Nog specifieke dingen waar ik op moet letten?
Disco 3 Td5 met 320.000 (snelweg)kilometers, aankoopadvies?
-
lhoogenraad
Re: Disco 3 Td5 met 320.000 (snelweg)kilometers, aankoopadvi
YES, het wordt dus een Disco2 TD5! Nu nog even een goeie vinden 
Roest aan het chassis, vooral achter rondom de tank. Als ie een hoge km stand heeft of er al een keer een nieuwe koppakking gestoken is. koop je er een met bv 180K op de klok kun je die kosten gerust van de vraagprijs aftrekken als het nog niet gedaan is want dan komt ie zeker een keer aan de beurt.
Het boutje van de oliepomp. Is er documentatie van dat dat geborgd is, want die lopen soms los en dat kost je 8 van de 10 keer een nieuw blok.
Onderhoudshistorie algemeen, hoe completer hoe beter.
En ik vergeet nu vast wat.
Het boutje van de oliepomp. Is er documentatie van dat dat geborgd is, want die lopen soms los en dat kost je 8 van de 10 keer een nieuw blok.
Onderhoudshistorie algemeen, hoe completer hoe beter.
En ik vergeet nu vast wat.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
heb de mijne grondig geinspecteerd toen ik hem ging bekijken, nieteens gekeken OF er een onderhoudsboekje bij was, laat staan er in gekeken.... niks binnen afzienbare tijd na aankoop stuk gegaan wat ik niet al bij de inspectie gezien had (lucht balgen en kleine lekkage)
100.000km gereden zonder gekke kosten
Die van een maat ook goed bekeken voor hem, heeft er nu 40.000 mee gereden in 1,5 jaar, en daar is na een half jaar ineens bezoek van de amigo's gekomen wat een stuk ABS blok gekost heeft en na een jaartje heeft een hoogtesensor op de achteras het begeven en gezorgd dat een luchtbalg klapte en nu recent een hogedrukleiding van de stuurbekrachtiging doorgeschuurd gehad. Verder alleen standaard onderhoud gehad.
Een disco 2 is een vrij overzichtelijke auto en is redelijk goed te onderhouden
100.000km gereden zonder gekke kosten
Die van een maat ook goed bekeken voor hem, heeft er nu 40.000 mee gereden in 1,5 jaar, en daar is na een half jaar ineens bezoek van de amigo's gekomen wat een stuk ABS blok gekost heeft en na een jaartje heeft een hoogtesensor op de achteras het begeven en gezorgd dat een luchtbalg klapte en nu recent een hogedrukleiding van de stuurbekrachtiging doorgeschuurd gehad. Verder alleen standaard onderhoud gehad.
Een disco 2 is een vrij overzichtelijke auto en is redelijk goed te onderhouden
gone
-
Sander Disco 3
Ik rij in een d3 tdv6 met 364000 op de teller en heb daar zelf de laatste 60000 van weggereden zonder problemen. Alleen de normale onderhoudswerkzaamheden en 1x een turbo retour slang vervangen. Nu moeten er een paar ophangrubbers vervangen worden en dat is het eigenlijk. Verbruikt om totaal geen enkele vloeistof dan alleen voor de ruiten sproeier
Dus er zijn ook goede met veel kms
Dus er zijn ook goede met veel kms
Ik heb twee Disco 3's gehad, één van mezelf en één van mijn vrouw en ze waren beiden probleemloos. Mijn eigen exemplaar heb ik doorgereden tot tegen de 600.000 km en toen liep hij nog uitstekend, maar wel een stuk rauwer dan toen hij nieuw was.
Allemaal snelwegkilometers met 2500-3000kg trailer. Alleen maar kleinigheidjes gehad, en een paar draagarmpjes. Luchtveringsfout vanaf 325000, ik kon oorzaak niet makkelijk vinden dus niets aan gedaan, reed prima. Nooit de achterste riem vervangen, maar was er bij 6 ton nog steeds niet afgeknapt.
Toch durf ik door alle negatieve verhalen niet snel weer een tdv6 te kopen..
Allemaal snelwegkilometers met 2500-3000kg trailer. Alleen maar kleinigheidjes gehad, en een paar draagarmpjes. Luchtveringsfout vanaf 325000, ik kon oorzaak niet makkelijk vinden dus niets aan gedaan, reed prima. Nooit de achterste riem vervangen, maar was er bij 6 ton nog steeds niet afgeknapt.
Toch durf ik door alle negatieve verhalen niet snel weer een tdv6 te kopen..
-
Pekalongan1978
Ehm.. ik heb nog een Disco 2 Commercial met TD5 automaat te koop....