Ik was vandaag ook bij de RDW voor grijs kenteken keuring van Defender uit 2005. Ging van geel (9 zitplaatsen) naar grijs met de middenstoel erbij. Ombouw prima in orde maar men weigerde om 3 zitplaatsen op kenteken te zetten omdat de middenstoel niet aan de huidige eisen voldoet
Afgekeurde middenstoel?
Re: Afgekeurde middenstoel?
Dit oude draadje gevonden.
Ik was vandaag ook bij de RDW voor grijs kenteken keuring van Defender uit 2005. Ging van geel (9 zitplaatsen) naar grijs met de middenstoel erbij. Ombouw prima in orde maar men weigerde om 3 zitplaatsen op kenteken te zetten omdat de middenstoel niet aan de huidige eisen voldoet
. Ik uitgebreid uitgelegd dat voor types tot 2007 typegoedkeuring moet zijn voor deze middenstoel en dit daarom een officiële zitplaats is maar de keurmeester weigerde dat te veranderen omdat hij meet naar de eisen anno 2021. Nu moet ik op zoek naar een typegoedkeuring, weet iemand hoe ik die kan krijgen en staat dar de middenstoel als plek op? Ik denk overigens dat een paar kentekens met vermelding van 3 zitplaatsen ook wel werkt
.
Conformiteitsverklaring ophalen bij dealer of importeur. Daarmee is alle discussie weg. Eisen van nu is gelul, in een auto uit 1950 hoef je ook geen gordels of abs te monteren.
Probleem is dat er nog maar weinig dealers zijn die iets willen doen voor hun klanten zonder 100 euri te tellen en bij de importeur komen medewerkers niet eens in de sollicitatieprocedure als ze geen bewijs van hufterigheid kunnen tonen. Daar werken alleen eikels die niks voor een klant willen doen!

Probleem is dat er nog maar weinig dealers zijn die iets willen doen voor hun klanten zonder 100 euri te tellen en bij de importeur komen medewerkers niet eens in de sollicitatieprocedure als ze geen bewijs van hufterigheid kunnen tonen. Daar werken alleen eikels die niks voor een klant willen doen!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Onze uit 1987 is vorig jaar van grijs (3 zits) naar geel omgekeurd en heeft nu 5 zitplaatsen op kenteken (2 forward facing stoelen achterin). Werd destijds niks gezegd over de middenstoel.
RDW kijkt normaal gezien naar de eisen geldend voor het bouwjaar.
Wellicht dat foto's van auto's met drie stoelen voorin uit zelfde bouwjaar nog helpt.
RDW kijkt normaal gezien naar de eisen geldend voor het bouwjaar.
Wellicht dat foto's van auto's met drie stoelen voorin uit zelfde bouwjaar nog helpt.
1987 Land Rover 90 V8
1964 Solex Oto
1986 Citroën 2CV6 Spécial Pick Up
2002 Audi A2 1.4i
2019 Stromer ST1X Ocean Blue
1964 Solex Oto
1986 Citroën 2CV6 Spécial Pick Up
2002 Audi A2 1.4i
2019 Stromer ST1X Ocean Blue
Dank je, ik neem dit ook allemaal mee als bewijsvoering. Heb al een paar kentekens gevonden met 110's met 3 zitplaatsen op marktplaats.
jrmc schreef:Dank je, ik neem dit ook allemaal mee als bewijsvoering. Heb al een paar kentekens gevonden met 110's met 3 zitplaatsen op marktplaats.
Het is iig tot de Defender vanaf 2007, de Puma dus, goedgekeurd geweest en dus terug te vinden op de typegoedkeuring van een Defender. Daarna had het op zich van de overheid nog steeds gemogen maar het nieuwe dash ontwerp van de Puma maakt dat het gewoon niet past. Maar tot en met de Td5 is het leverbaar geweest.
Die typegoedkeuring kan een keurmeester zo op z'n scherm toveren dus het is gewoon onwil van de keurmeester. Vaak is op een nader moment terug gaan naar de Rdw ook al genoeg om het pleit te beslechten.
Edward van Vugt