Dat zie je bij vrachtwagens met wisselbakken ook, zonder bak is die gewoon rijdbaar en volgens de regels.
Toch is het allemaal minder moeilijk dan veel mensen het maken. De fiscale container zoals vroegah die van Fabuglass stelt weinig voor en hoeft geen lading te kunnen dragen bij verwijderen. Dus het hoeft alleen zichzelf te houden. Die Fabuglass kon eigenlijk niet eens fatsoenlijk dicht als ie naast de auto stond. Onderin zat wel een klepje van 2.5mm polyester maar dat sloot nergens op aan dus het sloot alleen virtueel af want als je het los liet viel het weer op de bodem.
Op mijn 130 had ik er een van multiplex. Zowel de bodem als de bovenkant. Daar de huif over voor een traditionele look. Hout is natuurlijk niet de lichtste optie maar voor mij erg voordelig. Zelfs die multiplex container konden we met twee mensen gewoon uit de laadbak tillen.
Enige lastige was dat je erg boven je macht moest tillen omdat de container over de rand heen getild moest worden. Maar met een takeltje oid is dat zo opgelost. Buiten het feit dat 99% nooit die container eruit pakt. Bij de keuring hoeft ie er niet eens uit.