Afdekken mag je alles, ook met een huifzeil. Pas je je echter de stangen van de huif toe dan is het een constructie en geld de eis zoals Erik hem noemde: die van een gesloten bestelwagen en dus 1300mm binnenhoogte.
Dus of een hoge huif maken of een uitneembare fiscale container. Die mag je gewoon met de huif maken zolang ie maar los (lees: geen boutverbindingen) in de bak staat.
Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
tookaphotoof
Tot zover duidelijk, maar in hoeverre is een huif of bijvoorbeeld een AFN kapje nu illegaal wanneer je wagen volgens het RDW geregistreerd staat als "bedrijfsauto / vrachtwagen (BA) met afneembare bovenbouw"?
De electronica is bij mij, zoals eerder aangegeven, met een stekker te ontkoppelen.
Heb gelezen dat je een afzetunit in de laadbak mag zetten, maar vraag me af of ik in de nabije toekomst niet gewoon een container met camperinrichting kan laten bouwen op dezelfde snelkoppelingen als ik nu heb.
Kleine 15 centimeter langer dan de bak die ik er nu op heb zitten. Of ga ik dan ook weer allerhande belastingtechnische problemen op m'n hals halen?
De electronica is bij mij, zoals eerder aangegeven, met een stekker te ontkoppelen.
Heb gelezen dat je een afzetunit in de laadbak mag zetten, maar vraag me af of ik in de nabije toekomst niet gewoon een container met camperinrichting kan laten bouwen op dezelfde snelkoppelingen als ik nu heb.
Kleine 15 centimeter langer dan de bak die ik er nu op heb zitten. Of ga ik dan ook weer allerhande belastingtechnische problemen op m'n hals halen?
-
Roger B.
bel, of beter nog, schrijf want dan krijg je schriftelijk antwoord wat je dan weer als bewijsmateriaal kunt bewaren, met de belastingdienst en vraag daar, zoals gezegd zijn zij de bepalende instantie (en ja marc, via de rechter kun je proberen je eigen interpretatie van de regels geoorloofd te krijgen, maar de meeste mensen hebben daar niet de tijd en het geld voor)
gone
Zoals Roger zegt, je vraag goed op papier zetten.
En voeg fotomateriaal bij, met en zonder bak. bevestigingspunten, stekkerverbindingen etc.
eventueel tekening van een andere opzetbak enz.
Jij weet wat een 130 HCPU is, degene die jou vraag leest heeft er vaak geen idee van wat dit voor een voertuig is.
Bij het woord Prius heeft men gelijk een beeld voor ogen.
Groet Ron
En voeg fotomateriaal bij, met en zonder bak. bevestigingspunten, stekkerverbindingen etc.
eventueel tekening van een andere opzetbak enz.
Jij weet wat een 130 HCPU is, degene die jou vraag leest heeft er vaak geen idee van wat dit voor een voertuig is.
Bij het woord Prius heeft men gelijk een beeld voor ogen.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Dat bellen dat hoeft niet. Korte tijd is de verwisselbare opbouw een uitweg geweest maar die is afgesneden.
OOK een verwisselbare opbouw moet voldoen aan de inrichtingseisen!!! De gedachtegang dat een verwisselbare opbouw lading is en dus niet onder de regels valt is afgesneden door Rdw en douane!
Als dat toegestaan was ten tijde van keuring mag je ip principe met van alles rondrijden maar in de praktijk schrijven ze je gewoon op en mag jij gaan aantonen dat je wel volgens de ten tijde vd keuring geldende regels werkt.
Een hoop gedoe dus en als er een advocaat aan te pas komt net zo veel of meer kosten dan die voor een fatsoenlijke fiscale container........
Heb het al met drie klanten aan de hand gehad en je wint het gewoon niet zonder naar de rechter te gaan........
OOK een verwisselbare opbouw moet voldoen aan de inrichtingseisen!!! De gedachtegang dat een verwisselbare opbouw lading is en dus niet onder de regels valt is afgesneden door Rdw en douane!
Als dat toegestaan was ten tijde van keuring mag je ip principe met van alles rondrijden maar in de praktijk schrijven ze je gewoon op en mag jij gaan aantonen dat je wel volgens de ten tijde vd keuring geldende regels werkt.
Een hoop gedoe dus en als er een advocaat aan te pas komt net zo veel of meer kosten dan die voor een fatsoenlijke fiscale container........
Heb het al met drie klanten aan de hand gehad en je wint het gewoon niet zonder naar de rechter te gaan........
Edward van Vugt
Een fiscale container aan de laadbak vergrendelen dmv de klemmen(ik weet even geen beter woord)zoals die aan weerszijden op de laadklep van de bak zitten, zou dat ook noway gosee zijn?
Immers, er komt geen gereedschap bij ver/ontgrendeling kijken.En een boutconstructie is het al helemaal niet.
Immers, er komt geen gereedschap bij ver/ontgrendeling kijken.En een boutconstructie is het al helemaal niet.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
tim schreef:Een fiscale container aan de laadbak vergrendelen dmv de klemmen(ik weet even geen beter woord)zoals die aan weerszijden op de laadklep van de bak zitten, zou dat ook noway gosee zijn?
Dat mag gewoon ja. Fabuglass deed het gewoon boutje-moertje. Die zaten dan alleen handvast en geborgd met een borgveer. Zolang het maar zonder gereedschap los te koppelen is en uit de bak te tillen.
Dat tillen mag dan gewoon met een heftruck of kraan.
Edward van Vugt
-
tookaphotoof
Edward schreef:Als dat toegestaan was ten tijde van keuring mag je ip principe met van alles rondrijden maar in de praktijk schrijven ze je gewoon op en mag jij gaan aantonen dat je wel volgens de ten tijde vd keuring geldende regels werkt.
De wagen is bij mij een paar jaar terug op deze manier nieuw geleverd. Ik ga ervan uit dat deze toentertijd daadwerkelijk volgens de op dat moment geldende regels is opgebouwd en goedgekeurd.
Als dat inhoudt dat de verandering van regels niet met terugwerkende kracht op mijn wagen van toepassing is, blijft het in mijn geval tot 'gedoe'. Daar kan ik niet van wakker liggen.
Het financiële plaatje van een eventuele rechtszaak ben ik voor verzekerd. Hoef gelukkig niet bang te zijn dat ik tussentijds krom moet liggen om m'n gelijk te halen.
- Bowmore_and_more
Ik vind het allemaal verwarrend. Ik koop een (nieuwe) auto die in de showroom staat met een huif. Na tekenen van de koopovereenkomst wordt de auto aangepast voor grijs kenteken, dwz dat o.a. de bijzondere laadbakverkleiner wordt gemonteerd. Vervolgens wordt de auto op kenteken gezet en krijg ik van RDW en belastingdienst alles keurig netjes bevestigd. Blij de weg op, maar in theorie zou ik direct na het wegrijden bij de garage kunnen worden aangehouden en flink in de shit zitten met BPM, wegenbelasting én een stevige boete.
Thuis nu de discussie om de huif te verwijderen (terwijl die juist ook voor mijn werk weer handig/onmisbaar is) of laten zitten en afwachten. Als ik nu wordt aangehouden is de kans kennelijk klein dat ik mij kan beroepen op het feit dat de auto zo is afgeleverd en ik de actuele regeltjes niet weet.... (en braaf beloof zsm de auto in belastingvriendelijke staat breng).
Termen als ontmoedigingsbeleid, melkkoe en regelzucht gaan even door mijn hoofd.. Ik heb overigens begrepen dat Landrover Nederland zich er nu ook mee bezig houdt.
Thuis nu de discussie om de huif te verwijderen (terwijl die juist ook voor mijn werk weer handig/onmisbaar is) of laten zitten en afwachten. Als ik nu wordt aangehouden is de kans kennelijk klein dat ik mij kan beroepen op het feit dat de auto zo is afgeleverd en ik de actuele regeltjes niet weet.... (en braaf beloof zsm de auto in belastingvriendelijke staat breng).
Termen als ontmoedigingsbeleid, melkkoe en regelzucht gaan even door mijn hoofd.. Ik heb overigens begrepen dat Landrover Nederland zich er nu ook mee bezig houdt.
André Nagel
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
-
Roger B.
grootste kans is de schuld bij je dealer neerleggen, daar win je makkelijker van dan van de ovrheid. Jij moet als klant van je dealer mogen verwachten dat je een auto geleverd krijgt die aan de wettelijke toelatings- en inrichtingseissen voldoet
gone