet hij aan dezelfde eisen voldoen als een hardtop en dus een groter verschil hebben tussen de opening van de voordeur en de bovenkant van de huif aan de avhterkant dan standaard. Grote kans dat de belastingdienst als ze met de 130's klaar zijn dus de 90's gaan aanpakken
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
one-ten schreef:Ik heb zelden een 90 met volledig schot gezien. Land Rover levert ze daar in elk geval niet mee en een standaard huif heeft volgens mij dezelfde hoogte als een standaard hardtop. Met softtop moet hij aan dezelfde eisen voldoen als een hardtop en dus een groter verschil hebben tussen de opening van de voordeur en de bovenkant van de huif aan de avhterkant dan standaard. Grote kans dat de belastingdienst als ze met de 130's klaar zijn dus de 90's gaan aanpakken
Een 90 met een volledig schot heb ik nog nooit gezien. Daar past ook ongeveer niemand in ... de vereiste laad-lengte te halen is al lastig bij een 90, gelukkig mogen de stoelen voor de meting op een "onhebbelijke" wijze staan, anders ging het helemaal niet, bij een vast schot staan de stoelen per definitie onhebbelijk.
Echter, qua soft-toppen is er wel iets anders vreemds: Je zou kunnen denken dat bij een soft-top ook een "soft" schot zou moeten kunnen, maar dat kan dus niet, het schot moet onverbrekelijk met de carrosserie verbonden zijn etc. Of te wel, een "softe" gesloten bestelwagen .... ra ra hoe kan dat ?
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
aangezien een schot dat niet aan de hemel vast zit geaccpteerd wordt, kun je bij een defender softtop probleemloos een vast schot monteren aan de B-stijlen en de vloer...
maar in de praktijk rijdt dat spul waarschijnlijk ook niet helemaal legaal
maar in de praktijk rijdt dat spul waarschijnlijk ook niet helemaal legaal
gone
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Als een pick-up een enkele cabine/1zitrij betreft, volstaat een hoogte van 98 cm. Bij een dubbele cabine en beperkte laadruimte 130cm.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Dat klopt, maar is helaas bij een 90 niet van toepassing omdat er geen hoogteverschil van minimaal 25 cm is tussen bovenkant voordeur en dak.
Dus bij een softtop is een volledig schot verplicht. Bij een open wagen niet.
Bij een softtop kan worden volstaan met een laag schot als de softtop verhoogd wordt zoals bij een gesloten 90 op grijs kenteken.
Zie onderstaande afbeelding ter verduidelijking:

Dus bij een softtop is een volledig schot verplicht. Bij een open wagen niet.
Bij een softtop kan worden volstaan met een laag schot als de softtop verhoogd wordt zoals bij een gesloten 90 op grijs kenteken.
Zie onderstaande afbeelding ter verduidelijking:

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten