Zoals toegezegd het service bulletin. E-mail adres en telefoonnummer heb ik bewust weggelaten, maar betrokkenen kunnen zelf hun dealer benaderen als ze achten dat dat nodig is.

Roger B. schreef:tja, het feit dat je als klant hierin aktief naar dat servicebulletin moet vragen (en er dus van moet weten) is al verkeerd..... de klant hoort benaderd te worden met deze info, en bij verkoop van een 130 op grijs (die dus aangepast is en geen standaard huif mag) hoor je dit aan de klant te vertellen, zodat deze niet als ie later een huif koopt met een llegale grijs kenteken auto rond rijdt....
Ik gok dat 99% van de klanten die een 130 besteld bij een Land Rover dealer, standaard de huif erop heeft zitten bij aflevering.
Volgens de dealer en de importeur zou mijn wagen omgebouwd zijn door Profi Glass en voldoen aan de grijs kenteken regelgeving. Met en zonder huif. De inrichtingscode bij mij is overigens 'afneembare bovenbouw en is in het eerste kwartaal 2013 op kenteken gezet'. De correspondentie met de importeur wordt bewaard bij de rest van m'n autopapieren.
M'n Transporter had 'gesloten opbouw' en iemand anders met een Amarok had 'open laadvloer' als inrichting.
Dit draadje loopt al een aantal pagina's. Is het niet mogelijk dat de degenen die hebben aangeven dat zij door klanten en / of vrienden benaderd zijn met de mededeling dat ze door de fiscus al beboet zijn aangeven over hoeveel 130's het gaat, daarvan de correspondentie te regelen en openbaar te maken? Dan kunnen we zien door wie de wagens zijn omgebouwd, gekeurd en wat iedere, door de belastingdienst beboete wagen als inrichtingscode heeft. De datum van registratie van het voertuig is niet onbelangrijk.
Tevens lijkt het me dat iemand, die vindt dat hij in z'n gelijk staat, niet zonder slag of stoot die naheffing accepteert en dan zijn er ook vast ergens uitspraken van de rechter die we kunnen lezen. Heeft iemand daar stukken van ter inzage?