Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Edward » 12 Jan 2016, 20:56

Ik heb een stuk of 10 containers gemaakt en zie het probleem niet. Lepelsleuven hoeft helemaal niet, ik maakte cargo rails aan de binnenkant waar eenvoudig twee liggers op de schuiven waren en waar je de bak mee optiltt. Laadvermogen hoeft maar een deel van de 1500 kg te zijn die de 130 mag hebben en wordt niet getest. (meen 500 kg) Afsluitbaarheid als ie los staat betekent dat ie min of meer dicht moet zijn, niet inbraakproof.

Ik laat de boden gewoon uit delen zetten en lijm die in elkaar. Bovenop plaats ik afhankelijk van wat de klant wil een huif, Afn top of een houten opbouw als het de aandacht moet trekken.

De Uiver verkoopt wat vroeger de Fabuglas container was gewoon weer, dus er is ook gewoon een kant en klare, uit voorraad leverbare oplossing. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 12 Jan 2016, 21:27

Zou zoiets mogen?

ding.png
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

one-ten

Berichtdoor one-ten » 12 Jan 2016, 21:38

Dat was tot enkele maanden geleden zo. Daarna is er jurisprudentie gekomen waardoor ' af fabriek' niet meer nodig is. Neem anders maar eens contact op met Paul van der Beek van PSP

paul k

Berichtdoor paul k » 12 Jan 2016, 21:44

Paul, ik ben overtuigd. Alleen is de tekst op de pagina van de belastingdienst niet aangepast. Het stukje tekst had ik copy-paste geknutseld.

Maar goed, blijft staan mijn vraag of een huif met een binnenhoogte van 130cm is toegestaan. Er staat nergens of er persee een hard top op de bak moet zitten...
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 12 Jan 2016, 21:57

one-ten schreef:Dat was tot enkele maanden geleden zo. Daarna is er jurisprudentie gekomen waardoor ' af fabriek' niet meer nodig is. Neem anders maar eens contact op met Paul van der Beek van PSP

Das leuk om te lezen.
Hebben we toch nog wat bereikt met 2 jaar rechten.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 12 Jan 2016, 22:06

Coen83 schreef:Zou zoiets mogen?

ding.png

als afzetbak of als de binnen hoogte 130 cm is, lijkt mij tenminste
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Jan 2016, 22:14

Ron63 schreef:
one-ten schreef:Dat was tot enkele maanden geleden zo. Daarna is er jurisprudentie gekomen waardoor ' af fabriek' niet meer nodig is. Neem anders maar eens contact op met Paul van der Beek van PSP

Das leuk om te lezen.
Hebben we toch nog wat bereikt met 2 jaar rechten.

't Is toch mooi als je in het moeras met regels uiteindelijk een solide piket-paaltje achter kan laten.

Groeten MarcS

paul k

Berichtdoor paul k » 13 Jan 2016, 11:08

Hieronder in normaal Nederlands de eisen van de belastingdienst.
Dus aanpassen(lees: dus niet fabrieksaf ) is toegestaan. Daarmee is mijn vraag beantwoord en dat wilde ik even delen.
Die 130cm is mij duidelijk, alhoewel ik het nog steeds gek vind dat de 130cc met een te lage huif (nieuw- en nog steeds) geleverd is.....
Ik laat eea aanpassen en zal daar tzt een foto hier op het forum plaatsen.

Bestelauto met dubbele cabine (met gesloten laadruimte of open laadbak)Een bestelauto met dubbele cabine moet voldoen aan de volgende eisen:

Eisen bestelauto met dubbele cabine

Hoogte cabine:

de hoogte van de cabine bij een dubbele cabine is de verticale afstand tussen vloer en dak van de cabine, gemeten over een breedte van ten minste 20 cm (waar moet worden gemeten is niet bepaald)

Cabine:
•er is maar 1 extra rij zitplaatsen geplaatst
•de cabine is lager dan 130 cm. De overgebleven laadruimte moet ten minste 2 maal de lengte van de cabine hebben. Bij de bestelauto met een dubbele cabine is de lengte van de cabine de afstand tussen het achterste punt van het stuur en het schot tussen de cabine en de laadruimte

Tussenschot:
•is de achterwand van de cabine en geplaatst direct achter de achterbank
•over de volle breedte en hoogte van de cabine geplaatst
•1 of meerdere vaste ramen in het tussenschot zijn toegestaan over de volle breedte met een maximale hoogte van 40 cm

Laadbak of laadruimte:
•ten minste 150 cm lang en bovendien ten minste 2/3 van de lengte die de laadruimte zou hebben zonder de extra zitruimte. De oorspronkelijke laadruimte begint bij een fictief schot, dat is geplaatst op een afstand van 115 cm achter het achterste punt van het stuur
•ten minste 40% van de lengte is vóór het hart van de achterste as geplaatst
•de laadruimte is ten minste 130 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en over een lengte van ten minste 150 cm

Blok *

(bij gesloten
laadruimten):

ten minste 130 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en over een lengte van ten minste 150 cm

Zijruiten:

1 zijruit aan de rechterzijde van de laadruimte is toegestaan

* Hiermee wordt een denkbeeldig blok bedoeld. In de laadruimte van de bestelauto moet in ieder geval een blok met de genoemde afmetingen passen. Is de laadruimte van een bestelauto te klein voor het denkbeeldige blok? Dan kan de laadruimte worden aangepast. Bij aanpassingen in lengte en hoogte geldt minimaal de maat van het blok. Bij aanpassingen in de breedte moet de in redelijkheid grootst mogelijke breedte worden aangehouden. Een verhoging op het dak van 20 cm breed is niet voldoende.

Let op, deze gegevens komen van de Belastingdienst .

©
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 13 Jan 2016, 20:36

We kijken steeds naar de bovenkant.... Geen idee of het technisch mogelijk is maar in theorie zou je natuurlijk ook de onderkant over de aangegeven maten kunnen verlagen...
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 13 Jan 2016, 21:12

Ik kreeg dit document onder mijn ogen vandaag:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... 2015-1381m

Loop ik dan achter de fanfare aan?

Naar beneden wordt lastig denk ik, als het al technisch mogelijk zou zijn zitten we hiermee:

De vlakke laadvloer moet over de gehele breedte en lengte van de laadruimte zijn aangebracht. Als niet aan deze voorwaarden wordt voldaan is er sprake van een personenauto. Dit vind ik niet in alle situaties gewenst.
Goedkeuring
Omdat niet in alle situaties aan deze voorwaarden kan worden voldaan, keur ik met toepassing van artikel 63 van de AWR (de hardheidsclausule) het volgende goed.
- Eventuele wielkasten mogen in de laadvloer zijn aangebracht.
- Gordelbevestigingspunten mogen in de laadvloer zijn aangebracht.
- Enige profilering van de laadvloer, bijvoorbeeld ter vergroting van de stevigheid, is toegestaan.
- De omstandigheid dat bij sommige motorrijtuigen de motor, dan wel de brandstoftank, onder (een deel van) de laadvloer is geplaatst, waardoor een hoogteverschil in de laadruimte ontstaat, brengt niet mee dat de laadruimte niet in haar geheel is voorzien van een vlakke laadvloer.
- Om in verband met noodzakelijk onderhoud, het onder de laadvloer gelegen motor-serviceluik te kunnen bereiken, is het toegestaan dat de laadvloer van een bestelauto gedeeltelijk opklapbaar is.

hoewel... uit die laatste regel zou je weer het e.e.a. kunnen interpreteren.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Terug naar “Techniek”